Hvor er det trist at i mistede følbabyen 
Jeg havde en hoppe for tre år siden som folede 4½ uger før termin, hvilket jo er ALT for tidligt.
Han kunne heller ikke stå, og var heller ikke ret god til at sutte, og fejlsynkede hver gang 
Dyrlægen var ude og skylle hoppen, da folingen havde været hård, og han mente ikke den ville klare mere end et døgn.
MEN, Jeg malkede hoppen hver time, og så rejste vi føllet op og "tvangsfodrede" ham blidt (ca 150-200 ml), og bagefter gik vi et par omgange med et håndklæde under maven, før end han fik lov at lægge sig igen.
Langsomt fik han større mængder, gik flere omgange, og vi lavede større tidsintervaller imellem.
Efter 2 dage kunne han klare sig selv, og er i dag 3 år gammel, sund rask, og nytilredet. 
Nu håber jeg ikke at mit indlæg river op i såret, eller får jer til at føle, jeg ikke tror, I gjorde alt for jeres føl, for jeg er overbevist om, at i gjorde alt for at hjælpe!
Jeg fortæller bare at det KAN lade sig gøre, selvom alle odds og fornuft er imod, hvis nu der skulle være andre som står i samme situation.
I får lige et par billeder af følbassen.
Billede et: få timer gammel.
Billede to: 3 uger gammel.