Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst i nærheden af Kolding
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 04:50

Er der nogen der kender til hingste i nærheden af Kolding over 1,55?

Syntes der burde være nogen... ;p

KnuZ

Vibber...

Nu med jordens skønneste hunde og heste...

0
0
Svar på denne tråd

Sikkert mange
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 08:16

Jamen der er sikkert mange , men hvad søger du for en og er det forsi , du ikke kan køre i trailer med din hoppe ?

Mvh Karina

Stutteri Graven

Bedækning med :

Pre-hingsten Bandolero CXLII 170 cm mørkskimmel .

Basis og Morfologisk kåret .

Welsh sec A : Clausholm Dutch Design

2 erfarne partryttere søges .

0
0
Svar på denne tråd

Hmm tja
Forfatter: 
Dato:  18-02-2011 09:37

I og med det er blandingsheste jeg har søger jeg ikk de dyre højt kårede heste. Men gerne en der kan give højde på føllet... Har egentlig ikk så store krav... Grunden til det gerne må ligge tæt på kolding var i håbet om jeg kunne komme hjem med hende om natten da min anden hoppe ellers skal stå selv og det er hun ikk så god til...

KnuZ

Vibber...

Nu med jordens skønneste hunde og heste...

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 22:24

I og med at det nu er påkrævet at der bliver lavet pas på føllet, kan du vel ligeså godt vælge en kåret hingst og få lidt mere for pengene? Regnet over et langt hesteliv er de 3000-4000 kr. som forskellen er på en pirathingst og en anerkendt hingst ikke meget, men det har betydning for hestens liv og færden.

- Og har man ikke råd til at bruge de ekstra penge, så bør man slet ikke få føl, og dét er en kostelig affære uanset om der er papirer på dyret eller ej!

At det vigtigeste kriterier er at hingsten står tæt på er et utrolig træls argument for at vælge pågældende hingst, og i mine øjne tegn på manglende overvejelser omkring det nye liv du sætter i verden.

Jeg bliver lidt mut når jeg ser disse indlæg for det tyder på at der slet ikke er overvejet at hingsten skal kunne forbedre nogle ting på føllet i forhold til moderen, og det at skabe nyt liv ikke er for sjov, og slet ikke i disse krisetider hvor det er svært at komme af med heste med gode papirer. - Og argumentet med at det er en "beholder" duer altså bare ikke, alle og en hver kan komme i den situation at de er nødt til at sælge også selvom det aldrig var ens intentioner fra starten af.

VH

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 22:28

Jeg bliver desværre nødt til at melde mig enig med Pernille.

Lykkelig ejer af de skønherligste hoppeduller

www.stald-noir.dk

"Du skal ikke bekymre dig om dem der snakker bag din ryg..

Det betyder blot at du er et skridt foran!"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg må
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 09:59

Jeg må også slutte mig til dem som mener dette er en dårlig idé.

Jeg har selv stået lige som dig, med en hoppe uden afstamning, ikke kåret.

Jeg valgte at kører hende til en af de store hingstestationer herhjemme, og bad dem hjælpe mig med hingstevalget. Jeg gav dem nogle kriterier som jeg mente skulle forbedres, og så foreslog de 2 af deres hingste. Jeg valgte den med de søde øjne :-) og fik et super godt resultat. Dog manglede der lidt højde, men der var hoppens skyld, ikke hingsten :-)

Med en pirathingst kan du risikerer at den har arvelige sygdomme, som gør at dit kommende føl aldrig bliver ridehest, og så har det helt sikkert ikke kunne betale sig.

Kolding ligger i mine øjne ikke så langt fra Blue Hors, og flere af deres hingste koster kr. 3000+2000 ex. moms hvilket i mine øjne er billigt.

Men husk, at selv den på papiret billigste løsning, kan hurtigt gå hen og blive dyr, hvis det er uerfarne folk der skal udføre projektet.

Selv med en pirathingst, kommer det nok til at tage mere end 1 dag, da de ofte bliver lukket på fold sammen i hele brunstperioden - dvs. ca. 1 uge. og så har du ingen garanti for, at hingsten ikke ødelægger din hoppe i forsøget på at bedække hende.

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

2 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider