|
|
| Waldstern - endnu en gang |
| Forfatter:  |
Tanja |
| Dato:  |
05-03-2001 17:38 |
|
Hej
Er der nogen der ligger inde med en kåringsbeskrivelse og point for Waldstern? Eller evt. ved hvor man kan finde det?? Jeg har lige købt en hoppe efter Waldstern men den er kun LU mærket fordi Waldstern blev afkåret på et tidspunkt, men hvornår?? og hvorfor??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Waldstern - endnu en gang |
Laura |
05-03-2001 20:17 |
|
Det med at Waldstern er blevet afkåret og din hoppes LU-mærke burde ikke hænge sammen.
Hvis din hoppe er avlet EFTER afkåringen, får du ingen papirer på hesten.
Er hoppen avlet mens Waldstern var på DV´s hingsteliste (hvad hun jo nok er) så er hun berettiget til et DV-logo HVIS hendes moder er kåret i DV.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
06-03-2001 07:59 |
|
Hej
Hmm hun har en af de blå afstamningsoplysninger.... og moderen er kåret i DS. Der er vist noget jeg lige skal have tjekket der inden jeg siger endeligt ja til at købe den. Jeg har været inde på lr.dk og fundet hende, og alle oplysninger passer sammen, så der er ikke lavet noget fusk med det....
Jeg ved ikke hvornår Waldstern blev afkåret... men hoppen er født i 98, så moderen må jo være ifolet i 97.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
06-03-2001 08:27 |
|
prøv at komme med hoppens reg. nr. eller navn, så skal jeg gå ind og tjekken hende længere inde hvis du ikke har abb.
hilsen jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
06-03-2001 08:34 |
|
Har lige tjekket ALLE afkom efter waldstern født i 96, 97 og 98 er LU mærket, unaset om hopperne har været kåret eller ej, dem fra 95 er DV mærket.
hilsen jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
line |
06-03-2001 08:36 |
|
hej tanja
ja, jeg har dem hjemme.... tror jeg nok. skal nok tjekke...
mvh line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
06-03-2001 09:24 |
|
Hej Jytte
Hoppens navn er day light og hun er den eneste med det navn der er født i 98. Jeg har ikke lige hendes nr ved hånden.
Jeg forstår bare ikke hvorfor afkommene kun er LU mærket.... Er det fordi Waldstern er blevet afkåret?? Men hvornår blev han det?? Og hvorfor??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
jytte |
06-03-2001 09:38 |
|
det er nok et spørgsmål til DV, der står ikke noget i LU om hvornår den er afkåret der står kun at den havde avlsgodkendelse sidste gang i 1997.
han er vel afkåret fordi han afkom ikke var gode nok !!!, jeg ved det ikke.
men prøv at ringe til DV eller stil spørgsmålet på Hesteinfo under DV, det er jo en dv mand som svarer på de spørgsmål, selv om han nok ikke svarer før engang efter herning.
jytte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mette DC |
06-03-2001 11:04 |
|
Hej Tanja
Jeg har Waldsterns kåringsbeskrivelse hjemme, jeg vil tage den med på arbejde i morgen og skrive den ind her. Hvis du evt. har en fax. kan jeg faxe den til dig, der er nemlig også et billede af ham.
MVH
Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
06-03-2001 13:30 |
|
Hej Mette
Det lyder godt, men jeg har ikke en fax... måske du kunne sende det til min mail i stedet for??
Mvh tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Majse |
06-03-2001 17:31 |
|
Kan LU skyldes at Waldstern oprindeligt er kåret i tyskland og derfor efter afkåringen i danmark bedækkede som EU-hingst?
Bemærk at din eventuelle nye hoppe måske ikke kan kåres i DV!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|