Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

KWPN.......
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 17:41
Hej...

Jeg har fundet et kwpn hoppe føl og kunne godt tænke mig at vide om hun kan kåres i danmark eller om hun skal til holland for at blive kåret.
på forhånd tak
0
0
Svar på denne tråd

DV-kåring
Forfatter: 
Dato:  20-04-2004 18:04
§ 1.
Afstamningskrav til stambogens hovedafsnit

For at en afstamning til Dansk Hovedstambog (DH) kan godkendes kræves mindst 3 fulde led af varmblods‑, fuldblods eller araberafstamning.

For at en afstamning til Dansk Stambog (DS) kan godkendes kræves, at afstamningen i 3 led er optaget i stambogens hoved­afsnit eller i bilag hertil, dog kræves der min. kåring i hvert andet led i moderlinien.

For at en afstamning til Dansk Register (DR) kan godkendes kræves, at afstamningen i 3 led er optaget i stambogens hoved­afsnit eller i bilag hertil.

Stk. 2: Ved araberafstamning forstås ox‑arabere, shagya‑arabere samt krydsninger heraf med fuldblod, såkaldte anglo‑arabere.

Stk. 3: Ved en varmblodsafstamning forstås, at de heste, der er opført i stamtavlen, er registrerede i Dansk Varmblod eller i et tilsvarende EU anerkendt ridehesteavlsforbund for varmblodsheste.

Stk. 4: Ved fuldt led forstås, at alle heste i det pågældende led er kåret eller bedømt af Dansk Varmblod eller af et EU anerkendte ridehesteavlsforbund. Indgår der i afstamningen indkrydsning af fuldblods- eller araberafstamning kræves der kun ­kåring/avlsgod-kendelse i første led af den pågældende anelinie.

Stk. 5: Avlsledelsen kan i særlige tilfælde godkende anden afstamning, men der tages stilling fra sag til sag, og præcedens kan ikke påberåbes.

Ovenstående er sakset fra DV's hjemmeside. Og der står helt klart at afstamning fra forbund i EU godkendes, så der er ingen problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider