|
|
| navne |
| Forfatter:  |
carina |
| Dato:  |
06-03-2001 23:32 |
|
Hej alle!!!!!!
jeg venter føl til maj og da jeg er ide forladt med hensyn til navne efterlyser jeg nogen der har nogle ideer, det skal starte med m, så har du nogle ideer så skriv tilbage.
det skal lige siges at det er et araberføl der kommer så det må gerne være lidt elegant og evt egybtisk inspireret.
mvh carina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: navne |
£isbeth (monty) |
07-03-2001 09:17 |
|
Marakesh
Mariposa
Magnolia
Maharaja eller Maharanee
En god måde at finde på navne er at tage en ordbog - og så gennemgå det bogstav man gerne vil have navnet skal starte med.
Så kan man jo selv finde ud af om det skal være en engels, spansk, fransk eller helt anden ordbog.
Og ved samme lejlighed kan man tjekke betydningen af navnet - det er jo surt at finde noget der lyder godt - og så ende med at opkalde sin hest efter en smitsom sygdom ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Louise |
07-03-2001 10:06 |
|
Hej Carina
Her er to sider, som jeg synes må være ideelle. Jeg bruger den selv som inspiration til når mit føl kommer.....næste år *S*!!
http://english.planetarabia.com/arab_names/default.cfm?flag=startWith&alphabet=m
og
http://talkislam.com/Arabic-names.htm
hilsen Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Christina (Frühmi) |
07-03-2001 22:52 |
|
Hehe...vi kan forhandle lidt....du får nogle navne med M af mig, hvis jeg får nogle navne med F eller L af dig (DV-føllerbasse...ikke så arabisk endda...;o) )
Jeg har prøvet Lisbeths trick med ordbøgerne uden held, diverse navnesider på nettet osv.....hmmm, måske skal den bare hedde HEST....
Hmmm, jeg ved nu ikke om de er så arabisk...men, hva' med:
- MIKADO...så er det med at holde tungen lige i munden!
- MANON...fransk...har du set/læst Kilden i Provence?
- MISCHA...hehe, det er vist nærmere russisk....
Puha, jeg kan ikke komme på flere lige nu....
Chris(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Louise |
08-03-2001 12:11 |
|
Hej Chris
Ked af at sige det, men Mikado og Manon (jeg er ikke sikker mht. Mischa) er allerede taget, så dem kan hun ikke bruge til sit lille følbasse...
Hilsen Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
carina |
20-03-2001 21:49 |
|
hej alle !!!
jeg tror at den skal hedde ? alt efter hvad det bliver malingo/ marcel eller malikka el mayflower det er dødsvært at finde på noget der er specielt og som samtidig lyder elegant.
knus fra carina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
carina |
21-03-2001 16:44 |
|
hej alle!!!!!!!
det blir nok marcel eller mirabella eller moon beam og det jeg ermest vil dmed er malingo.
nu er der osse kun 7 uger til at det lille føl skal komme og jeg venter med længsel, jeg kan mærke liv hver dag og hvis det er ligeså livligt når den kommer ud ja så blir der nok at se til.
mvh carina.......
p,s med hensyn til navne med L, vil jeg anbefale Lingus, Lando, Lancelot.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jannie (og daisy) |
21-03-2001 20:10 |
|
hej jeg vil meget gerne have navne med L eller R eller navne hvor der er bruget LAJOS REGITZE håber at i kan hjælpe mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Charlotte(Lazer) |
21-03-2001 23:46 |
|
HVad med MANANA (udtales Manjana)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Rikke |
22-03-2001 10:57 |
|
hej.... hvad med at kalde den for MASENJA (araberføllet)
hilsen Rikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|