Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Slim ud af hoppen?
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:35

Min hoppe folede tirsdag d 5 april og folingen gik som den skulle. Men efterfølgen har hun gået rundt og tisset lidt gennemsigtigt slim især når følle drikker. Er det normalt? Hun er ikke brunstig endnu? Kan det være fordi der er infektion der inde?

Hun har ingen feber.

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig :)

Mvh. Mathilde

Haleposer sælges: www.bricksite.com/mmdesign

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:41

Hvis du påtænker at ifole hende igen i år, så ville jeg nok få hende tjekket for en evt. børinfektion, også selv om hun ikke har feber.

Men det er 7. dag i dag, så det kan være en tidlig følbrunst. Det er ikke alle hopper, der kommer præcis på 9. dagen, nogen starter tidligere og vejret har jo været pragtfuldt, så det kan nogen gange spille ind.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:45

Jamen hun har gjordt det fra dag 1. og hun er normalt meget tydelig når hun er i brunst.

Hun skal ikke ifoles igen.

Haleposer sælges: www.bricksite.com/mmdesign

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 11:08

Tja jeg ville i alt fald få den tjekket, hvis det var min. Står den med en infektion, kan du risikere, at du skal igennem et større behandlingsprogram siden, hvis engang med tiden du beslutter dig for et føl mere. Det er jo ikke givet, at hun har været istand til at gøre sig ren selv efter folingen, selv om den er gået aldrig så godt.

Men det er jo et valg og vurderingsspørgsmål. Du kender formodentlig hoppen godt, også er du selv en af de bedste til at vurdere, om der rent faktisk er tale om en unormal tilstand for hende.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider