Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Nattevagt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 04:26

Der må da være andre end mig der sidder vågen her på den helt forkerte tid af dagen for at holde øje med de kære hopper.

Da jeg gik i seng i går var jeg ret sikker på at det var ved at være oppe over, så satte vækkeuret kl 2.00 for at kigge til min shetlænder hoppe som havde termin i fredags, da jeg kom ud var der tydeligt forskel i yveret (hun har ikke sat ret meget endnu, men der er kommet rigtig meget mere på knap 3 timer), så jeg tænkte jeg hellere måtte komme ud en gang mere inden min mand går i stalden kl 5.00. Det har jeg så været for en halv time siden og det lader til at hun har fået pulsen op, så jeg skal ud og kigge en gang igen nu her, så det kan vist ikke betale sig at prøve at sove igen, kunne alligevel ikke sove mellem 1. og 2. gang jeg var ude.

Jeg håber godt nok at hun foler her til morgen (det er vel nærmere morgen end nat efterhånden), så jeg ikke skal have en nat mere som denne, eller hun foler ude imorgen, for vejret er ikke for godt i disse dage til udendørs folinger.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

Beklager :)
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 09:50

Der går lige ca. 14 dage - 3 uger før jeg går på nattevagterne for alvor. :) Min hoppe har termin den 7 Maj, men hun nedkommer næsten 14 dage før tid, det plejer hun.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 10:03

jeg kan anbefale en folealarm.. har nu ¨fået 3 føl og ikke mistet nogen nattesøvn.

Jeg har så også lukket dem tidlig ind når det var op over det har resulteret i 1. foling kl. 21.18 2. kl 7 og 3. kl 20:15

Berit

2011 føl: 2/4 sort hoppeføl efter Jazz/De Niro - 3/4 brunt hingsteføl efter Fürstenball/Weltmeyer - 5/6 fuks hoppeføl efter Romanov/Schufro

Spændende afkom med international top afstamning sælge ...

0
0
Svar på denne tråd

Kender det godt.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 10:41

Jeg har folingsalarm, men den sidste uge har jeg måtte sidde oppe hele natten, fordi den gik igang hele tiden. I nat har jeg haft ro.

0
0
Svar på denne tråd

Folealarm
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 11:28

Jeg går også og drømmer om en folealarm, men økonomien tillader det ikke. Jeg har overvågningskamera, men vi har ikke fået det op igen, da foleboksen er flyttet, og jeg ved ikke helt hvor jeg skal placere det for at få hele boksen med.

Men både i år og næste år har jeg kun én hoppe der skal fole (samme til næste år, og da kender jeg hende lidt bedre, i år er det første føl hos mig). Samtidig er jeg jævnligt oppe flere gange om natten for at se til malkerobotten (den kommer med alarm når der er noget galt) så et par nætter ekstra op til foling overlever jeg nok også.

Men igen tvivl om at den dag jeg får fast arbejde igen, så skal der indkøbes en folealarm. I fremtiden bliver det heller ikke kun én hoppe om året der skal fole.

Heidi K Nielsen

Avl og salg af shetlandsponyer

http://www.stutteri-bjorholm.dk

Lækker all around haflinger hoppe sælges, se her

0
0
Svar på denne tråd

Natte vagt her også
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 12:13

Jeg sidder også klar første gang folene hoppe termin på mandag.

Kæmpe stort meget spænd yver, er blevet helt åbne bag i.

Har været blød bagtil i et stykke tid, at se hende gå er helt vildt alt blæver helt vildt omme bag til, hun er totalt hjerte formet.

Men ingen voks, og så er hun jo førstegang folene så tiden må vise hvornår, har kun haft 1 hoppe der sat propper inden foling, ellers har de sidste mange hopper kun haft spænd yver.....

Sælges: Andaluza cremello 152 høj er 5 år, redet ifolet med Pura Raza Española.

0
0
Svar på denne tråd

Natholdet
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 13:51

Jeg er også kommet på natholdet, dog har min hoppe fået alarm på, og vi har også overvågning på..så kan jeg ligge og se på hende når jeg vågner.

Hendes yver er særdeles fyldt nu, så håber hun holder ballerne samlet, til jer har fri fra job kl 23.

Har heldigvis min kæreste til at holde øje i aften, og en nabo som er klar til at hjælpe hvis alarmen skulle gå. Er sikker på min kære mand går i chock hvis den pludselig hyler.

Hun har dog altid folet tidlig om morgen, så håber hun gør det igen.

STUTTERI HEDEN

Avl af stambogsførte shetlandsponyer

0
0
Svar på denne tråd

Nattevagt
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 14:45

Jeg er også med på natholdet, min hoppe er 1 uge over termin nu.

Jeg har også både alarm og overvågning på, men jeg synes min hoppe lige mangler det sidste i yveret selvom det er stort og spændt, jeg håber ihvertfald hun foler i den her uge, da jeg har taget ferie.

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

Ingen bønder = ingen mad.

www.staldnyberg.dk

Salg af welsh og pinto ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Også en af dem
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 15:35

Der lægger vågen hele natten, eller prøver på det.

Min har termin i dag, hendes yver er spændt, fik propper for over en uge siden. Er efterhånden godt sur, når jeg rør hende på maven og alt det der.

Folealarm har jeg også på hende, men her de sidste par dage har der været falsk alarm.

1. gang var søndag aften, hold da op, hvor sådan en alarm lamer Mit hjerte røg helt op i halsen, jeg styrtede over i stalden, og der var bare ingen ting at komme efter.

Mandag aften gik alarmen igen.......... falsk alarm. kl. 05.00 tirsdag morgen gik den så en gang til............. Nu var lortet løbet tør for batteri, så den fik et nyt batteri. Så nu skulle der ikke være flere falske alarmer til mig.

Igår aftes skete det så igen...... Alarmen gik, og med nyt batteri kunne det jo ikke være falsk alarm, men jo........ Hesten svedte godt nok lidt på halsen, men der var ikke noget tegn på, at der skulle komme et føl. ØV- men for en sikkerheds skyld var vi igen i stalden kl 24, kl 02.30 og igen kl. 06.15. Men stadig ingen føl..........

Nu håber jeg det sker i nat........... Det tager sku hårdt på mig, at skulle op flere gange om natten.

Og jeg kan selvfølgelig heller ikke vente mere

0
0
Svar på denne tråd

Også på natholdet
Forfatter: 
Dato:  06-04-2011 16:09

Men der er noget tid til termin her... Den første har termin d. 23. og den næste 2. maj.

Dog har hende med termin d. 23. (førstegangs) haft en del nætter med uro, plukkeveer og slået sig fra foderet.

Fordi det er en lidt stor koldblodshest tør jeg ingen chance tage, så jeg kigger på overvågningskameraerne for hver anden time, hvis der ikke er de store tegn, hele natten.

Jeg har to kamera i hver boks så jeg kan altid se dem tydeligt. Syntes det er lidt sjovt at studere hestens adfærd i boksen om natten, og det er også blevet nemmere at aflæse hvilke dage hun er anderledes.

Jeg er en virkelig dårlig avler - for jeg har slet ikke tålmodighed når vi først kommer så tæt på... Jeg vil have de føl ud NU...

Min egen (termin 2. maj) har sat yver, men ellers ingen tegn.

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Oldenborgføl 2011

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider