Jeg må også slutte mig til dem som mener dette er en dårlig idé.
Jeg har selv stået lige som dig, med en hoppe uden afstamning, ikke kåret.
Jeg valgte at kører hende til en af de store hingstestationer herhjemme, og bad dem hjælpe mig med hingstevalget. Jeg gav dem nogle kriterier som jeg mente skulle forbedres, og så foreslog de 2 af deres hingste. Jeg valgte den med de søde øjne
og fik et super godt resultat. Dog manglede der lidt højde, men der var hoppens skyld, ikke hingsten 
Med en pirathingst kan du risikerer at den har arvelige sygdomme, som gør at dit kommende føl aldrig bliver ridehest, og så har det helt sikkert ikke kunne betale sig.
Kolding ligger i mine øjne ikke så langt fra Blue Hors, og flere af deres hingste koster kr. 3000+2000 ex. moms hvilket i mine øjne er billigt.
Men husk, at selv den på papiret billigste løsning, kan hurtigt gå hen og blive dyr, hvis det er uerfarne folk der skal udføre projektet.
Selv med en pirathingst, kommer det nok til at tage mere end 1 dag, da de ofte bliver lukket på fold sammen i hele brunstperioden - dvs. ca. 1 uge. og så har du ingen garanti for, at hingsten ikke ødelægger din hoppe i forsøget på at bedække hende.