Lige præcis dansk frieserforbund kommer på ingen måde til at gå ind i den sag. Dff har nemlig overtaget opkrævningen af gebyret/medlemsskabet til det hollandske forbund. 
Samtidig KRÆVER ddf nu, at man også skal være medlem af dff! Dvs. man skal som ejer af blot en eneste frieser med stamtavle, betale godt 700 kr. om år for....ja for hvad egentlig???
Vi får ikke længere noget medlemsblad, hjemmsiden er åben for alle, forummet på hjemmesiden er nedlagt, fordi bestyrelsen blev træt af alt kritikken. Så hvad kan dff tilbyde mig??
Jeg meldte mig ud af dff i juli sidste år, modtog aldrig en tilbagemeldning på dette. For et par måneder siden modtag jeg så en regning fra dff, hvor der skal betales både medlemskab til dff og det holllandske forbund.
Jeg har 1 (1!!!) frieser vallak på snart 5 år. Hvad pokker skal jeg bruge det medlemskab til?? Andet end være holdt som betalende gidsel, for betaler jeg ikke, og vælger at sælge min hest en dag, kan ny ejer ganske givet ikke få lavet ny stamtavle på ham, medmindre jeg betaler hvad jeg måtte skylde. Desuden koster det omkring 7-800,- for ny ejer at få lavet en stamtavle med eget navn. Så penge skal de nok få i kassen....
Jeg synes det er noget forbandet svineri at jeg skal være tvunget medlem af et forbund! Især det danske!! Jeg fatter slet ikke det er lovligt. Det er en ren pengemaskine.