Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

DSP hingstekåring / klargøring
Forfatter: 
Dato:  03-12-2010 11:31

Mon der er nogle erfarne folk, der vil fortælle lidt om, hvordan de forbereder deres hingst til kåring??

Altså punkt for punkt.

Har en, evt to hingste, som skal med i 2011, og ville så gerne selv træne og fremvise dem, tænker lidt, at en gang skal jo være den første

MEN, hvordan træner i jeres hingste, både de 2½ - 3 års og dem som skal rides på dagen (altså de 4 års og ældre).. Og hvad skal de ældre egentlig fremvise under rytter ved "gangarts bedømmelse under rytter"

ja, kom frit frem og del ud af dine erfaringer

0
0
Svar på denne tråd

klargørring
Forfatter: 
Dato:  03-12-2010 17:23

Hej, Sidste år gik vi igang med vores lidt før jul. Der blev han klippet, fik dækken på og blev sat i arbejde. Han blev longeret ca hver anden dag, blev skridtet for hånd ca 30-60 min frisk frem inden eller efter longering (både fordi skridt opbygger, men også for at lære dem at gå i 'kårings-mode'). Derude over blev han løssprunget ca 3 gange på 2 uger. Det kan være en god idé at gå sammen med andre, så de lærer at kunne gå både foran og bagved, vores trykkede sig ihvertfald rigtig meget for de andre ved kåringen, så den slags træning kunne han godt have brugt.

Sørg for at han får diverse fodder, så han er tændt og fremstår flot blank- dommerne vil gerne se hingstepræg, og det betyder at han skal fremstå muskuløs, vågen og med en smule attitude. Men pas endelig på han ikke bliver for fed, så han kommer til at fremstå umarkeret, så hellere at man kan se de sidste par ribben.

Derudover ville jeg arbejde med ham løs i ridehuset, så han ved hvordan man bevæger sig rundt om piskeførere osv. Træn også selve mønstringen, så han kender stop og start signalerne.

Mht dem der skal vises under rytter, her kræves der ca det samme som der gør ved championaterne mht samlingsgrad og uddannelses nivea. Dvs er han kun 4 skal han gå nogenlunde stabilt i alle 3 gangarter, og han skal gå frem i et frisk tempo.

Tja, det var de tips jeg lige kunne komme i tanke om, jeg håber at du kan bruge noget af det. Og så glæder jeg mig til at se din hingst til kåring ;)

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Så har Atlas debuteret på landsplan, se mere på

http://www.stengaard-haslev.dk

kvalitetsponyer til avl og sport til salg

0
0
Svar på denne tråd

Klargøring
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 20:08

Caiser blev startet i forberedelse ca. 1½ måned før kåringen, hvor han blev longeret og løssprunget.

Jeg kunne desværre ikke selv gøre ham klar, grundet sneen, så han blev sendt i træningslejr :)

Han blev løssprunget 2-3 gange om ugen.

Hjemmefra havde jeg selv gået/møsntret ham en del.

Nu når han skal afsted igen som 4 års, så er han i fuld ridning.

Han bliver redet ca. 4 gange om ugen i varrieret arbejde, løssprunget en gang og sprunget med rytter en gang ugenligt.

Der udover er han selvfølgelig på fold hver dag...

http://dphorses.dk

RM Caiser. Nykåret DSP hingst

e. FS Champion De Luxe/Antario N

Ponyer tages i ridning og kommision

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  05-12-2010 21:00

Det lyder lidt a la min plan med træning

Er så bare i tvivl om Davinci er udviklet nok.. Kunne heller ikk lade være med at grine, da du skrev "vågen".. Davinci er det største nusse-hovede, og fuldstændig rolig og nede på jorden.. Vores bokse er åbne, så han og hans nabo (en hoppe) kan stå med hovederne inde hos hinanden . Han kan uden problemer køre i trailer med hopper osv.

Han puster sig kun op, på vej ud på fold .. Men igen, bliver der sagt hold med det pjat, så stopper han..

Vi havde dog en hoppe som havde forelsket sig i ham, og smuttede gennem hegnet, der blev han godt nok meget forelsket og førte sig frem

Men når nu han bliver taget ud af de vandte trykke rammer, og det rigtige foder op til kåringen, så vågner han nok op af vinter dvale.. he he

VH Anja

STALD ANTO. Avl af DSP

DV hoppe, 8 år, 176 i stg, kåret i DS, sælges.. 22000 kr.

aun@forum.dk

Dejlig campingvogn udlejes:

Køjer, siddegruppe, dobbeltseng, årg 2003. 200 kr pr. påbegyndt døg ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider