Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vente vente vente....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 09:37

Nu er jeg snart ved at blive skør af at vente og stå op om natten og hvad der ellers hører til... gaaaab.

Hun havde termin i mandags, så det er selvfølgelig ikke længe hun er gået over, men der er bare så mange tegn på at det er ved at være tid.

I søndags stod hun med halen i vejret og spredte bagben hele dagen og indimellem gav hun nogle sæt henne på krydset som om det gjorde ondt. Jeg tror føllet har lagt sig klar der, for siden har jeg ikke kunnet mærke det sparke i siden som jeg kunne før... Hendes yver er vokset dag for dag og i morges da jeg bare lige ville tjekke hvor spændt det var, kom der helt klart væske ud... (jeg ved godt jeg ikke må malke ud, og holder nu bare nallerne væk fra det område) altså det væske hun skal sætte propper med. I aftes var hun mega sur og i nat har hun ligget og rodet rundt, for alarmen sad total skævt og hun havde halm over det hele.

Er der andre der venter ligesom mig :-)

Annika

Drudgaards Mylady med termin 14. marts 2011...

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 10:41

Jep, vi venter osse her:-)

Hun har godt nok først termin på fredag, og ja hun plejer at fole præcis på dagen;-)

Men jeg syntes bare der er så mange flere tegn på at hun kommer før tid.... Og jeg bliver lettere nervøs, da det gik galt for 2 år siden:-( Hun havde et hingsteføl, som havde krogede forben, så han kunne ikke komme ud. Der var vi tæt på at miste hende. Ham måtte vi aflive et døgn efter:-( Så med alt det vi gennemgik i et par døgn i baghovedet, er jeg rimelig obs på hende...

Men held og lykke med din:-)

Hej fra Mette

2 Oldenborg føl ventes til foråret 2011

Tjek jokkesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd

HAHA..
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 11:00

Jeg forstår dig godt :D Ventetiden er den meste trælse af dem..

Min hoppe har termin på mandag og har ikke sovet ordenligt de sidste 14 dage :D

Det er nok fordi man er så spændt på når føllet kommer :D

Glæder mig selv helt vildt over meget til at min hoppe foler! :)

0
0
Svar på denne tråd

Propper
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 11:10

Var lige ude og give hø og så hun havde sat en lys prop på den ene pat... den er dog væk igen, men hun står også og sparker n del op mod maven.

Mette jeg forstår odt du er obs når I har haft sådan en grim oplevelse da!

Her er det hoppens første, så jeg er faktisk også lettere spændt på det hele- men alt andet med hensyn til drægtighed osv. er forløbet fuldstændig normalt, så jeg håber alt går godt.

Krydser fingre for at det gør det hos jer også!

Min bedre halvdel siger det kommer i morgen, for da har han fødselsdag- går man efter de der drægtighedstabeller, så siger den faktisk også i morgen. Ja jeg vil bare gerne have det overstået, så jeg kan se min første hestebaby :-D

Annika

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 11:12

Jeg melder mig også som tålmodig ventende avler(eller total desperat for at de skal fole:-)

Har 3 hopper som kan fole når som helst..

Ataya - termin 16. Marts. Hun er klar, meget spændt yver, og blød bagtil, men mangler vokspropperne..

Lucky Moon - termin 17. Marts. Hun er også klar med meget spændt yver der er fyldt til bristepunktet:) Blød bagtil, og går med løftet hale og virker urolig, men igen mangler jeg vokspropperne..

Asani - termin 28. Marts. Hun er også klar, hun plejer fole omkring 10-12 dage før termin, hun er blød bagtil og stort yver, men hvor er vokspropperne:)

Så jeg har en del søvnløse nætter og kiggen på video overvågning:)

Held og lykke til jer andre som også venter:-)

Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK

Super lækker, velgående broget 1års hingst e. De Noir/Hoelgaard´s Kontrast sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Venter også
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 14:31

Vi venter også :-)

Adinda havde termin d. 15, men det ser nu ikke ud til at være lige op over. Hun har mellemspændt yver om morgenen og ikke meget når hun kommer ind om aftenen.

Men hun er nu på overvågning på kameraet alligevel og det har hun været de sidste 14 dage.

Det er hendes 1. føl her hos os, så vi ved jo ikke rigtig hvor hurtigt det skifter :-)

Nå men når hun nu ikke gider fole ligenu, vil jeg følge med i hvordan hendes ældste afkom (Bitsch Boy) klares sig til landsstævnet i Herning i weekenden

Held og lykke til jer der efter alt at dømme kommer noget før os her :-)

Stutteri Englykke
Avl og opdræt af Welsh B og sportsponyer.

0
0
Svar på denne tråd

vente vente
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 18:40

hopper med 'på vognen'.

Hun havde termin d 15. men plejer at gå op til en uge over. Hendes yver skifter rigtig meget mellem at være næsten helt spændt til at ligne en der mangler 2-4 uger, og der er ingen normal sammenhæng mellem om det er morgen eller lige efter fold...Hun er rigtig meget blød bagtil, både haleroden og skeden.

Hun er en hoppe der SKAL have hjælp, så syntes også godt at vi kunne få det overstået, især da jeg har fri weekend.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Venter også desperat
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 08:00

Venter også og har gjordt den sidste mdr da vi ikke lige vidst hun var i fol. Hun har løftet på halen de sidste 14 dage, vil ikke ha jeg mærker på maven, har for 3 uger siden sat yver men er bare vokset og vokset, her til morgen har hun sat voks propper. Og ku virkelig mærke at hun var blevet helt blød bag til i går aftes.

Hvor længe tror i der går?

Sidste hun har gået sammen med hingste plagen er 29 april

Skøn Friser vallak 3år 170 i stg sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hun snød mig IGEN :-)
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 12:26

Ak ja... jeg venter da lige en dag mere.... eller flere?

I går formiddags havde hun sat vokspropper på den ene pat, men det fik hun jo hurtigt basket af med benene, da hun stod og sparkede op under sig. I dag står hun bare og æder sit hø som hun altid gør... gaaaab.

Lea ?Chanel?: Hvilken farve har propperne?

Annika

0
0
Svar på denne tråd

Så kom den
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 22:30

Propperne var gyldne,

Så kom mit lille føl, var der desvære ikke hun har folet mellem 18 og 20. kom over og skulle kigge og der stod et lille fint hoppe føl så hun klaret det hele selv, begge to har det fint både mor og barn spiser med god appetit.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke :-)
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 22:46

Lea ?Chanel? Kæmpe tillykke :-) Jeg er MEGA misundelig ;-)

Glæder mig til at se billeder

Annika

0
0
Svar på denne tråd

Mit hoppeføl
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 23:13

Billede

0
0
Svar på denne tråd

føl føl
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 00:36

Tillykke med den lille ny skønhed , mon ikke der kommer masse af marts føl nu hvor vi har forår

0
0
Svar på denne tråd

Smukt føl
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 09:52

Lea ?Chanel? hvor er hun smuk- virkelig et charmerende hoved!!!

Annika

0
0
Svar på denne tråd

venter også...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 07:09

Ikke helt så meget som jer andre endnu, min hoppe har først termin på mandag d. 28., men har sat yver i flere uger nu.

Det er mit 3. og hendes 1. føl, så ingen af os er eksperter. Der er videoovervågning på, men jeg tror der går en uge endnu. I hvert fald. Uproblematisk ifoling og drægtighed, så jeg forventer en god foling også :)

Held og lykke til jer andre.

*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle! Nu ifolet med BH Touch Me termin 28/3!

Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden:
Alle tror de har fået nok...

0
0
Svar på denne tråd

Så kom han :-)
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 04:34

Født 27/3 kl. 23.35

Billede

Annika

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 06:55

Hvor er han bare fin

VH Anja

Bedækning tilbydes

Llwynneath Inca - Welsh sec. A

Info på hjemmeside

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:43

Endnu engang tillykke :-) Han ser nuttet ud :-)

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova

Elbækgaards Amadeus TIL SALG

Mor til Mie d. 9/3-2010

Termin d. 14/9-2011 :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 19:10

det fine hingsteføl

Mvh Janni

Wannabe venter føl efter

Siger Hit 2011

0
0
Svar på denne tråd

så var ventetiden forbi
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 18:59

Jeg kan ikke påstå at jeg kom til at vente længe. Hun valgte at fole på termin kl. 18.30. Alt gik fint, vi har fået et lille bitte hingsteføl med meget lange ben og ingen aftegn.

*Kimmie* - med Diva'en.. prinsessen over alle! Nu ifolet med BH Touch Me termin 28/3!

Intet i verden er fordelt så retfærdigt som forstanden:
Alle tror de har fået nok...

0
0
Svar på denne tråd

Vi venter også...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2011 09:57

´Damen havde termin i lørdags - men vi troede egentlig at føllet kom i tirsdags. Det var dog en falsk alarm - følle har nok bare vendt sig, og det kunne mor mærke.

Og så har det ellers været en fest med falske alarmer på folealarmen hver nat. Nu er der opsat overvågningskameraer i boksen, så hun ikke bliver forstyrret af at der kommer nogen ud.

Men stadig ikke ngoget føl - selv om vi siger HVER aften at "det bliver i nat"

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider