Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Blue Hors Don Olymbrio
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 17:25

video: www.youtube.com/watch?v=-VF2o3fQI74

Synes han ser fin ud, og glæder mig til at se den i Herning. hvad synes i ?

Mvh Tina

med hestene Dawina, Felix, Cindy og Viktor

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 17:50
Lækker lækker... Og et smukt ydre.

VH Anja

www.staldanto.dk

Campingvogn udlejes:

Køjer, siddegruppe, dobbeltseng, årg 2003. 200 kr pr. påbegyndt døgn. Apr til Okt står den på Fladbro Camping (der betales for overnatning)aun2011@live.dk

0
0
Svar på denne tråd

lækkermås
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 18:00

han er da tæske lækker, skal da helt sikkert se ham i herning. hvis han ikke skuffer kunne han evt. blive far til en baby her

Hilsen Berit

Venter føl i april efter: Fûrstenball/Weltmeyer - Jazz/De Niro - BH Romanov/BH Schufro

WWW.staldlindballe.dk

0
0
Svar på denne tråd

Fin Hingst..
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 19:00

Han er en smuk og velgående hingst.. Men også en noget tændt herre, som det kan ses i videoen.

Kunne måske blive aktuel på et tidspunkt, hvis han bliver kåret i Hannoveraner forbundet også...

Men af erfaring, skal jeg lige se nogle årgange først og specielt når vi snakker Blue Hors...

- De har det jo med at fjerne deres avlshingste fra hingste listen, ret hurtig!!!

Det er også i orden, jeg skal bare ikke bruge flere af deres helt unge hingste

Kommende føl 2011:

BH Romanov - Lauries Cruisador & Tailormade Temptation - Crelido

0
0
Svar på denne tråd

stjerne
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 20:33

Don Olymbrio var en af dem jeg lagde mærke til da jeg var til kåring i KWPN.

Det bliver rigtig spændende at følge ham og alle de andre hingst i Herning..

Varme hilsner

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Halløjsasa
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 07:43

Sikke en lækkerbidsken og en temmelig fristende stamtavle...

Tændt ser han da ud, men jeg ser også en hingst og fører der ikke helt er på bølgelængde. Så jeg er ikke skræmt, for det er jo en ung hingst og med den rette træning, så kan det hurtigt rettes til.

Gldæer mig meget til at se ham i Herning. Kunne sagtens være et hingsteemne til min hoppe...

:-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 08:46

Sikke en dejlig trav.. Den er da bare for lækker...

Hilsen Stine

Stutteri Rø- WM-Ponyer i smukke farver

Buckskin-Palomino-Smokey Black og BEC

Salgslisten

WPBR hoppeplag 2 år

Welsh Mountain hoppe 5 år (ifol og tilredet)

Welsh mountain hoppeplag 1 år

0
0
Svar på denne tråd

smuk ...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 10:04

er den da helt sikkert i fuks med masser af maling.

Men når jeg ser ham trave på den video der, så tænker jeg kørehest, syntes gangen minder mig om de hollændere der er avlet til kørsel.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 10:51

Helt enig med Metjen.

Slet ikke min type hest, jeg synes ikke han er en moderne hest.

Men lav mig nu se ham i Herning kan være jeg skifter mening, det er noget andet og se dem IRL.

Er ligeledes enig med DVK jeg bruger ikke de helt unge hingste og slet ikke fra BH.

MVH Hanne

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 11:03

jeg synes Don Olymbrio ser lidt lavstammet ud og for lang i ryggen til min smag.

Jeg glæder mig til at se de nye hingste live i Herning, det giver et helt andet indtryk end nogle gode billeder og et minut video :)

Jeg synes den nye hingst som blue hors har købt efter Zizi top - kennedy - astronaut ser meget mere interessant ud :) og ham glæder jeg mig til at se live.

2011 ventes føl efter Stevie wonder og Flyinfact xx.

http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg faldt
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 11:52

også over zz top - kennydy hingsten som Blue Horse købte i Holland, super lækker og intressant hingst, sådan umiddelbar at se til på videoen....

Skal for første gang opleve søndagen i Herning, det glæder jeg mig til, at opleve nogle gode dressurkonkurrencer, og se den endelige kåring, nu skal det være , at få afslutningen med.....

Generelt bare det at nyde synet af mange dejlige 4 benede venner, alle de mange glade og forventningsfulde hestefolk det bliver super....

Håber alle der skal derop, får nogle skønne indtryk med hjem i stalden....

Hilsen Heidi

Livet er aldrig for sent til en hestepige.....

<3 Anglo Arabere , det er sagen.... <3

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor?
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 13:07

Tillader mig at stille et totalt nybegynder spørgsmål.

Hvad går det lige ud på, at der render en mand rundt med en longepisk i hælene på den anden mand og hingsten?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 14:24

Brella: skønt spørgsmål jeg undrer mig også til tider.

De gør det i håb at de kan få hesten til at vise en imponerende trav. Manden med hesten holder igen for den ikke går i galop og den tåbelige der render bagefter er for at få hesten op i gear.

Kort sagt.

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

kørehest
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 21:38

hehe...ja var godt klar over den ville komme... Personligt synes jeg ikke at den traver så "slemt" som nogle af de andre hollændere gør. (knap så vilde forben).. men sådan er vi jo forskellige...

Han kan selvfølgelig skuffe til herning, ingen tvivl om det. han ser lidt lang ud, men om han er lidt lavstammet er svær at se.. tror godt at hans længde kan få ham til at virke kortere "den anden vej"

Blue Hors Denzel ser også fin ud. men ham har jeg kun kunne finde denne video om:

www.youtube.com/watch?v=cN6ex5bqmYU

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Du har
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 22:13

ganske ret Tina, når alt kommer til alt , skal vi se dem live inden vi får det korrekte billede......Selv oplever jeg ofte at jeg skal se vidunderet an flere gange, og ofte oplever nye plusser eller minusser for hver gang.....

Det er jo lige det der gør dyret spændende , i levende live....

Vh. Heidi

0
0
Svar på denne tråd

han ser fin
Forfatter: 
Dato:  26-02-2011 00:58

synes han ser fin ud. Rigtig fint hoved. synes bare det er et sjovt navn :) Og kan ikke så godt lide faderen.

Det er sjovt at tage fjordhesten alvorligt !

Fanta! <3 & Exposito Attack ! <3

0
0
Svar på denne tråd

olymbrio kåret
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 08:28

Hva syntes i nu han er kåret ? jeg blev bestemt ikke skuffet så han bliver far til mindst et føl her til næste år

han blev jo præmie hingst med karakterene 888 977 998 9.

Jeg så ham i stalden uden tøj og virkede bestemt ikke så kraftig som på nogen af de billeder der har været fremme af ham.

Hilsen Berit

Venter føl i april efter: Fûrstenball/Weltmeyer - Jazz/De Niro - BH Romanov/BH Schufro

WWW.staldlindballe.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 09:46

Jeg synes at Olymbrio er en hingst helt i særklasse.. Kan selvfølgelig godt se, at han måske er knap så storrammet som nogen af de andre, men så ham også i stalden uden tøj på, og han er faktisk meget ædel, med et fint fundament..

Men når det så er sagt, så er han en hingst i særklasse. Han har det som mange hingste mangler, nemlig X-faktor.. Han viste ved hver fremvisning et stort overskud, og havde lige det ekstra gear, som nogen af de andre lidt mere anonyme hingste manglede. Nogen vil måske kalde ham for vild, men i min smag, da er det godt med det ekstra gear.. Og så er hingstene jo også kun 3 år og uerfarne. Men da de skridtede rundt på præmiering, da opførte han sig meget eksemplarisk. Han kunne bare godt lide at være på.

Jeg er en af dem, som i år springer på Olymbrio, da jeg helt klart tror han vil passe godt til mine storrammede damer. Jeg er ikke så bange for at bruge de unge hingste, heller ikke selv om de bliver afkåret. Jeg fik forrige år et BH Doolittle føl, som blev reserve til eliteskuet, og i år venter jeg to Soreldo føl. Så kender alt til hingste der bliver afkåret. Men kender mine hopper og ved, hvad der sådan nogenlunde matcher dem, så er ikke så bekymret. Olymbrio bliver forhåbentlig far her i 2012.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

min mening
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 09:50

mit første indtryk da jeg så ham i boksen var; hvem har taget en frede med ?

Hans udtryk ligner så meget en frede.

Tror ikke han bliver min kop the, og hvis jeg engang bruger ham så bliver det på min frede.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 15:49

jeg må altså æde mine ord i mig om Olymbrio. For satan hvor kan han spadsere og der er ikke noget lavstammet over ham... en af mine favoritter i Herning i år efter jeg så ham i longen, hold op han kan bevæge sig.

2011 sælges: ds hoppe 8 år efter Lorentin2/Loutanos orion, samt føl efter Stevie wonder/Lorentin2, Flyinfact xx/Blue Hors Romanov og Flyinfact xx/Rosenkavalier.

http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

total lækker
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 15:56

Jeg syntes han er total lækker, og så kan jeg godt lide han har noget tænding og noget her kommer jeg, helt klart en af mine favoritter i år og han var bestemt ikk lavstammet og se på LIVE og faktisk og dejlig ædel..

mvh Come

0
0
Svar på denne tråd

Olymbrio
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 16:17

Jeg er også en af dem der overvejer et føl efter denne skønne hingst Men vil da lige høre jer HN'er hvilken type i mener han skal tilføres

Hilsen Anne

Stald Elmehøj :)

0
0
Svar på denne tråd

han var en af mine
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 16:30

favouriter i Herning.. Lige på nær Johnson Og nej slet ikke lavstammet eller tung.

Har desværre ingen hoppe af bruge ham på. Jazz igen, så tæt på bliver nok lidt interessant Ellers ærgeligt da han har den trav, min hoppe mangler..

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 20:48

lækker hest ja. men med det sind kan man da ikke bruge hesten til meget. Det er nok den sidste type hest jeg ville bruge til et afkom. Jeg vil ihvertfald gerne kunne ride i byen på en hest uden at skulle bekymre mig om at brække både arme og ben. oveni det er den spinkle type hest noget der går alt for nemt i stykker - selv har jeg en efter kanodus og ville ønske at jeg aldrig havde købt den type hest. (bygningsmæssigt, men også mentalt)

0
0
Svar på denne tråd

Forvirring over avlsmål ..
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 09:42

Han er da fin.. hvis man vil avle KWPN ?

Mvh.

Ditte Høy Olsen

Tinggården.

0
0
Svar på denne tråd

swimmingtime
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 13:36

hvad mener du er forskellem på ham, zack eller johnson i forhold til nogle af hingstene fra de tyske forbund.? Siden at de ikke skulle gå ind under avlsnmålet ?

"En ædel, højtstillet og smidig ridehest med god ridelighed og sundhed. Den har præstationsformåen i enten springning eller dressur og kan begå sig på internationalt niveau"

Passer han ikke under det? synes ikke at "køreheste" genet er super udpræget hos ham. og fine gangartskarakter. At han ikke er ens kop te, er en anden.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tog kegler
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 11:10

Han tog i den grad kegler i Herning, jeg synes overhovedet ikke han lignede den hingst, jeg havde set ham som på fotoet....Super elegant dreng, som bare ku spadsere, og med et flot udtryk og charme.....

Ham kommer vi til at høre rigtig meget til.....

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 14:47

Nu skal vi måske nok lige passe på med, at sige, at Don Olymbrio har temperamentsfejl.. Det er unge uerfarne hingste vi taler om, og vi skal da bare glæde os over, at den unge herre har lidt humør. Det må da så absolut heller ikke blive for kedelige heste. Det er jo almen kendt, at afkom fra Jazz ikke er for nybegyndere, men ikke desto mindre ligger han nr. 1 i verden over beskeler hingste over top konkurrence heste. Så tror så absolut ikke, at der er noget i vejen med Olymbrios temperament.

Og til sammenligning, så husker jeg Prins K3, da han blev kåret i Herning. En fremragende hingst, og igen en hingst med lidt mere overskud. Han blev også "haglet" ned herinde på HN, som en hingst med dårligt temperament.. Og hvis nogen så ham i Herning i år, så må de selvsamme personer nok æde deres ord igen. For en super ridelig hingst så vi i Herning, som ovenikøbet midt i sin klasse knækkede sit næsebånd, og alligevel kunne rytter fortsætte uden næsebånd med kandar, uden at han så meget som åbnede munden... Så hingste med humør og overskud.. Det er lige sagen her..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider