Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Andaluser
Forfatter: 
Dato:  27-02-2001 11:25
Jeg håber der er nogle der kan oplyse mig lidt om denne smukke hesterace. Måske du selv har en ? Jeg overvejer at skifte min DV-vallak ud med en Andaluser, men ved ikke rigtig noget om hvilke egenskaber de " er kendt for" og evt hvad prisleje de ligger. Jeg glæder mig til at høre fra dig!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Andaluser
Forfatter: 
Dato:  27-02-2001 11:37
Der er en P.R.E. som de hedder til salg på markedspladsen, prøv at på ind på P.R.E. avlsforeningens side, der plejer at være en salgsliste, og der står en hel masse om dem.
Den ligger under Hestestedet ude til venstre.
jytte
0
0
Svar på denne tråd

Re: Andaluser/PRE
Forfatter: 
Dato:  27-02-2001 13:10
Jeg har pløjet nettet igennem for oplysninger om racen, men ville gerne høre mere om temperament, priser og den slags. Håber der er nogen, der kan hjælpe
ps. Tak Jytte *s*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2001 13:48
Ring til Lis Kristiansen 86853066
eller
Birgit Bjerregrd 98669131

de har bedde noget med P.R.E. foreningen at gøre og giver dig meget gerne oplysninger.

P.R.E. siden hedder www.pre-horse.dk

jytte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2001 15:46
Hej Helle

Jeg stiftede første gang bekendtskab med denne race i 1996 og "faldt med et brag" og jeg har i dag 5 stk.
Det er først og fremmest hestens meget specielle temperament, som jeg ikke har oplevet hos andre heste, der gør, at jeg aldrig vil skifte til en anden race. Det er en temperamentsfuld hest, men den er også meget lydig og utrolig lærenem.
Jeg kan kun anbefale dig at "få" en spansk hest.
Du er meget velkommen til at skrive eller ringe til mig, tlf. 56822096.
Du kan finde yderligere info på min hjemmeside http://home6.inet.tele.dk/kapitan

Hilsen Hanne
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-02-2001 19:47
Jeg har kun hørt roser om andalusieren - faktisk har de vist endda bedre egenskaber for dressur end varmblodsheste - men det er kun noget jeg har hørt, eller fået af vide eller sådan, så ret mig hvis det er forkert. Hvis ikke jeg havde araber, ja så ville jeg nok have en spansk hest hvis jeg kunne vælge!

KH Mette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2001 08:16

Hej Helle

Jeg har to P.R.E. hopper, den ene rider jeg på og den anden er hendes føl (på knap 3 år).
Du er meget velkommen til at kontakte mig og til at komme os se dem.
(Jeg bor på Midtsjælland.)

Du kan kontakte mig på: 57 80 17 87 (priv) el. 44 60 61 64 (arb.)
eller mail: schauman@worldonline.dk

Mvh Anne S.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-03-2001 13:42
Hej Helle.

P.R.E. hestene fås i forskellige prisklasser alt efter kvalitet - så det er ikke anderledes fra andre hesteracer. Vil du ha' kvalivarer, så må du også grave dybt i lommen. Racen har været renholdt igennem 500 år, og der er strenge regler for, hvilke heste der kommer gennem nåleøjet. Du skal regne med, at prisen ligger på samme niveau som for en god varmblods. Føllene går for 40-50.000 kr.

Som andre har svaret dig, så gå ind på foreningens hjemmeside og tag fat i avlerne, hvis du ønsker at købe dig en. Du vil aldrig fortryde det!

Mvh.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  29-03-2001 15:37
Hej Charlotte ( og I andre venlige mennesker, der har svaret mig)

Jeg er i fuld gang med at suge viden til mig. PRE-hesten har i den grad facineret mig. Så jeg arbejder hen imod at anskaffe mig en. Har du selv en?? Rider du "almindelig" dressur på den?
Mange hilsener
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider