Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

frieserstamtavle nægtes af forbund
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 21:12

Hej

Kan det Hollandske frieserforbund nægte at udlevere stamtavlen, hvis jeg ikke er medlem af deres forbund ? Det kan de måske selv bestemme hvilke regler de anvender eller er der et internationalt regelsæt de som minimum skal anvende ? Ejerskab fremgår kun af stamtavlen og ikke i hestepasset, som jeg tror det gør ved andre racer.

Jeg mener fx ikke man behøver at være medlem af DV hvis man køber en DV med stamtavle, men så betaler man blot for omregistreringen.

Så vidt jeg kan se indgår frieseren ikke de regelsæt som er udstukket af landskontoret for heste, desværre.

Hvis du ikke lige har kendskab til ovenstående, så vil jeg alligevel gerne høre fra dig, hvis du har en ide til hvor jeg kan finde mere informationer.

vh Birgit Vestergaard

(som er medlem af det hollandske forbund, men som ikke går ind for negativ foreningsfrihed)

0
0
Svar på denne tråd

kender ikke reglerne
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 15:35

men det lyder da godt nok underligt at de ikke vil udlevere hestens stambog!!!!

Måske en sag friserforbundet skulle gå ind i - og lægge pres på at få en sådan eventuel regel ændret.

Det hører ingen steder hjemme - stambogen skal vel følge hesten - og ikke avlsforbundet....

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 17:39

Jo det er ikke helt ualmindeligt i adskillige forbund i EU, så friser forbundet er ikke alene om det.

Mvh

Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingste af super afstamning til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Frieser
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 19:31

Uden at ville hænges op på det, så mener jeg det er fordi man kun "lejer" sine papir på sin Frieser. Derfor man skal betale et gebyr hvert år for, at kunne beholde dem.

Men er kun noget jeg erindrer, at have læst et sted.

"Tænk før du taler - Du tørrer jo hellere ikke røv, før du skider vel!

Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.

0
0
Svar på denne tråd

DFF....
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 20:36

Lige præcis dansk frieserforbund kommer på ingen måde til at gå ind i den sag. Dff har nemlig overtaget opkrævningen af gebyret/medlemsskabet til det hollandske forbund.

Samtidig KRÆVER ddf nu, at man også skal være medlem af dff! Dvs. man skal som ejer af blot en eneste frieser med stamtavle, betale godt 700 kr. om år for....ja for hvad egentlig??? Vi får ikke længere noget medlemsblad, hjemmsiden er åben for alle, forummet på hjemmesiden er nedlagt, fordi bestyrelsen blev træt af alt kritikken. Så hvad kan dff tilbyde mig??

Jeg meldte mig ud af dff i juli sidste år, modtog aldrig en tilbagemeldning på dette. For et par måneder siden modtag jeg så en regning fra dff, hvor der skal betales både medlemskab til dff og det holllandske forbund.

Jeg har 1 (1!!!) frieser vallak på snart 5 år. Hvad pokker skal jeg bruge det medlemskab til?? Andet end være holdt som betalende gidsel, for betaler jeg ikke, og vælger at sælge min hest en dag, kan ny ejer ganske givet ikke få lavet ny stamtavle på ham, medmindre jeg betaler hvad jeg måtte skylde. Desuden koster det omkring 7-800,- for ny ejer at få lavet en stamtavle med eget navn. Så penge skal de nok få i kassen....

Jeg synes det er noget forbandet svineri at jeg skal være tvunget medlem af et forbund! Især det danske!! Jeg fatter slet ikke det er lovligt. Det er en ren pengemaskine.

Med venlig hilsen Carina....

0
0
Svar på denne tråd

medlems skab
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 21:42

Hej

Jeg tror i skal ringe til frieser forbundet, tror ikke det er helt sådan reglerne er, som aldersminde skriver.

Mvh Kevin

Stald Nygaard

frieser

Bettina der rider og elsker de sorte perler

Nu også mor til den skønneste Liam

15/11 2010

0
0
Svar på denne tråd

Kevin...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 21:49

Citeret fra det brev, jeg modtag sammen med regningen fra DFF:

'Hvad angår medlemskab for frieser ejere med bopæl i Danmark, son hidtil kun har været medlem af KFPS, skal pr, 1, januar 2011 også være medlem af DFF. Derfor fremsendes en samlet, men specificeret opkrævning for medlemskab i KFPS og DFF'

Hvordan kan det misforståes?

0
0
Svar på denne tråd

Det er helt det
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 19:49

samme indefor PRE. Vi skal også være medlemmer af den danske forening hvis vi vil have ejerskiftet vores heste. (hvilket jo er lovpligtigt i dag)hvis vi vil have papire på føl osv eller bare deltage i skuer osv.. Eller det passer ikke helt.. papire osv- kan man også bare vælge at betale den ekstra pris det koster (nogenlunde det samme som et års medlemsskab)

Jeg kan forestille mig at alt kontakt går igennem det danske forbund til holland gør det ikke ?? dvs at i sender papapirene til danmark og de så sender det videre eller hvordan er det hos jer??

Hos os skal vi kontakte vores eget forbund og så kontakter de moderforbundet.. Dvs at alt kontakt går igennem os.. og det er vel meget rimeligt at betale for..

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.com

LÆS MED PÅ BLOGGEN

Foderplaner laves mod bestilling. se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

evt. undlad at betale kontingent
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 19:32

Hej

Et bestyrelsesmedlem har oplyst at man kan vælge enten at være medlem af begge forbund eller helt melde sig ud, dvs. man ikke længere behøver at være medlem af KFPS. Man kan i disse tilfælde få lov til at beholde sin stamtavle.

Hvad der så sker hvis man efterfølgende melder sig ind igen, for som det er i dag, får man en regning for den periode der ikke er betalt kontingent, men flere af disse spørgsmål, får vi forhåbentligt svar på den 27. marts på mødet inden generalforsamlingen.

vh Birgit

0
0
Svar på denne tråd

generalforsamling
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 19:43

Hej,

Ja, jeg kommer også til generalforsamlingen, så må vi se, hvad de siger....Jeg betaler ikke mit kontingent, før jeg ved mere.

StaldRohan: Det har altid været sådan, at man skulle være medlem af både den danske og den hollandske forening, hvis man ville stille sin hest/e til kåring i DK. Dog kunne avlere før vælge at få kåret hestene i Holland, og dermed undgå medlemsskab af DFF. Det kan der så ikke kommes udenom idag.

Men jeg har EN frieservallak. Han skal ikke til flere kåringer. Hvad skal jeg betale 681,- for om året? Hvorfor skal jeg tvinges til at være medlem? Disse ting får vi forhåbentlig svar på til generalforsamlingen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider