Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor gammel skal hoppen minimun være?
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 21:51

Hej.

Jeg har min skønne unghoppe, på 2 år. Vil gerne engang lave et føl på hende, og har hørt mange snakke om at det er en god ide, at gøre når de er forholdsvis unge. Så hvor gammel skal de mindst være, ved bedækningen?

& vil ikke have nogle kommetare om at det er dumt at hjemmeavle. Vil få plads til at have hestene hjemme, inden jeg putter et føl i hende. Og har tænkt mig at beholde begge heste, da hoppen ikke kun er min, men hele familiens.

Louise.

0
0
Svar på denne tråd

tja det er der
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 23:05

vist mange meninger om...

jeg synes det er optimalt med 3 år - men havde en 2 års sidste år der kom i fol og skal fole i år (den er solgt nu)

Vicky Mathiesen
& dejlige Dejó

Welsh bedækninger 2011:

Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-02-2011 23:06

Normalt ifoler vi i det år de blir eller er 3 år.. Men havde en hingst som engang smuttede ud af hegnet og ind til damerne, anede ingen uråd før vores knap 3 års hoppe stod med et skønt hoppeføl en morgen Hun tog på ingen måde skade af det, og blev som 5 års kåret og endda godt.. Så vil ikke udelukke jeg ville gøre det en anden gang, hvis det var nødvendigt (feks hvis hingsten jeg gerne ville bruge skulle til udlandet).

Gik hestene frit i naturen ville det jo også ske.

Men tror det mest normale er 3 år og opefter..

VH Anja

STALD ANTO. Avl af DSP

Dejlig campingvogn udlejes:

Køjer, siddegruppe, dobbeltseng, årg 2003. 200 kr pr. påbegyndt døg ... aun2011@live.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider