Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingste og dyrskuer
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 21:03

Jeg går virkelig og grubler over en masse omkring min 2 årige hingst.

Jeg har i et svagt øjeblik sagt at han skal med til dyrskue i år, bare for at få en bedømmelse af ham (det er jo også en anden pris end 2 måneders proffessionel træning og forbesigtelse) men han står oppe hos min veninde og derved træner jeg ham ikke.

Han trækkes til og fra stald to gange dagligt, leger to legeonkler træt før han selv er færdig..

MEN han går pt meget isoleret = ingen hopper i miles omkreds..

han er sød, rar og meget forudsigelig MEN han er altså i vinters målt til 165 cm..

han er begyndt at blive forårskåd og småfræk men ikke mere end han stadig er meget forudsigelig i de ting han gør..

MEN hvad så til et dyrskue.. kan jeg risikere han vender 180 grader og bliver fuldstændig umulig således jeg skal slås med ham og derved risikere det bliver et rigtig træls skue..

eller kan man trænes sig ud af det, han er jo kun to år og en rigtig drengerøv..

eller vil det bedstev være at lade ham blive hjemme..

det er jo ikke tradition at have varmblodshingste med til skue længere..

håber i har lidt erfaring at dele ud med..

Venter føl 2011 efter Prinz K3/BH leredo, som vil være til salg.

Super ridelig og ukompliceret 10 års RDS dressurhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

Landsskuet
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 21:13

De urolige hingste,kan/må vi bede folk om at sætte på stald igen.

Ulykker ønsker vi ikke,og tvivler på ,at man ønsker det på andre dyrskuer.

Så skal du have ham med,ja så må du til at træne ham/lære ham at kende.

0
0
Svar på denne tråd

Hingst
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 21:36

Vi har pt en 4 års welsh hingst og en 3 års DSP hingst..

Begge sindsyg rolige og omgangelige. De har begge hopper i omgivelserne i perioder.

Vores hingste er trænet til omgang med hopper (har også haft hingst på 170 i stg). For alle hingste er det vigtigt for mig, at de er lydhøre i alle situationer. Altså, får de en kommando fra mig gælder den, UANSET hvor mange lækre damer der er

Selvfølgelig brummer de, tripper lidt og den slags. MEN, ingen af vores hingste skaber sig tosset, så er der kontant afregning fra mig. Det er dyr med uanede kræfter, og de skal vide hvor skabet skal stå.

Selv vores welsh hingst på sølle 120 i stg kan jo pludselig blive farlig hvis han vælter mig omkuld, og ræser hen til en hoppe, som et lille barn står med.

Vi har trænet vores hingste til trailer kørsel med hopper, trække forbi hopper osv osv osv. Så vi kender deres reaktion.

Vi har derfor ingen skrubler ved, at tage basserne med i byen..

Vil du have din hingst med på skue, hvilket ellers lyder som en go ide med en dag i byen.. Så syntes jeg du skal træne ham i omgivelser med hopper, da du på den måde kender hans reaktion.

VH Anja

Bedækning tilbydes

Llwynneath Inca - Welsh sec. A

Info på hjemmeside

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

de kære hopper
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:17

det er desværre ikke muligt at træne med hopper i nærheden, da der rent faktisk ikke er fremmede heste i nærheden, hverken min veninde eller jeg har trailer til lige at putte ham i og køre et eller andet sted hen..

men selvom han er begyndt at blive forårsfræk er han stadig super følsom og skal ikke ha tingene af vide mere end en gang (han roses faktisk af min veninde for at være den letteste hingst af de 4 hun lige har haft i rap)..

men hvordan han vil reagere i byen ved jeg jo ikke. planen er det skal være Gl. Estrup, der er heldigvis god plads på mønstringsbanerne.. det er kun i den store ring jeg synes det kan blive tæt nok..

har før haft min fjordponyhingst med til landskuet og han blev mere og mere umulig for hver dag, da han efterhånden fik indebrændt energi.. men da vi senere på året tog til Aulum var han en engel.

0
0
Svar på denne tråd

hingste
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 21:52

Du må jo prøve, og se hvad der sker

Vores hingste er også engle og enormt nemme i omgang. begge er meget følsomme, det er som reget nok, at man lige rømmer sig..

Ingen af dem, har det været nødvendige og slå, men de er også håndteret blandt hopper altid.

VH Anja

Bedækning tilbydes

Llwynneath Inca - Welsh sec. A

Info på hjemmeside

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig skal han med
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 22:10

Jeg har haft en 2 års hingst med både på dyrskuet i Hurup og landskuet i Herning. På landskuet var der 3 hingste med - det var en kæmpe oplevelse for både os og hestene - vi flyttede en enkelt hoppe der var i brunst - det var lidt synd for ham når hun stod i boxen ved siden af - ingen af hingstene var bundet op.

Lige et billede af ham fra dyrskuet i Hurup

Billede

Han hedder Hejbøls sir Bambo

Hilsen Per T

www.aafoto.dk

www.salgshest.dk

www.stald-hejbol.dk

"HUSK AT LEVE MENS DU GØR DET"

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 11:22

Der er ikke andet for end at prøve.

Sidste år havde jeg min 2 års hingst med til dyrskue, han var begyndt at være lidt hingstet, men vi tog afsted og havde bestemt at var han helt umulig så måtte vi jo bare køre hjem igen. Det gik vældig fint, han stod bundet ved siden af en hoppe på den en side og en hingst på den anden side.

I år bliver det dog kun til dyrskue hvor han kan stå i en boks.

0
0
Svar på denne tråd

jeg starter
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:39

jeg tager op og ser til ham i weekenden og så prøver jeg til en start at tage ham op på marken alene for at se om han overhovedet gider høre efter mig.. så må vi tage den derfra.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider