Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dolomit (DH 314 DV DK)
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 16:52

Hej Hn'er

Er der nogen af jer som kender noget til Dolomit altså hans temperament, hvad han avler videre, dressur eller springbetonet osv. Jeg fandt ham på everhors, men kunne ikke finde meget om ham.

Har lige et andet spørgsmål. Hvis man har en hoppe med et lidt asymmetrisk kryds, betyder det så noget?

På forhånd mange tak for jeres svar.

Line

Sübben siegfried springsadel til salg. Se min præsentation under annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

Dolomit
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 19:09

Hej Line

Dolomit er død for ca.6 - 7 år siden.

Han avlede afkom med et rigtig godt temperament og nok ligedele spring og dressur. Han blev vist i herning op gennem 90erne og han kunne lave etter changementer herfra og til herning.

Han er den eneste hest jeg har set lave en gallop pirouette som et ottetal. Vi har lavet en del afkom eft. Dolomit, alle har haft et rigtig godt sind og har gode dressur anlæg.

THORDAHL.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 20:52

efterhånden kendt nogle Dolomitter.. har selv en og hun er det mest ukomplicerede at arbejde med.. både ridemæssigt (selvom hun primært er avlhoppe) samt fra jorden...

generelt har mit indtryk af Dolomitafkom været at de er nemme og ridebare, hvilket jeg også har ladet mig fortælle af en dressurdommer...

jeg fik af vide da jeg havde min unghest til berider at var der Dolomitblod i så kan de springe og det skulle især være i kraft af Donauwindblodet.. det er en springrytter der har sagt det..

så Dolomit må da næsten siges af være en kombihingst, selvom jeg mener han var dressur, men andre mener spring..

Super ridelig og ukompliceret 9 års RDS dressurhoppe sælges

Super enghø i minibig sælges pris 300kr pr. stk.

0
0
Svar på denne tråd

Dolomit..
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 22:09

Mener han gik S spring Tyskland, kom til DK efter en skade. Og mange kan johuske ham fra Herning, hvor man ofte så ham i lange liner hvor han bare gjorde det super.

Har lavet et afkom efter ham. En ganske ukompliceret hoppe. Min ridevallak jeg har nu har Dolomit som morfar.

Lækker hesteejendom sælges

Pintostutteri Vesterlund

Elitepintohingst tilbyder bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Guinness
Forfatter: 
Dato:  07-10-2010 12:50

Guinness 888 er nok den mest kendte hest/hingst Dolomit har avlet, så synes lige han skulle nævnes

www.hippson.se/artikelarkivet/ lifestyle/horse-of-fame- guinness.htm

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider