Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

størrelse 2-års hingst
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 08:38

Da vi fik vores Leredo hingsteplag hjem i mandags, blev han målt til 162.. Han er stadig høj bagtil, men noget bud hvor stor han bliver? Alle de andre afkom har vi aldrig målt før de har været til kåring eller lign. Men lige ham her er vi lidt spændte på, fordi beridderen som har købt halvdelen jo er lidt interesseret i at den blir stor nok.. Kom med jeres erfaringer... Han er fra maj 2008.

;-) Bianca

Nu med guldmedaljehoppen Holballes Deeba :-)

0
0
Svar på denne tråd

Piratmål
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 11:11

Hejsa ..

Jeg har en knabstrupperhingst efter Sandro Hit, som til kåring i september blev målt til 159, og efter de gamle piratmål bliver han ca. 165-167. Han er født d. 17-06-08

Du kan tage et træktov og holde ved albuen på forbenet og så måle ned til hvor koden stopper, så langt som det stykke er er det stykke der er fra albuen og op, når den er færdig.

Dvs når du har målt på benet så kører du tovet op så du har det over manken. Det stykke din hånd er over manken er dens ca. sluthøjde.

Håber det var til at forstå ..

Jeg er ikke så godt til at forklare på tekst ..

/mette,

og de to dejlige drenge:

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

RIP min dejlige Prinsesse:

...---***Cappucino***---...

...---***01.06.03-17.06.10***---...

0
0
Svar på denne tråd

Stangmål
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 11:50

Mit gæt vil være, at han bliver et sted mellem 165 til 169.

Men det kommer selvfølgelig meget an på, hvor færdig han ser ud. Min erfaring siger mig, at de små typisk er tidligere færdigudvokset end de store heste.

Mine to små har ikke vokset mere end 2-3 cm. fra 2 års dagen - mens min store hoppe var 165 på 2 års dagen (167 som 2,5 års) endte på 172.

Mon ikke din nok skal nå et stangmål sidst i 160'erne? Så kommer han ikke til at ligne en pony, selvom der kommer en langbenet herre på ryggen!

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 13:57

Min 2 års hingsteplag fra april 2008 målte jeg for ca. 3 mdr. siden til 166 cm - og han er højere nu. Billedet her er ca. 2 mdr. gammel.

Sanddallund Stutteri

www.123hjemmeside.dk/sanddallund

Hingste sælges

DV føl Hampton/Painters Row xx

Føl Ibisco xx/Laban Agerbo

1 års Sanddallunds Coney/Union Jack

2 års Likoto xx/Laban Agerbo

0
0
Svar på denne tråd

ja det er jo forskelligt
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 14:25

Men det mindste afkom vores hoppe har lavet er vores 3-års Denoirhoppe som blev målt til 164 til kåring i sommers. Alle andre har ligget slut 60'erne eller over 70. Og jeg mener ikke at Leredo avler småt vel?

;-) Bianca

Nu med guldmedaljehoppen Holballes Deeba :-)

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 21:20

Puhaa, jeg synes det er svært med de slutmål. Jeg har en plag fra juni 08, der også pt. er 162. Regner ikke med at den bliver over de 165, desværre. Og den er endda efter Laurino, der er kendt for at avle stort... Helsøster fra 07 er ca. 171, så det kan falde ret forskelligt ud

0
0
Svar på denne tråd

størelse
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 13:36

jeg har en hingst fra april 08 og ja han måler 164,5 og har gjort det en god mdr nu, men skal lige love for han skyder bagtil pt.. jeg har væert meget nervøs for hans højde i sommer, men tror det er ubrgrundet, for tror han kommer i løbet af de næste par mdr. jeg vil skyde ham til at blive ca 170, men hvem ved...

Stald Amour

Avl og Ridning af DV og DOA

0
0
Svar på denne tråd

størrelse
Forfatter: 
Dato:  28-10-2010 16:38

min åring er allerede 162 cm men det er jo meget forskelligt som de vokser! vores har været meget spredt i størrelsen fra 1 til 2 år men er alle endt på 170 + - 2 cm.

håber da din bliver stor nok :D

Carina og hestedyrene!

Sille, Ametyst, Credit, A´conto, Contrast og lille Touchdown

0
0
Svar på denne tråd

vokser forskelligt
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 09:01

Det er svært at sige. Min De Noir vallak var 160-162 som 2 års. Han var 166-167, da han blev sendt i tilridning som 3 års. Da han var lidt over fire målte han 175 cm. Derfor kan det være meget svært at sige, hvordan og hvornår de vokser.

0
0
Svar på denne tråd

min....
Forfatter: 
Dato:  30-10-2010 22:41

vallak fra 2008 der er efter Willemoes/Lando er på nuværende tidspunkt 167-168 cm i stg. Han er stadig højere bagtil.

Tror han bliver i mellem 170-175 cm i stg men ved det selvfølgelig ikke :-)

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider