Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til DV hoppe
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 23:01

Ja nu blev det min tur til at spørge jer garvede Dv avlere om råd.

Jeg avler normalt kun Welsh Mountains ponyer men men men, nu har jeg jo denne ene Dansk Varmblod hoppe, som jeg leger lidt med tanken om skal have et føl.

Hoppen er kåret i DS med følgende karakter 766 67 67 7

F: Dolomit

MF: Ragtime

Der ud over findes Solist, Raimondo og Alibi i hendes afstamning.

Hoppen er af lidt ældre statur, hvor der skal forbedringer til.

Hun har fået 4 føl, hvor af jeg har set de 3 hun har fået efter Leandro. Alle 3 føl er forbedret væsentligt i forhold til hende, hvor både koder, nakke er forbedret og de har fået noget mere luft under sig.

Har I nogle forslag til en hingst, kunne godt finde på at bruge Leandro igen, men han er jo en ældre hingst og holder jo ikke evigt.

Billeder af damen:

Har desværre ingen hvor hun står ordentligt.

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain

Störtebecker´s Genius tilbyder bedækning i 2011.

www.stutteri-noerrelide.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tjae....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 07:59

Hun ser ualmindeligt rar ud din hoppe, men du har nok ret i at det er lidt gammelt blod hun indeholder. Derfor ville jeg også skippe alle tanker om ældre hingste, og kigge på de nye og moderne herrer.

Hvis du vil blive ovre i Holstener-regi så er jeg ikke dygtig nok til at vejlede, men bevæger du dig over i noget mere "misk-mask" DV eller lignende så kan jeg være med ;-). Blue Hors Rush Hour laver nogle fantastiske moderne typer, og det gør Tailormade Temptation også. Jeg tror dog at begge drenge giver lidt gnist videre, men hvis hoppen kan tåle det er det jo ikke et problem. Hvem af dem der er bedst egnet er nok svært at svare på uden at vide lidt mere om din hoppe.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, vallak 1 år, hingst 1 år, drægtig hoppe 4 år, drægtig hoppe 14 år og 5-års hoppe klar til LA

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 10:24

Jeg ville nok se lidt nærmere på Bøgegårdens Laurino til den her dame, eller måske Boney M. Der er i alt fald masser af luft under begge.

Mvh

Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES.

Cremello varmblodshingste af super afstamning til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Hingste...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 22:24

Kom gerne med flere indput :)

Glemte at skrive at hingsten også gerne må give højde ikke kun luft under sig men også højde, da jeg er temmelig langbenet :)

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain

0
0
Svar på denne tråd

Hingst
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 14:15

Hvad skal afkommet ?

For efter at have kigget afstamningen igennem syntes jeg at kunne se at det primært er middel heste, og vil du avle med salg for øje, så drop det i disse tider, medmindre du syntes tilsæt er sjovt ;-)

Vil du avle til dig selv, så ser det ud til at de bedste resultater er opnået med holstener hingste, her er jeg ikke inde i hingstene.

Men en som RushHour ser ud til at give lidt størrelse til sine afkom, og så kan han bidrage med lidt blod til afstamningen også, ved dog ikke helt med lemmerne (og så kan jeg også afligevel blive lidt i tvivl om hvilke hopper han skal tilføres efter at gravgård foreslog ham til mine xx hopper).

Noget andet du nok skal være obs på er at hun selv er en af de aller største i stammen, og man kan måske forvente at hun kunne finde på at avle mindre.

Tror personligt at jeg ville vælge hingst med hjertet til denne hoppe, og så krydse fingre for at det falder ud så man selv får mest muligt glæde af afkommet.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Metjen...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 16:21

Afkommet er til mig selv. Vil bruge hende her til ridning og så have en afløser klar når tid er.

Altså....hun har jo fået 4 afkom ved ham der har avlet hende og så vil jeg have det ene føl på hende, tror jeg nok.

Dem hun har fået efter Leandro har jeg set hver og en og de er højtstillede, har fået en fin overlinie og nakke, samt benene er fine.

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 17:25

en hingst som Flying Fact xx bliver også ved med at spøge til denne hoppe, kan ikke lige sige hvorfor men den dukker op igen og igen

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider