Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 registering i forbund frave på pas
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 10:54

Hej


Jeg venter føl til Pinse. Mor er DV med rødt pas og far er Shagyaaraber med godkendelse i eget forbund.


når jeg skal indsende følanmeldelse og når det skal chippes og have pas, hvordan bestemmes hvilket forbund føllet skal regisreres i? og hvilken farve pas får det.


Jeg har ladet mig fortælle at jeg kan registere det som sportsaraber i forregisret i DV(Hvis det bliver en hoppe og det kommer til kåring) - men hvad hvis føllet ikke kommer til kåring?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 11:40

Hvis begge forældredyr er kåret i hver sit EU avlsforbund, så er mit bud, at hestepasset bliver blåt, qva Magasinet Hest nr. 11-2010 side 68. Hvis ikke DV mor er kåret, så er mit gæt grønt pas, qva samme Magasinet Hest.


Mvh



Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingste af super afstamning til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas farve
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 13:22

Hej TIna


Så må det blive blåt pas, men hvilket forbund kan/må/skal jeg vælge at registrere det i, eller må det godt være forbundsløst?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forbundsløst
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 13:27

Du kan ikke registrere det som DV. Det kræver at begge forældre er DV-godkendt.


Det kan måske registreres som Sportsaraber, men jeg ved ikke om der skulle have været søgt om at bruge hoppen, når hun kun er DV-kåret.


Men ellers bliver det bare et LU-føl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 sportsaraber
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 13:54

Tak Charlotte

Så da jeg fik af vide at jeg kunne stille hoppen til kåring i forregister i DV som sportsaraber betyder det at den først skal være registreret i et andet forbund eller som f.eks LU hest?


Tak for svar, nu tror jeg at jeghar styr på hvad jeg skal skrive på følanmeldelsen - ellers må jeg jo ringe til landscenteret og spørge


Hoppen står faktisk ikke så langt fra dig, så vi er tit skridtet forbi inden mavsen blev for stor

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider