Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Store vokspropper = følvagt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 01:26

Hej

Da jeg fodrede i morges stod Sunny (som havde termin i mandags) med en lille voksprop på den ene pat. Ud med dem indtil ved 14 tiden, hvor dyrlægen kom og lagde sæd i Malou.

Da de kom ind der stod Sunny med 2 store propper, så lod dem blive inde (alligevel ret så kedeligt vejr).

Har været henne og tjekke midt på aftenen, hvor jeg fodrede dem, og propperne sidder meget løst/er ved at falde af, og der sad frisk mælk på spidserne af disse.

Har fulgt hende tæt på overvågningen hele dagen, og hun har momentvis været urolig det meste af aftenen, og nu skraber hun lidt i halmen, kigger efter sin mave og vandrer mere - der er tydeligvis "noget" i gang!

Så vågen følvagt til mig...har haft gæster der tog hjem her for en lille time siden, og nu har jeg sat mig her foran PC´eren med en cola og overvågningsskærmen ved siden af...klar til at liste hen i stalden når/hvis der sker mere!

Krydser fingre for en bedre oplevelse denne gang som for 3 uger siden med Malou!!!

Navne med ZA.... modtages gerne!!! Følle er efter Zack!

Lene

ERDH Malou Ask ifoles med BH Zack i 2011, og Sunny Girl-F med T.Temptation!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 01:34

...jamenaltså hvor super...!!!

Håber alt går godt, lyder til at du er godt forberedt heldigvis..;o) !!!

Såe mon ikke alt går vel...

Held og lykke med det!!!

(fotos af følle er et must...hihi!!)

Mvh.

TOP Bedækninger tilbydes v/ både OX Hingste m. Unik Multichampion afstam,+ Islænderhingsten "Stjarni Fra Lisbjerg" fra KUN 5oo kr.-ink levende følgaranti -BILLIGST I DK!!!!-

0
0
Svar på denne tråd

Har tydeligvis smerter nu...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 02:58

Update...

...Puhh, det er mange timer siden jeg stod op...mere end 21 timer siden!

Tror opblokningsfasen er igang...hun er urolig og står og flehmer (staves) hyppigt!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Står nu med...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 03:30

...højt løftet hale!!!

Hehe, ja det her ender med en hel roman hvad angår opdateringer!!! Er ved at være godt træt efter mange timer i vågen tilstand, så håber snart hun ligger sig, så vi kan få spændingen udløst (og jeg kan komme op og se dyner)

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Føl kl 3.35 ca!!!
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 04:07

Hej igen.

Ja, nåede kun lige at poste det sidste indlæg da hun lagde sig med presseveer! Listede hurtigt derhen, kiggede kort udefra boksen, hvorefter jeg gik ind og hjalp Sunny under veerne.

Følle kom...et stort brunt hoppeføl....der umiddelbart helt har glemt malingen! Men pyt...hun er i LIVE!!!

Sunny var lidt mærket, så hun rejste sig først efter 5 minutter og her var føllepigen i fuld gang med at kæmpe for at komme på benene!

De har fået godt med rent halm, efterbyrden blev fjernet (kom kort tid efter Sunny rejste sig), og nu vil jeg lade dem være i fred et par timer...og under dynen!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 06:09

glæder mig til billeder.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Oppe og mælkebaren...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 06:14

Hej!

Er lige væltet en tur ud af dynen for lige at tjekke dem i stalden, og jeg kom hen til et føl på benene med "mælkeskæg" om munden...det var tydeligt på både føl og yver at mælkebaren var fundet, og hun røg da osse i baren mens jeg stod og kiggede!

Dejligt!

Op under dynene igen, og så op om et par timer og bestille sæd til Malou...!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Herligt..
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 07:26

Tillykke med den lille ny det er bare så herligt når det hele flasker sig.

Jeg venter selv at min hoppe snart foler hun havde termin den 15maj....

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 07:37

Tillykke med hoppeføllet. Glæde rmig til at se billeder.

Ja det er fast arbejde, når de små kommer. Men hvilket dejligt arbejde, når det hele bare går så godt, som du beskriver

0
0
Svar på denne tråd

tulte tum lut
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 10:32

Tillykke med hoppen :)

Navn med ZA

Zahara

Zanazabar

Zabina

Zatin

Zally

-:Iwanna

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 10:48

tillykke med føllet :) dejligt når det hele kører planmæssigt.

2011 sælges: ds hoppe 8 år efter Lorentin2/Loutanos orion, samt føl efter Stevie wonder/Lorentin2, Flyinfact xx/Blue Hors Romanov og Flyinfact xx/Rosenkavalier.

http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

utd7@!#$6oip0p
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 10:48

Ej hvor hyggeligt med sådan en natte opdatering, det blev jo helt spændende for hvert indlæg;-)

Tillykke med tøsen:-)

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 11:17

Tillykke med føllet og en veloverstået foling, glæder mig til at se billeder :)

Mvh.

Rosita Larsen

Afkom 2011, sort hingsteføl født 2/5-11 e. Aston Martin / Hohenstein, Virage de la Vie.

Afkom 2010, sort hingsteføl født 4/4-10 e. Prinz K3 / Hohenstein, Vainqueur de la Vie.

0
0
Svar på denne tråd

De har det fint.
Forfatter: 
Dato:  28-05-2011 12:06

Hej

Tak for alle lykønskningerne...!

Vi er enige om at hun skal hedde Engdraget´s Zammy (Za efter far Zack, og mmy efter mor Sunny)!!!

De har været ude en lille time her til formiddag imellem bygerne, men det trak sammen, så valgte at tage dem ind igen - det blæser jo pænt meget, og nogen varme er der ikke ligefrem!

Hun står lidt stejlt på forbenene, men ikke noget alarmerende - hun får lidt tid på staldgangen nogle gange om dagen, og så skal der nok hurtigt komme styr på det!

Dyrlæge kommer i eftermiddag/aften og ligger sæd i Malou, så bliver Sunny og Zammy lige tjekket!

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider