Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hvor mange dage med mælkeløb?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 17:04

Hvor mange dage har I prøvet af have mælkeløb inden foling?

Jeg har aldrig haft en hoppe der har haft dryppende mælk over 24 timer. Men det har jeg så nu. Snart på 3. døgn ( termin d 15.marts) mælken drypper stille og roligt. Alt er klart. Men hun virker slet ikke urolig eller andet. Hun er bare helt normalt, og står næsten død stille hele natten....

( bortset fra når hun går fra krybben og til høhækken) *G*

Rideudstyrsbutik i Taulov + på nettet

Happy-horse- Alt til super priser

0
0
Svar på denne tråd

dyre dråber
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 17:22

har du samlet de dyre og livsvigtige dråber i en sutteflaske ?

Venter juni føl efter Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light .

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

0
0
Svar på denne tråd

Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 17:45

Jeg tror ikke jeg har haft hopper stående med mælkløb mere end max 1½ døgn. Men det betyder ikke noget, det er en skrøne at føllet kommer til at mangle råmælk, der bliver dannet nyt konstant det første døgn.

Men jeg er sikker på at hun lige pludselig snyder dig. Forrige år da Fair Play folede (hun SKAL have hjælp, så vi var meget OBS), spiste hun sin morgenmad, hun havde været rolig hele natten, men havde haft mælkeløb et døgn, og så lagde hun sig ned og folede.

0
0
Svar på denne tråd

overvågning
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 19:26

Har heldigvis overvågning på døgnet rundt og det er ikke en førstegangs "mor" ;)

Så er ikke så nervøs over folingen, selvom vi altid plejer at være der for dem, når de går igang.

Synes GODT nok bare det er lang tid nu.. Torsdag morgen var vokspropperne blevet til hvid mælk der dryppede, og det har det gjort stille lige siden ;)

0
0
Svar på denne tråd

mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 19:37

Ud af de 5 gange min hoppe hun ventede føl, havde hun sidste gang mælkeløb i over et døgn, og jeg har nok ligesom Charlotte, at hoppen nok skal have det råmælk til føllet når det kommer.

Dermed sagt at, når det så kommer, skal man holde øje om det tager godt med næring til sig. Og om føllet efterfølgende trives.

Som en sagde til mig engang "føllet kommer når det er klar, men det er hoppen der bestemmer hvornår"...

www.staldmiller.dk - med video af kåret oldenborg hingste

0
0
Svar på denne tråd

Min Linse
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 19:41

havde mælkeløb i næsten en uge sidste år før end hun folede

Vicky Mathiesen
med
dejlige Dejó & stjernen Liva

Welsh bedækninger 2011:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 19:45

har haft en med mælkeløb i tæt på en uge, og først da det stod i 2 stråler kom føllet inden for få timer.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

10 dage
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 19:46

Min gamle DV hoppe, Lise, havde mælkeløb i 10 dage. Og folede iøvrigt 3 uger før termin.

Hun fik et velskabt og dejligt hoppeføl, Lady.

Pøj, pøj med din hoppe og føl.

- Går også selv og venter føl, efter min tinkerhoppe, i disse dage... (Termin d. 23 marts. 2011).

Venligst Katja

TINKER * STUTTERI LILLEVANG * GIPSY VANNER

- Bedækning tilbydes ved fløjhingsten "Lillevang´s Gigant".

- Se vores hjemmeside www.stutterilillevang.dk

0
0
Svar på denne tråd

takker for svar
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 21:00

Takker for jeres erfaringer ;)

0
0
Svar på denne tråd

Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 10:25

Mojn

Jeg har haft en connemara hoppe som havde mælkeløb i mindst en måned før foling.

Alle føl trivedes fra start og voksede planmæssigt.

Det var bare svært at aflæse folingstidspunkt på "madammen".

MVH Helle

0
0
Svar på denne tråd

Mælkeløb
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 18:01

Min første DV hoppe stod i 3 uger med mælkeløb.. Det forlød jo at når først mælken drypper / løber så sker der noget inden for et døgn så jeg chekede hende for hver time....

Det var dælme hårdt! Om natten satte jeg uret en time frem når jeg kom tilbage fra stalden. Hoppen ventede heldigvis på mig, så jeg overværede folingerne mens jeg havde hende, men det var kun med det ene føl hun havde det vilde mælkeløb. Forøvrigt hoppeføl. Det var før både mobil telefon og video overvågning, det kunne ellers have gjort det hele en smule lettere..!

Ved det sidste føl vi fik for 3 år siden var det hoppens første føl hos os og vi kendte hende ikke. Der var en "my" antydning af voks om aftenen, så der kunne jo gå lang tid endnu dog valgte vi at sætte hende på fold alene om aftenen og næste morgen fandt vi hende med ham her:

Billede

og efter her er han tør og foldet ud

Billede

Opdater endelig med din hoppe.

Hilsener

Anette

Stor skøn varmblods hoppe, med unikt temperament, 5 år søger ny rytter, grundet ejers helbred.

Evnt. bytte islænder eller god shetlænder hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

endelsen
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 07:21

Og så kom føllet så endelig. OG det lå forkert, og var dødt da det kom ud ;(

Havde ellers set liv i går ;( øvøv

0
0
Svar på denne tråd

æv æv æv
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 08:37

Nej hvor trist.

Det er bare SÅ frygteligt når det sker. Man går og venter og venter, så længe og gælder sig selvfølgelig vildt og så lever det ikke ..

Tanker og hilsener

Anette

Stor skøn varmblods hoppe, med unikt temperament, 5 år søger ny rytter, grundet ejers helbred.

Evnt. bytte islænder eller god shetlænder hoppe.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-03-2011 14:13

ej hvor trist - det er bare så trist at midste et føl. Jeg mistede et hoppeføl i år 2008, hun blev 14 dage! Det er bare så hårdt, føler med dig!

R.I.P.

Jeg håber hoppe har det godt !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider