|
|
| OX hingste til bedækning! |
| Forfatter:  |
Nadja Johansen |
| Dato:  |
26-04-2004 19:05 |
|
Jeg søger en eller to lækre ox hingste til bedækning af mine hopper på henholdsvis 138 og 144..
Han skal helst være ren OX araber, men andre racer som DSP, New Forest, Welsh eller lign. ponyrace kan også have interesse! Skal bare være af ædel og let type!
Der er ikke papirer på vores hopper, så søger en hingst som ikke er alt for dyr! Helst gerne "pirathingst"...
Kontakt mig pr. mail og så snakker vi om det!
Send gerne billeder med!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OX hingste |
|
|
er ikke pirathingste, med mindre man ikke indberetter.
Men hvorfor kikker du ikke under markedsbladsen- hest/pony og bedækninger.
Der er masser af OX hingste.
Desuden har du med en afstamning starten på en DSP pony som i de fleste tilfælde vil være mere værd en piratføl.
Har DU husket at ejerskifte din hest i LR databasen??
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej jeg |
Nadja Johansen |
26-04-2004 21:02 |
|
Nej jeg ved godt at OX´ere ikke er pirathingste, jeg skrev at jeg søgte evt. pirathingste, da jeg ikke vil betale flere tusinde kroner på at få bedækket mine to små blandings! Altså stykket...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Naja. |
|
|
Vi har en god Welsh cob sec D hingst ,han har fine papirer men blev ikke høj nok så derfor er han ikke kåret. Han er 9 år,næsten helt sort med 3 høje sokker og en stor blis.
Han er meget elegant gående med typisk Welsh gang og han træder meget ind under sig.Han går både dressur og spring konkurrencer.
Han har lavet mange føl og alle med sokker og blis.
Vi tager 800 kr plus 10 kr pr dag i opstalding.Mvh Graven
 Arbejde må der til. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ok..... |
|
|
det er forstået, du vil IKKE avle, du vil bare producer føl.
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret avl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ox-arabere |
Lisa1 |
27-04-2004 13:02 |
|
Hej Nadja
Kan se du kommer fra Fjerritslev, så jeg synes lige jeg ville oplyse dig om, at der er en udmærket OX-avler i dit område.
Stedet hedder Nawal-Arab, ejer hedder Leon Larsen.
Jeg ved ikke om hans hingste bedækker hopper af anden race, men det ville jeg da tro.
Det er fine arabere, primært ud af bedste brugs-afstamning, og med stangmål lige omkring ponymålet.
Jeg prøver lige at se om jeg kan poste dig adressen i en privat besked.
OBS! OX-hingste der ikke er kåret i noget forbund eller har en godkendt materialprøve, og som bruges på hopper af anden race end OX, kan desværre ikke gi' nogen form for gyldig afstamningsbevis - så på den måde kan det godt betragtes som piratavl, hvilket jo er fjollet, idet OX-hingstens stamtavle kan spores tilbage til 1700-og-hvidkål.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æuuuvv |
Lisa1 |
27-04-2004 13:07 |
|
Nå, kan ikke poste privat besked, når man ikke har en præsentation.
Hmmm!
Anyway Nadja, adressen er Aldrupvej 111 til ovenstående OX-avler.
Telefon nummer vil jeg ikke poste, men det kan findes på degulesider.dk og sikkert også i din lokale telefonbog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisa1-... |
|
|
du vil kunne få LU papir på føllet hvis OX hingsten er tilmeldt lr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jytte H |
Lisa1 |
27-04-2004 13:45 |
|
Kan du ikke lige forklare det lidt nærmere, jeg bruger selv OX-hingste på mine 'anden-race' hopper, men finder det besværligt at finde nye hingste, fordi så få har en godkendt materialprøve eller er kåret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lisa1.. |
|
|
så nu har jeg fået det undersøgt til bunds.
OX arabderhingste som har fået minimum 85 point (guldmedalje) og ikke 10 eller derunder i noget.
Og som har gået Landsudvalgets fælles materialprøve.
Kan få lavet afstamningsoplysninger igennem LR og "andre Hopper" med eller uden papirer.
Det er en aftale DSAH og LR imellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisa1... |
Nadja Johansen |
27-04-2004 19:53 |
|
Til Lisa1..
Du skal have mange tak for at du nævnte stutteri Lawal.. Jeg fandt deres tlf. nr. på de gule sider, og så var vi ude og se deres lækre hingstebasser her i aften.. Såå, nu har jeg fundet "min hingst"
Mange tak skal du have, for ikke nok med at hingstene er i topklasse, så har du sparet min 4 års(som aldrig har været i trailer) for at skulle ud på en lang køretur den første gang..  Og mig for en masse besvær..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nadja.. |
Lisa1 |
28-04-2004 12:45 |
|
Det lyder spændende Nadja - og ret luxus, idet du slipper for transporten.
Fortæl lige hvem det er der bliver den heldige hingst!
For snart 10 år siden købte jeg en af Leon's unghingste, og jeg må nok sige, at det har været den hest med det bedste og mest kærlige gemyt og temperament.
Nadja, når du næste gang er deroppe, så prøv lige at få Leon til at vise dig hans slå-knude-på-træktov-trick.... det er griner, han er ret stolt af det, jeg kan stadig ikke hitte ud af at gøre ham efter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|