Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

langøret DV
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 20:02

Jeg har fået et par ret dyre damer til at bo her og sådan nogle kommer jo af og til i brunst. De er omkring 170cm

Jeg har selv en fin herre, der er på hingstelister osv... men han har nogle ret lange ører og skryder han måler 105 cm og kan selvfølgelig ikke nå op på dem.

Men sådan nogle hopper har det jo med at sove i ny og næ og mill kr spørgsmålet er så om heste vil bedækkes når de ligger ned.

Ejeren tager det med helt ro, men damerne koster omkring ½ mill og min hingst er da en flot og charmerende, dog er jeg ikke sikker på, at Langøret DV er en fordel at avle.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 20:27

du kan godt regne med at de vil lade sig bedække liggende hvis de er brunstige nok, og du har nok ret i at langøret DV nok ikke er sagen

0
0
Svar på denne tråd

tjaa hvis
Forfatter: 
Dato:  30-04-2011 23:12

ellers afkommet kan rides på så har DV vel ingen skrupler , de avler vel efter ridelighed. Ahh ok.

Men sødt-og anderledes ville det helt sikkert blive.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Hoppeføl og ponyhingst
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 13:28

Jeg har stået i en stald hvor en ponyhingst fungerede som støttepædagog for et hoppeføl i forbindelse med fravænning.. Her gik tvivlen jo også på om han kunne bedække hvis hun lå ned, han var så lille at det ikke ville kunne lade sig gøre hvis hun sod op..

Dyrlægen sagde at det faktisk ikke fysisk kunne lade sig gøre når hoppen lå ned, der var simpelthen lukket af (eller noget i den retning).

Dog skulle man være opmærksom på at de kunne vise sig ret opfindsomme, således havde han set en en ponyhingst og en større hoppe få placeret sig således at hingsten stod på en lille forhøjning og SÅ var der altså en risiko for at der var brød i ovnen..

VH,

MaggieMay

"Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden"..

"Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 17:30

Jeg er helt overbevist om, at du skal være bekymret. Hvor der er vilje, er der en vej.

Jeg har set afkommet efter en ret så lille shetlandshingst og en stor varmblods hoppe.. Den var ikke specielt smart, men det havde altså fundet en vej

Mvg

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Yes, den er i kassen!
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 19:59

Jeg har længe ønsket mig et ride-muldyr - altså et muldyr på størrelse med en lille hest - så sig endelig til, hvis det viser sig, at du ikke har fået skilt de to ad i tide

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd

456789
Forfatter: 
Dato:  01-05-2011 23:06

Begge hopper var i brunst til morgen og i nat gik den bette gennem hegnet over til dem, så i værste fald har han ordnet dem begge om natten.

Nu sover han i sin boks, så kan han ikke lave ulykker i nat.

Jeg kan godt se at der er grund til bekymring, for den ene hoppe spreder ben og bøjer ned i knæ og et æseldyr er ret god udrustet og kan egentlig nå lange op.

Jeg håber begge hopper kommer i brunst igen om 3 uger.

Kirstine, måske er du heldig.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider