Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Imhotep eller Aston Martin?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 16:48

Er der nogen der kan fortælle lidt om Imhotep.

Kan se han som føl fik 57 point ved følskue.

Jeg synes han er en yderst interessant hingst og hans stamtavle tiltaler mig rigtig meget.

Har læst han er blevet solgt til Gestut Böckmann, så man må vel forvente at de har ham til rådighed i 2011, men kan ikke se noget på deres hjemmeside. Men hvad forventer I at han ville kunne tilføre? Hvad er det bedste ved ham?

Hvis det ikke bliver ham, tænker jeg Aston Martin. Hvilken hingst ville i umiddelbart synes passer bedst til hende?

Jeg tænker at bruge ham til denne hoppe:

Kalliope:

Hun er tysk præmiehoppe kåret med:
Type: 9
Bygning: 9
Bevægelsens korrekthed: 8
Bevægelse: 889
Helhed: 9

F: Inster Graditz
M: Kronjuwel II
FF: Bonito XX
FM: Issandra
MF: Zauberklang
MM: Kassia III
FFF: Literat XX
FFM: Bonnie XX
FMF: Kassius
FMM: Istana
MFF: Prince Conde
MFM: Zauberspiel
MMF: Achat
MMM: Kabale II

Input tages imod med kyshånd :)

Iben Wendelboe

Trakehner - hesten for livet!

http://www.iwe-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvem skal man vælge...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 12:19

Lige som du står jeg også og er i gang med overvejelserne til hvem jeg skal bruge her i 2011.

Jeg har i år fået et skimmel hoppeføl efter Aston Martin (mor skimmel), som jeg er rigtig godt tilfreds med (just efterbedømt med 54p i her i week-enden).

Jeg påtænker at gentage kombinationen igen næste år. Men her er hoppen ud af helt andre linier end din.

jeg har i de seneste dage skimmet avlsforum igennem for at se på gamle trakehner tråde hvor nogle af de garvede avlere øser ud af deres guldkorn (og tusind tusind tak for det). Jeg kan genkende billedet af din hoppe fra en lignende tråd sidste år som jeg har læst for nogle dage siden. Hvem brugte du der og hvordan blev afkommet (eller var det spørsgsmål om hingste for 2011, husker ikke helt) ?

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 12:30

Jeg synes Aston Martin er er skøn hingst!!

www.granlyridecenter.dk

Til Salg:

Hingsteføl efter BH Rosoff/May Sherif/Arsenal.

2-års vallak efter Triple Tree´s Prince Perfect.

3-års vallak efter Pluto Vlll Roma.

Passier Grand Gilbert sadel

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 16:40

Undskyld det useriøse, men sikke da en LÆKKER LÆKKER hoppe du har dig der!!!

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak :)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 17:34

Er også rigtig glad for hende :)

Chewbacca - det var for 2011, og havde besluttet mig for Aston Martin, men så blev Imhotep fløjhingst i Tyskland, og har altid gerne ville have et Gribaldi afkom - ja og så indeholder han Hohenstein og Schwadroneur også - så bliver det da næsten ikke bedre :) Men det er jo altid "spændende" med de helt unge heste der ikke er set i avlen endnu, hvor Aston jo har haft en rigtig god føl årgang i år.

Puha det er svært... må nok bare hellere få en af hver... :) (en der har en rugemor :D )

Iben Wendelboe

Trakehner - hesten for livet!

http://www.iwe-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

eller....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2010 19:56

Arh... der er vel mulighed for at lave en af hver... bare med et års mellemrum

0
0
Svar på denne tråd

imhotep
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 08:59

En super dejlig hoppe du har .

I virkeligheden er jeg jo total inhabil som rådgiver, men du får alligevel mine tanker

Først vil jeg lige koorigere på ejerskabet af Imhotep: Han er solgt til Gestüt Freiberger Hof, som ikke selv længere driver hingstestation, derfor har de valgt at få et samarbejde med Böckman omkring beskeler delen. De har forløbig indgået en samarbejdsaftale med Böckman i 2 år.

De har faktisk haft rigtig mange henvendelser fra store hingstestationer i Tyskland som ønskede at købe sig ind i part, men Freiberger Hof er tilpas med at have ham for sig selv .

De agter at stille ham i flere andre forbund i Tyskland, så måske ender han også til kåring i DV en dag, det kunne jo være sjovt!

Aston Martin har fået en tilsyneladende fin årgang (har ikke set nogle af dem), og han har også en reklameværdi iforhold til at han har startet i Verden for ungheste.

Men med Imhotep får du lige nu en lidt mere international reklame, i og med at han er Siegerhengst og fordi der er så stor hingsteholder interesse for ham. Desuden er der den endnu store interesse for Gribaldi, som vil komme dig til gode i salgssituation.

Hilsen Belinda

Highmoor, kvalitetsavl af dressurheste

www.highmoor-dressage.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 12:37

Hvilken der passer bedst til din hoppe ved jeg ikke lige, men går vi ud fra at de begge passer lige godt ville jeg klart vælge den unge, det er enormt spændende at være med i første årgang.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Udlånes: Hoppemaver, har både DV/hann, FR og WM

Har også ungdyr tilsalg

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2010 22:46

Skulle jeg vælge blandt de to nævnte, tog jeg uden tøven Imhotep. Avl er mere end det individ der står foran dig. Imhoteps hoppestamme er laaaangt mere overlegen end det Aston Martin kommer ud af. Ta' feks et kig på hoppernes kåring i hans stamme... Ikke just imponerende resultater, og alle med forskellige former for fundamentsfejl, desuden har ingen glimret med nogen særlig fine bevægelseskarakterer.

Imhotep er derimod ud af en stamme (italia-stammen), som i mange mange år, særligt i Tyskland, har bevist sit værd i form af flere kårede hingste.

Men når det er sagt, så ville jeg med en hoppe jeg ikke kender nedarvningen af, nok ikke ta' en helt ung hingst, der ikke har vist sin avlsværdi endnu. Ud fra billederne kunne jeg godt ønske mig mere højtstillethed på din ellers superdejlige hoppe :-)

Der er uanede muligheder med hingste til sådan en hoppe, uden på nogen måde at komme i indavlsklammeri. Så jeg ville klart kigge efter endnu flere tyske hingste, og samtidig ta' sådan noget som indextal med i mine overvejelser.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider