Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

pinto-120 stg.
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 23:11

jeg har kåret pintohoppe på ca 1 m. og vil have lagt føl i næste sommer - men.... hingst???

hun er kåret i pintoforeningen, men synes det er svært at finde passende hingst - vil helst have følle større end mor... :-/

skal jeg lede i pinto-regi? eller shetter?

eller noget helt andet?

og regler?

ideer?

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Pintohingst
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 08:46

Jeg ville først lede i pintoregi. Og hvis der ikke er nogle der passer din hoppe , ville jeg se efter en i et forbund der godkendt til indkrydsning i pinto. En shetter bliver nok for lille hvis du vil have mere størrelse på føllet

Stutteri Hvedholm

>Avl af Pinto<

Flere pintoer og et stk prima welsh tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2010 15:08

Hvis du vil have mere højde, kan du ikke bruge shetterne. De har et max mål på 107 cm.

Hvis hun er kåret i pinto ville jeg bestemt vælge en hingst der også er kåret heri eller godkendt til indkrydsning som Hvedholm siger.

www.shadyacres.dk

Avl af mini shetlændere i spændende farver

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 00:04

har kigget indenfor pinto, og har fundet Spirit - materialeprøvevinder på 115 cm, og eneste i den højde...

men synes dog han alligevel er lidt for lille....hvor højt må jeg gå op i mål?

skal jo stadig passe til vores lille "dame" :)

måske welsh, men så må jeg høre foreningen om det er ok indkrydsning.

Mvh Helle

0
0
Svar på denne tråd

Jeg valgte
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 01:27

Jeg valgte en dartmoor. Det var så den anden vej, jeg ville have en maks 3'er på en 2'er hoppe.

Det blev så ham her. (har kaldt på pletterne, men de kommer ikke... )

Du kommer så ikke helt op 120, men måske 110. De ligger i stang 118-125 ca

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Shetlændere
Forfatter: 
Dato:  18-12-2010 08:58

Nu skal du passe på, for så små hopper indeholder ofte meget Shetlænder-blod og Shetlænder-hopper har store problemer med at fosteret bliver for stort til at de kan føde det. Resultatet er et dødt føl og i værste tilfælde en død hoppe.

Så en meget ædel hingst på 110-115, så ville jeg ikke turde gå højere op.

0
0
Svar på denne tråd

Svalebo's Felix
Forfatter: 
Dato:  19-12-2010 12:21

Hejsa.

Jeg vil da anbefale dig at tage ned og se Svalebo's Felix, ham kan du finde hos www.staldtopaze.dk

Han er 118 i stang, han bestod hans materiale prøve med 738 point i 2008. Her fik han bla. hele seks 10 taller og et 9 tal i udholdenhedsprøven. Han er nok den bedste 3'er pony indenfor spring som er kåret i dansk pinto. Hans far er b-ponyen Safari Højgård. Som et ekstra plus oveni hatten så er han testet homozygot, det vil sige at du får 100% sikkert et plettet føl .

Med "gammel" rytter:

Til materialeprøve i 2008:

Her med helt ny rytter:

Sidst men ikke mindst er han bare en lille charmetrold, han bliver også redet af 5 årig dreng. -og han er en gentlemand overfor hans damer, som altid kommer fra Stald Topaze med en god oplevelse.

Mvh

Anette - som er stor fan af lille Felix

0
0
Svar på denne tråd

staldtopaz
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 10:43

Anette - han er godt nok fin Specielt da vores hoppe har meget hvidt, så tror jeg absolut vi får pletter på følle.

Ham vil jeg da kigge nærmere på - tjekkede lige pinto foreningen igen, men de opdaterer lige pt.

Ja, jeg er godt klar over, at jeg skal passe på med størrelsen - jeg vil lige høre avler, hvor meget shetter der er i hende.. Vil jo absolut meget nødigt skulle miste den lille dame !

Her er hun forresten:

Billede

I sne næsten op under maven - ha ha

0
0
Svar på denne tråd

Felix...
Forfatter: 
Dato:  20-12-2010 11:11

Ja han er rigtig fin, og simpelthen en fantastisk ridepony. Jeg ved at hans mor er shetlænder og vist nok også hans farmor, så du bibeholder looket men tilføjer jo lidt højde og ædelhed.

Hingstelisten kommer først på igen i starten af januar har jeg fået at vide af Dan. Men Felix er absolut et besøg værd.

Min araberhoppe er ifol ved ham

Mvh

Anette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider