Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kanudos
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 07:38
Jeg har været igang med at søge, men kan ikke rigtigt finde noget på ham.

Jeg har været på Katrinelunds hjemmeside og se hvad de skriver og søgt på Horse.dk hvor der kun er 2 føl til salg efter ham.

Han havde 57 bedækninger sidste år, så der burde jo være masser af afkom efter ham.

Mit spørgsmål går på:

Hvordan er afkommene rent ridemæssigt efter ham???

Hvordan præger han i forhold til hopperne?? Jeg har hørt at han ikke forædler særligt meget og helst skal til ædle hopper ikke de grove.

Jeg har nemlig en trakehner hoppe efter Induc m. Traumdeuter til mf. og Donauwind til mmf - som jeg overvejer at bruge ham på, men afkommet skulle jo også gerne være til at komme af med igen.

Håber der er nogle der har nogle guldkorn at dele ud af :o)

på forhånd tak

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved desværre ikke noget om
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 07:47
hvordan han avler, men jeg har fundet lidt til dig om ham:
DOA
Trakehner

Ved ikke om du kendte disse links i forvejen, men ¨å får du dem lige igen.... :-)

0
0
Svar på denne tråd

Kanudos afkom
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 09:14
Jeg er den heldige ejer af hoppen, hvis føl er nævnt på Kanudos' hjemmeside som 60 point føllet (hingstekandidat og bliver af avleren formentlig stillet til efterkåring i TAF til efteråret).

Hoppen er selv en ædel men meget storrammet Trakehnerhoppe med et solidt fundament. Det er vist rigtig nok at han helst skal bruges på ædle hopper, men de fleste TAF hopper, falder nok i den forbindelse ind i denne kategori.

Afkommene efter Kanudos har super gallop og er ekstremt velspringende. Desuden avler han afkom der er usædvanligt gode mellem ørene. Denne udtalelse har jeg fra en avler der har avlet over 10 Kanudos afkom over de sidste par år. Derimod avler han vist ikke særlig meget højde.

Jeg bruger ham nok selv på hoppen igen næste gang hun skal i fol.

Tine
0
0
Svar på denne tråd

alder..
Forfatter: 
Dato:  30-04-2004 09:14
hans ældste afkom reg i DK er fra 2001 så der er nok ikke så meget ridning i dem endnu.

Der er ingen registreret under ham som er imoorteret.

om de kan sælges ved jeg ikke, men jeg kender en som har et afkom efter ham og en DH hoppe som har været tilsalg i temlig noget tid.

Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??

En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.

Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider