Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingsteshow nord..hvem skal med?
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 18:18

Hej HN´er

ville bare høre om hvem er jer der har planer om at tage til hingsteshow nord i Hjallerup på fredag??

har hørt at der kommer et par af de nye præmiehingste.. bla. Bøgegårdens Boney M. ca 30 hingste er tilmeldt unge og gamle..

jeg skal afsted..glæder mig.. synes det er fedt at se hingstene i mere intime omgivelser..tæt på

Maloure

&

Zarina Petit

0
0
Svar på denne tråd

Min veninde
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 07:06

og jeg er deroppe hvert år, og tager osse turen i år. Jeg tager min niece med denne gang. Hun trænger til lidt andet. Hun kommer hjem fra Berlin om formiddagen, så hun er godt træt når vi kører hjem igen

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteshow Nord
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 13:32

Jeg kommer en tur derop.

Mvh Trine

0
0
Svar på denne tråd

Det var ikke
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 00:40

mange tilkendegivelser om fremmøde. Men er programmet ikke lidt tamt i år? Der er ikke mange hingste.

Er det fordi det er flyttet til Hjallerup at folk måske ikke kommer? Og hvad med hingsteholderene, holder de sig osse væk af den grund?

Personligt synes jeg det er lidt øv det er flyttet så langt nordpå.

Jeg er godt nok spændt på at se hvor mange der dukker op.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteshow Nord
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 07:18

Jeg ville rigtig gerne, men 240 km er lige lidt langt at kører en fredag aften.

Pia, tamt :-) Det kan du da ikke sige, super hingsten ET, er med for første gang :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Vi er behjælpelig med at finde din nye hest

Safemate folingsalarmer udlejes

Ny hjemmeside

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg må indrømme
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 07:43
At jeg også synes feltet er lidt kedeligt i år... ved endnu ikke on vi tager afsted, men der er da ikke meget at komme efter på dressursiden. Hvorfor deltager nogle af helgstrands ikke? Jeg savner i hvert fald nogle. Hvis vi tager derop bliver det for at se dicardo prinz k3 og era danCing hit. Men turen er lang bar for at se de 3...

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Annette
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 07:49

jeg har set at ET er med. Og ham glæder jeg mig til at se, har jo aldrig set ham IRL. Men i forhold til tidligere er der slet ikke de hingste med der plejer at være, og har lige læst i en anden tråd at der ikke er siddepladser . Det er lige før jeg dropper det. Jeg kan ikke stå op i to timer i kulden. Og så bagefter køre i en time. Hvorfor er det flyttet?? Det er da træls.

Der er da et par hingste jeg gerne vil se eks: ET, Boney M, Sunny Boy. Men jeg skal jo ikke bruge dem da jeg ingen DV har.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 08:14

Ja jeg synes jo det er dejligt at der ikke er alt for mange hingste. Min oplevelse er at hingsteshowet plejer at trække alt for lang tid ud. Jeg vil hellere se færre hingste og i en passende tid. Men sådan er vi forskellige. Jeg synes det er rigtig godt der ikke kommer oldenborgen mere. Skøn race men ikke noget jeg avler.

Men istedet for at brokke sig på forhånd, kan man komme og kigge og derefter have en mening.

Jeg er også ked af de ikke ligger hingstekåringen i Randers i stedet for Herning det ville være meget lettere. (for mig) Men det ikke sikkert dem i Holstebro er enig .

Når jeg tænker på hvor mange penge vi bruger på hingst og tid, synes jeg det er rart bare at se denne ene hingst.

Jeg skal nu ikke bruge nogen af dem , men glæder mig til at hvordan Hjallerup klarer det, de har i hvertilfælde et utrolig godt cafeteria.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteshow.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 08:42

Det er heller ikke med vores gode vilje at vi er blevet nød til at flytte det til Hjallerup. Finstrupgård er ikke altid lige nemme at have med at gøre, og de har i år ikke haft mulighed for at tilbyde opstaldning af hingstene. Og som altid er Hjallerup meget fleksibel og hjælpsomme, og om man skal køre de 20 min ekstra på motorvejen kan jeg ikke se er det store problem.

Mange af de store hingste stationer holder deres egen åbent hus arrangement, og tror at det er grunden til at de bliver væk. Men synes personlig også det er for dårlig at Helgstrand ikke møder med nogle hingste, og støtter regionen.

Heidi Rasmussen

Stutteri Birkegården

Avl af Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:08

Vi har overvejet og tage til det..

Men ville godt ha set nogle flere hingste.

Dog syntes jeg at Era Dancing er fin

Overvejer om vi ska bruge en super hingst i år, på vores 16 årig blanding som snart skal på pension. Ville gerne ha lavet min kommende ridehest.

VH Anja

Bedækning tilbydes

Llwynneath Inca - Welsh sec. A

Info på hjemmeside

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi tager ikke afsted
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 15:14

Så besluttede vi os. Vi tager ikke afsted. Synes der mangler en del i år :) Fx. Katrinelund...

Så vil jeg hellere rundt til åbent hus de forskellige steder. :)

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu har vi så
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 23:00

været afsted. Og for mig er det en lidt delt følelse. Det var herrenemt at køre til Hjallerup. Jeg synes osse det var nemmere en Finstrupgård. Og parkering var da super i aften. Stemningen var lidt tam synes jeg. Og der manglede som andre osse siger en del hingsteholdere der plejer at møde op. Der var ikke mange hingste hvor jeg stod med den der Wauw følelse.

Men Annette: Hvis du ser dette. Så sprang ET fint og sikkert, et par enkelte buk blev det osse til. Og rytteren var ved at ryge ud af sadlen og tabte bøjlen, det skulle ET nu lige se om man kunne udnytte lidt. Han sprang 160 cm til sidst. Støtterne var ikke højere. Uha jeg synes det er vildt. Hatten af for dem der tør, både hest og rytter. Han blev iøvrigt dagens springhingst. Tillykke med det.

ERA Dancing Hit var yderst charmerende. Cool dreng må man sige. Billedsmuk er han osse. Om han er for kedelig når man tænker på at han kun er 3 år, så må de måske godt vise lidt mere liv, det ved jeg ikke. Men jeg stemte på til dagens dressurbetonet. For jeg synes han gjorde det godt.

Boney M var osse rigtig fin. Prinz K3 blev dagens dressur og han var altså bare en klasse over de andre, synes jeg. Han er super gående og billedsmuk.

Baltimore var jeg lidt mindre betaget af. Men han er ung og stadig smuk og charme det har han.

Der er flere der er værd at skrive om, men man skal jo stoppe et sted. Sunny Boy kom desværre ikke. Han har erhvervet sig en hovbyld. ØVØVØVØV.

0
0
Svar på denne tråd

Super hingsten
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 02:36

Jamen Pia, jeg sagde jo Super hingsten kom til Hingsteshow Nord :-)

Jeg ved godt han blev Dagens Springhingst, Frank ringede til mig da han kørte hjem, og sagde han havde været super og de havde sprunget støtterne ud.

Skulle egentlig til Fredericia i morgen tidlig og se ham, men er lige kommet hjem fra Pokeraften i Personaleforening, og kom vist til at drikke lidt for mange Gajol med et par af drengene fra Teknisk Afdeling, så jeg bliver vist bare hjemme fra landsstævne denne gang, og venter til næste gang :-)

Jeg håber nogen har fået øjene op for ham, for os omkring ham, er ikke i tvivl om han har kapaciteren, og han har altså en stærk hoppestamme på morsiden, og en af de bedste fuldblod i nyere tid, på farsiden

Annette

Ny hjemmeside

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

ET.........
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 14:51

Ja jeg har jo altid synes ET var en lækker dreng... Men ærlig talt, så længe vi snakker udelukkende frostsæd, ja så står jeg af!

Så er der bare ret mange andre man kan få transport sæd fra, som gør det hele lidt nemmere for os hjemme avlere.

Men dejlig, det er han.. :-))

Føl 2011:

BH Romanov - Lauries Crusador xx (Hingst f. 11/2)

Tailormade Temptation - Crelido

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var ikke
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 16:51

interesseret i ET af avlsmæssige grunde. Udelukkende fordi jeg har læst så meget om ham herinde og fordi jeg selv har en Esteban XX søn gående på nu 2 år.

Og jeg synes faktisk ikke de ligner hinanden ret meget. Men ET er jo osse tudsegammel i forhold til en to års . ET er jo færdig med at vokse har sat de rette muller, og springer meget smukt og gladeligt. Det er jo slet ikke at sammenligne med min lille dreng. Men derfor synes jeg jo stadig at min egen bliver spændende at følge fordi det store spørgsmål er jo for mig hvad han udvikler sig til.

Det er jo altid sjovt at se familien til sine egne.

Og så tænkte jeg faktisk da jeg så ET springe igår: Crelido! Og det er absolut ikke negativt i min verden. De to deler da talent og udstråling.

0
0
Svar på denne tråd

Hingsteshow Nord
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 10:55

DVK, vedr frost og frisk, det har jeg jo intet med at gøre, men jeg kan da følge både de avler der vælger fra, og ejerne der har valgt frost.

Det er svært at både have en hingst i sporten og i avlen samtidig, med mindre man rigtig mange hopper, eller egen stor hingstestation. Der er jo også flere andre steder, hvor hingstene er helt eller delvist på frost, pga. sporten.

Men jeg synes da at du og andre, som evt. kunne være interesseret i at bruge ham, skal kontakte Hanne Helmers, som står for salg af hans sæd, og sige at han er I jeres tanker, men frosten får Jer til at holde tilbage, så kan det jo være de vil prøve at lade ham tappe en sæson, hvis der er flere der melder sig på banen. Men får de intet afvide, kan de jo heller ikke vide det :-)

Pia, det kan du da ikke mene, Crelido :-) Nu vil jeg helst ikke kommenterer på andres hingste, men der er en verden til forskel på ET og Crelido i min verden. Vi kan jo ikke elske de samme heste alle sammen, og Crelido har en masse af gode kvaliteter og virker godt i avlen, men han er ikke "min hingst", ligesom ET ikke er andres. Vi er jo heldigvis alle forskellige.

Jeg er rigtig vild med Calido, som Crelido er efter, men en af de ting, som er lidt en svaghed ved Calido og nogen af hans afkom, er bla. at de ikke altid er lige stærke i deres overlinie og smidige nok i lænden. Det er sjældent et problem, da de har kapacitet nok. Crelido er bla. en af dem, som jeg godt måtte være lidt mere smidig i lænden, og ikke altid får gjort sig færdig henover springene.

Crelido gør det rigtig, rigtig godt under Stein, men som ung og under tidligere ryttere, så jeg faktisk ikke den der store sprutlende glæde, som ET har, ved at springe, så heller ikke på det punkt, ligner de hinanden meget :-)

Crelido laver jo utrolig smukke afkom, og velgående afkom, og er en hingst der tilfører både trav og galop, det tror jeg ikke man skal satse på ET gør, selvom hans morbror er en af de mest lovende unge GP dressurheste, der bla. har gået under Hubertus Schmidt, og stamme 3030, er en stamme man i Holsten siger også tilfører gang. For ET er det nok kun galop, man skal satse på at få, når vi snakker gangarter.

Det er også klart at man jo ikke kan forvente at ET og din plag ligner hinanden :-) Det er jo to vidt forskellige hoppestammer de er lavet på, og også med to forskellige formål. Din er jo lavet på dressurbetonet hoppe, hvor han er lavet på en springbetonet hoppestammen.

Annette

Ny hjemmeside

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider