|
|
| hmm, underlig hoppe? |
|
|
Så er jeg med i klubben af "utålmodigt ventende hoppe-ejere" min søns Frieser hoppe er sat til at fole d. 18 Maj, men havde i tirsdags sat meget store gule vokspropper, så vi kom op på dupperne og mente at "nu sker der snart noget", Men AK NEJ - efter to dage forsvandt de igen, så kom de igen to dage og nu er de minsandten forsvundet igen...! Tager hun bare R...på os eller hvad foregår der? Det hører med til historien at det er hendes 4 føl hun venter og de andre folinger er gået problemløst ifølge forrige ejer, vi har kun haft hende i 3 mdr. og er så spændte!! Er der nogen af jer der har hopper der har sat/mistet/sat vokspropper på den måde? Hvilke andre tegn kan jeg mon kigge efter? Jeg har forsøgt at holde lidt øje med hendes skedeåbning og bilder mig selv ind at den er lidt hævet, men jeg ved det ikke helt..
Nå, skulle bare lige læsse frustationen lidt af, hun stod og hygge gumlede sidst jeg kiggede til hende.. OG det skulle jo ikke undre mig om hun foler på fredag når vi holder konfirmation...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samme.... |
|
|
Hejsa
Vores hoppe gjorde det samme ; )
Startede 1 måneds tid i forvejen, med netop at sætte små/store gule propper, nogle gange dryppede de enda lidt, men intet skete, for vi var selvfølgelig også enormt opmærksomme.
Viste sig det ikke var vokspropper.... ved faktisk ikke hvad det hedder.
Men til sidst kom de rigtige vokspropper, samme dag som hun folede, og når du ser dem er du ikke tvivl ; )
Så hun går nok tiden ud...
Fik i øvrigt selv et lille Lipizzaner/Frieser føl... enormt nuttede små heste *S* Men nogle rødder *G*
Så held og lykke med det ; )
mvh
Janni
Halvpart søges til stor dejlig frisk hoppe. Boks udlejes. 600 kr. inkl. hø/halm. V. Mørkøv m. gode ridefacilliteter og tæt på skov.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vokspropper |
|
|
Min hoppe gik også i ca en månede med vokspropper eller lign.
Men ca en halv time før foling løb mælken, ikke bare lidt som det havde gjordt hele ugen, men med to stråler ud af hver pat.
Men jeg tror ikke der er nogle regler, der er kun et at gøre, og det er at lære hoppen at kende så godt at man kan se på hende om hun har ændret adfærd, og denne regel gælder heller ikke altid.
Ved godt i ikke har nået det på så kort tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet