Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvidløg til drægtig hopper
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 09:06

Hej alle,

nu er jeg forvirret! - min hoppe som er sat til at fole sidst i juni får hver dag hvidløg, nu læser jeg så på Brogårdens hjemmeside følgende:

Understøtter mange af kroppens funktioner bl.a. luftveje, fordøjelsessystem og immunforsvar.

Anbefales ikke til drægtige og lakterende hopper. Hvidløg udskilles i hoppens mælk, og giver mælken en ændret smag!

MEN - hvad siger I andre til det? - jeg er selv vild med hvidløg mine børn har aldrig ladet sig genere af "den ændrede smag" da jeg ammede. Men hvad er dine erfaringer? - skal jeg lade være med at give hende hvidløg? (hun skal jo fole rimelig "sent" så måske det slet ikke er nødvendigt at fodre hende op til folingen, men alligevel!) - og hvilken skade gør jeg nu - ved at give min drægtige hoppe hvidløg (en betingelse for at hu gider æde sin mad)

Hmmm - jeg hører gerne fra I andre.

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd

hvidløg til drægtige hopper
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 10:36

Jeg vil stoppe med at give hoppen hvidløg. Hvidløg er godt for mange ting, men virker også lidt blodfortyndende. Og hos mennesker anbefaler man stop med hvidløg en uge før man skal opereres f.eks. Dette fordi der er en øget blødningsrisiko. denne risiko for øget blødning vil også være til stede hos en folende hoppe. Jeg mener det er derfor man IKKE anbefaler hvidløg til drægtige hopper, tror ikke det har noget med smagen at gøre.

Hilsen Britta

0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  01-04-2011 22:45

Mine drægtige og diegivende hopper får hvidløg,og har fået det i mange år.

Jeg er blevet opereret utallige gange de senere år,og har aldrig fået, at vide at jeg ikke må spise hvidløg op til en operation.

Så......

0
0
Svar på denne tråd

Følle spiser det selv...
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 07:53

Hej.

Min hoppe får nogle gange lov at slikke på de der små runde plastic "bøtter" med mineralhalløj i og dem jeg har er med hvidløg. I går da smeden var, fandt jeg den også frem og følle som var 5 dage gammelt i går begyndte selv at slikke på den. Han var helt vildt med det!

Dsuden spiste jeg også masser af hvidløg da jeg selv ammede og har aldrig haft problemer med det :-)

Jeg ville ikke gøre noget anerledes ihvertfald :-)

Annika

Drudgaards Mylady folede

Langmosegaards Largo Master den 27.3.2011

0
0
Svar på denne tråd

hvidløg
Forfatter: 
Dato:  02-04-2011 09:20

som britta skriver så er hvidløg let blodfortyndende, og det er derfor man anbefaler at det ikke gives op til foling

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider