Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp til hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 11:59

Puha det virker jo næsten uoverskueligt med alle de hingste, men hvis jeg begynder NU har jeg sikkert styr på det til foråret

Har valgt hingst til mine 2 shettere (eller rettere, de er indkøbt fordi min veninde købte en vindott hingst og man siger jo at chancen er større når man bruger en sort hoppe!)

Nu mangler jeg bare til en max 3´er/lille 2´er (aldrig officielt målt) og muligvis en kat 1.

Vil gerne ifole dem med noget welsh (helst) men det meste har interesse, bare der er stamme på faren, så der kan komme papirer på føllet. Jeg må indrømme, at jeg mest sigter efter at lave springponyer. Så derfor har de der dressurmodeller ikke så meget interesse.

Helst hingste fra Øst/Nord/Midt/Vestjylland, med mindre der kan sendes sæd. Håber i lige kender en hingst som i kan anbefale, jeg vil jo gerne finde det rigtige match =)

Mvh.

Charlotte "Holopainen" Berwald <3

!! Nightwish !!

(: berwald.skysite.dk :)

0
0
Svar på denne tråd

Hurricane
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 20:51

Det er godt nok på sjælland, men Hurricane er en rigtig fin hingst.

http://www.stald-toftegaarden.dk/

Mvh Maria

PART PÅ HEST NÆR TØLLØSE SØGES!!!

GRÆSNING TILBYDES VED VIPPERØD

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  22-10-2010 21:35

hvad med ham her? jeg synes han er noget så yndig.

www.heste-nettet.dk/lodge/32535/ hest/242381/

bates springsadel close contact 5000 kr

2011 ventes føl efter Stevie wonder og Flyinfact xx :)

0
0
Svar på denne tråd

Antario N
Forfatter: 
Dato:  23-10-2010 08:43

Hvis jeg skulle vælge en hingst, uden at man ellers kender noget til hoppen, så vil jeg sige at en hingst son Antario N fra stutteri stald Nørlund i Skanderborg, er tæt på idiotsikker, når det gælder all round ponyer. han er selv A pony i dressur og B pony i spring og desuden elitehingst. Jeg sætter lige lidt ind fra dsp's hingsteliste:

2002: Far til Årets hingst og årets hoppe

2003: Far til årests hingst

2003: Far til årets føl

2004: Far til årets hingst

2006: Far til årets hoppe (guldmedalje) + 1 sølv og 2 broncemedaljehopper

2007: Far til årets 2 års hoppe + 1 sølv og 2 broncemedalje

2008: Far til årets springhoppe med sølv og nr. 2 også med

sølv.

2009: Far til årets springhoppe med sølv, desuden 1 sølv og

1 broncemedaljehopper.

Far til 2 statspræmierede hopper i Tyskland 5 avlsgodkendte sønner, heraf 1 livstidskåret i Tyskland.

Vi har en hoppe efter ham med 9-9 i springning og sølvmedalje. hun har netop vundet championatet på sjælland med 9 i tek, 9 i kap. og 8,7 i ridelighed. Desuden ligger han som farfar til vores egen hingst som også har fået 9-9-8,5 i to år i træk til championaterne.

du kan læse om ham her:

sportspony.dk/images/stories/media/ filer/hingsteliste/ sph%20107%20antario%20n.pdf

og her:

http://www.Noerlund.com

Udover ham er der Tai Tanico som selv har gået internationalspringning, og så selvfølgelig Chamberlain, som er far til nordisk og dansk mester i military Nørlunds Cape Town. Generelt har afkommmene efter Chamberlaine være super ridelige.

Så kan man også vælge en halvblods som Aquavit N, som selv er A pony i spring og far til flere championatsvindere i springning.

Og der er mange flere hvor de kommer fra ;), skriv endelig igen (eller pb) hvis der er noget du gerne vil have uddybet.

Venlig hilsen Sofie

Stud. Med. Vet.

kvalitetsponyer til avl og sport til salg

Atlas Stengaard årets hingst 2006

Besøg vores nye hjemmeside og følg Atlas....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider