Hvis jeg skulle vælge en hingst, uden at man ellers kender noget til hoppen, så vil jeg sige at en hingst son Antario N fra stutteri stald Nørlund i Skanderborg, er tæt på idiotsikker, når det gælder all round ponyer. han er selv A pony i dressur og B pony i spring og desuden elitehingst. Jeg sætter lige lidt ind fra dsp's hingsteliste:
2002: Far til Årets hingst og årets hoppe
2003: Far til årests hingst
2003: Far til årets føl
2004: Far til årets hingst
2006: Far til årets hoppe (guldmedalje) + 1 sølv og 2 broncemedaljehopper
2007: Far til årets 2 års hoppe + 1 sølv og 2 broncemedalje
2008: Far til årets springhoppe med sølv og nr. 2 også med
sølv.
2009: Far til årets springhoppe med sølv, desuden 1 sølv og
1 broncemedaljehopper.
Far til 2 statspræmierede hopper i Tyskland 5 avlsgodkendte sønner, heraf 1 livstidskåret i Tyskland.
Vi har en hoppe efter ham med 9-9 i springning og sølvmedalje. hun har netop vundet championatet på sjælland med 9 i tek, 9 i kap. og 8,7 i ridelighed. Desuden ligger han som farfar til vores egen hingst som også har fået 9-9-8,5 i to år i træk til championaterne.
du kan læse om ham her:
sportspony.dk/images/stories/media/ filer/hingsteliste/ sph%20107%20antario%20n.pdf
og her:
http://www.Noerlund.com
Udover ham er der Tai Tanico som selv har gået internationalspringning, og så selvfølgelig Chamberlain, som er far til nordisk og dansk mester i military Nørlunds Cape Town. Generelt har afkommmene efter Chamberlaine være super ridelige.
Så kan man også vælge en halvblods som Aquavit N, som selv er A pony i spring og far til flere championatsvindere i springning.
Og der er mange flere hvor de kommer fra
, skriv endelig igen (eller pb) hvis der er noget du gerne vil have uddybet.