Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hej :)....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 00:54
Da min hoppe skal kåres til august ( sadelkåring) så er jeg i tvivl om hvilke tøj man har på når man løber med hesten?? Og hvornår man skal det om det er før efter man har redet?og om der går timer i mellem eller det er lige efter hinanden? Håber nogle kan hjælpe :)

Har en dejlig hoppe Galicia som jeg glæder mig til at tilride forår 2011 :D

0
0
Svar på denne tråd

hoppekåring
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 21:53

Jeg går ud fra det er Galicia der skal til kåring?

Hvis det er en DV sadelkåring du skal til, starter man med at mønstre på fast bund i skridt og trav.

Du skal have hvide bukser og rød eller hvid sjorte/bluse på, samt nogle sko du løber godt i.

Fast bund og gangarter ( under rytter) er i umiddelbar forlængelse af hinanden, men der er fin tid til at sadle op og varme op før du skal ride. Nogle dage før kåringen kommer der en tidsplan, hvor du har ca. tider. Aftenen før kåringen kan du på nettet finde en nøjagtig minutplan.

Hvis du aldrig har overværet en DV sadelkåring, synes jeg du skal tage ud og se nogle af de tidlige sadelkåringer, her først på sommeren.

Det giver meget ro, at vide nøjagtigt hvad der skal se på selve dagen. Er man nervøs smitter man sin unge hest, som jo helst skal vise sig optimalt netop denne dag.

Desuden ville jeg få rigtig meget hjælp med ridningen af din unge hoppe, med mindre du er en erfaren ungheste-rytter på konkurrence plan på min. c-stævne niveau.

Selv om det er begrænset hvad der forlanges ridemæssigt til en sadelkåring så kræver det en meget rutineret ungheste rytter, at vise en hest optimalt, så man vender hjem med det resultat man har håbet på. Selv om jeg er konkurrence rytter og rider på LA niveau ( på Galicias søster), så ville jeg aldrig selv vise min hoppe ved en sadelkåring. Det ville jeg få meget dygtig rytter til.

Måske er du rigtig dygtig ( Det aner jeg jo intet om), men jeg har bare mødt utrolig mange piger , som har været oprigtig skuffede over deres hoppes kåringresultat. Et resultat som kunne have være helt anderledes med en optimal og professionel fremvisning.

Held og lykke med kåringen. Hvilken kåring skal i afsted til?

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 23:51
Hej :) tak for svar :) jeg rider også la på c pla , og jeg har fundet en dame der vil ride hende hele august også til kåringen som rider på s niveau .. Men nogle gange strejfer det mig godt nok at gøre det selv, kommer helt an på hvordan det går når hun skal igang ned ridning igen til juli med mig på ryggen . Men det ender nok med det bliver hende jeg har fundet, da det jo er en vigtig dag for hesten :) det er på vilhelmsborg den 27 august :) hvem havde du til at ride din hoppe? :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 19:41

Jeg tror du bliver glad for at have en super dygtig rytter som back-up.

Benyt dig endelig af hende. Du får nok at gøre på selve dagen, med at få Galicia til at skinne, få fletningerne til at sidde og have styr på tider og udstyr.

Jeg ejede ikke Camelina da hun gik sadelkåring. Derfor overværede jeg ikke hendes kåring. Hun var som 3 årig ejet af Henning og Åse. Camelina blev fremvist at Thomas Dolleris Larsen.

Jeg købte først Camelina da hun var 8 år.

Hvis jeg kan få det passet ind i kalenderen, vil jeg tage til Vilhelmsborg til august og se "lillesøster".

Er du begyndt at tilride Galicia?

MVH Britt

0
0
Svar på denne tråd

hej.......................
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 20:44

det har du ret i . det bliver nok ditte mikkelsen der skal ride hende, kender du hende?

Du skal være mere end velkommen til at komme og se hende, kan skrive til dig når jeg ved hvad tid på dagen hun skal kåres :)

Galicia er tilreddet og er virkelig super, ingen unoder overhovedet.

Hold da op et godt sind, hvorddan er din hoppes sind? og hvordan blev hun kåret?

Men galicia er lige kommet på græs 2 måneder fra 1 maj for at vokse lidt er på kun 161 cm..

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  11-05-2011 22:47

Jeg kender kun Ditte Mikkelsen som rytter. Jeg synes hun laver et flot stykke arbejde, med de heste jeg har set hende fremvise. Så hende tror jeg er et godt valg.

Du må meget gerne sende tider, når du har dem. Ellers finder jeg dem på nettet, når dagen nærmer sig.

Camelina har et fantastisk sind. Hendes temperament var årsagen til jeg købte hende.

Hun er super nervefast. Hun glor aldrig, heller ikke til stævner. Faktisk er hun en fantastisk stævnehest. Her yder hun virkelig MAX og er meget opmærksom på mig og super lydig.

Derhjemme er hun lidt mere selvstændig. Hun er jo en voksen DAME og mor til tre, så hende er der sku ingen der skal behandle uretfærdigt.

Hun har aldrig været halt/ skadet ( hvor er det vigtigt med en rask hest, når man er ivrig dressurrytter).

Hun er en energisk hest og vil altid arbejde på dressurbanen.

Jeg kan stole 100% på hende. Hun har aldrig bukket, stejlet eller løbet løbsk, så hun har endnu aldrig "tabt" mig.

Jeg rider også gerne ud i naturen på hende alene, og i tung trafik, i alle tre gangarter.

Jeg har aldrig været bange på ryggen af Camelina. Hun er en fantastisk hest og jeg sælger hende aldrig.

Galicia lyder til at være af samme støbning

Camelina er kåret i RDS. Hun er knap moderne nok og mangler lidt elastik i bevægelsen til at kunne komme i RDH, men der er rigelig dressurhest til mig.

Desuden avler hun super moderne og højtstillede afkom. Hun er mor til 2 RDH hopper. Den ene har bla. 9 i dressur/ kapacitet. Så hun skal i avlen, når hun pensioneres som dressurhest.

Held og Lykke med kåringen af Galicia. Skriv endeligt hvis du har flere kårings spørgsmål.....

MVH Britt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider