Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

HJÆLP. Hvor stor bliver hun ???
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 21:36

Billede
Hejsa.

Jeg har en hoppe som fylder 2. d.25 maj, hun måler nu 165.

Hendes morfar er Churchill, hendes mor måler 168.

far er Don romantic som måler 171.

Havde håbet på en som ville ende på max 170, men det kan jeg vist godt skyde en lang hvid pil efter :(

Hvad gør jeg med hende hvis hun bliver så kæmpe at jeg ikke kan ride hende ?

Kan man bytte sådan en dame for en anden, er der nogle som ville være villige til det ????

Jeg er så glad for hende, Så ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre !!

Mvh Nina

0
0
Svar på denne tråd

fjåpytp90åhtiy
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 21:43

Tror ikke nødvendig vis hun bliver så stor som du frygter. 170-173 kunne sagtens være det:-)

Folealarm udlejes.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 07:39

ja fremtiden er svær at spå om, men med nuværende størrelse og den far og morfar, ja hvis jeg skulle vædde vil jeg gætte på 178 cm.

En dressurmule må gerne være stor.

mvh Hanne

0
0
Svar på denne tråd

størrelse
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 08:33

Min hoppe var 17o cm som 2 års, og er nu som 4 års omkring 175 cm.

Så har du lidt at sammenligne med, selvom der er meget forskel på, hvor meget og hvor hurtigt de vokser.

Jeg tror, at min er vokset mest da hun var mellem 1 og 3 år. Det håber jeg da, for hun behøver godt nok ikke blive større.

Oldenborgentusiast

ejer af Tante Trut og Lillepigen,

også kaldet Sascha og Kirsebærgårdens Samira

0
0
Svar på denne tråd

Normal vækst
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 09:20

Langt de fleste af vores er vokset 8-10 cm fra de var 2 til de var færdige. Så medmindre hun er fodret kraftigt, så bliver hun omkring 175.

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 12:08

unghest Wladimir (Willemoes/Lando) var også ca. 165-166 cm i stg da han var 2 år.

Han bliver 3 år til maj og er nu ca. 169 cm i stg, måske 170 nu når han har fået sko på :-P Han er stadig høj bagtil så tager nok nogle cm endnu :-)

Regner med han bliver 173-174 cm når han er færdig.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 15:53

den mest fantastiske overraskelse idag. Jeg målte min plag, han bliver 2 den 25/4, han måler nu 166 cm. Jeg troede han var meget højere så jeg er jublende tilfreds. Jeg tror han stopper på de ca 173. Hans mor var 173 og hans far er 168.

Det mest underlige er at hans morstamme er nogen meget små damer så hvor str er kommet fra ved jeg ikke. Men det meste af det er heldigvis ben. Min er meget ædel så det er ikke sikkert det virker så voldsomt når først jeg sidder der.

Jeg har overvejet om han evt skulle sælges, men nu må vi se.

Hanne: Hvorfor må de gerne være store?? Er det for at fylde banen noget bedre?

Hørte osse nogen sige at hoppens første føl gerne bliver noget mindre. Det kan jeg heller ikke forholde mig til, min plag målte ca 114 ved fødslen.

Hvis din hoppe ellers er en let type så kan det være hun ikke bliver så svær at ride. Men du må jo nok som jeg se tiden an. Selvom det er supersvært at bevare tålmodigheden.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

højde på 2 år
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 22:58

Jeg har en hoppe der bliver 2 år 19/5. Hun er 161 nu, vi forventer hun bliver ca. 168-170, det er også højden på henholdsvis hendes mor og far.

Karina Stenå

www.peakbreeding.com

0
0
Svar på denne tråd

Højder
Forfatter: 
Dato:  03-04-2011 09:39

Højder er altså rigtig svære at spå om, specielt hvis man ikke ved hvordan "de plejer at vokse" efter moderen, eller rettete stammen.

Jeg har en tre års hoppe, som også var 165 i stang som to års, minimum, og hun er idag ca 170. Jeg har indtil nu, i alle fald, erfaret at hopperne vokser ikke meget mere fra de er de der to et halvt år. Ingen af dem, har lige som Charlotte´s vokset 8-10 cm fra de var to år, til de er færdige.

Så hvis du spørger mig, så kan din hoppe blive alt mellem 168 og 175 cm i stang. Vent og se. Desuden så er en høj hest på 170, hvor det meste er ben og højtstillethed, ikke svære at ride end, en knap så modernet hest på 165

Annette

Kvalitets avl af springheste

Super avlshoppe og ungheste sælges. Se hjemmeside

Safemate folingsalarmer udlejes

Ny hjemmeside

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider