Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp, er helt forvirret
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 11:54

Skal jo ifole 'min' Michellino-Romancier (moderen er min Kalliope) næste år, og kan slet ikke beslutte mig for hingst, ikke engang hvilken type...

Om hoppen, som åring synede hun stort set perfekt i både ekstriør og alle gangarter - har ikke set hende irl siden, men på billeder ligner hun nu sin mor (billeder kan jo snyde)

Afkommet skulle jo gerne blive en hoppe til fremtidig avl ;-)

Hingste jeg har i tankerne:

-Don Laurie II (kalliopes helsøster har gjort det rigtig godt med Shufro, og med lauries blod og en super hoppestamme virker han jo interessant - men har ingen anelse om hvordan han avler)

-Connery (kalliope er selv drægtig med ham nu, og jeg tror han vil gøre det godt på denne stamme)

-Itsabrahma xx (kalliope fik i år et meget tiltalende føl efter ham, og så tilfører han jo fuldblod )

-Bon Balou (her er det fordi jeg har en svaghed for den hingst, og selv godt kan lide kombi heste)

-Stewie Wonder (Har været inde og vende, men er nok selv gået lidt væk fra ham igen, da jeg ikke længere tror på at han passer i typen)

-Fuldblod generelt, da afkommet jo gerne skulle være en kommende avlshoppe...

Hjælp, hvad tror du/I ville være bedst, evt andre bud...

Eneste krav er at prisen ikke må være alt for høj (fx så er shufro udelukket), og så skal den selvfølgelig helst matche hoppen.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Tror...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 12:00

Tror du er nødt til at poste et nyere billede af damen, og så ridse nogle punkter op som du ønsker forbedret. Gerne også hvilke svageheder hoppens mor har, du kender jo stammen og det vil gøre rådgivningen mere kvalificeret med disse oplysninger.

Personligt ville jeg droppe kombi-tanken når målet er at avle en kommende avlshoppe. Og så sørge for der kommer blod nok i afkommet, og at alle gangarter styrkes.

Jeg kender godt det der med at sidde lidt fast i nogle bestemte hingste, og synes der kommer mange gode bud herinde.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 13:14

Har spurgt til om jeg må låne et billede af hoppen, så afventer lige svar ;-)

Når jeg vælger hingst til Kalliope, lægger jeg vægt på galop og benlængde (ved endnu ikke om det er noget jeg skal vægte højt). Tror lige det er det... Kalliopes ældste afkom er blevet 3 i år og er efter en kompakt frede hingst, så helt hvordan hun avler ved jeg ikke endnu, men fælles for alle afkom er at de som føl har haft enormt lange ben, og faktisk i type været tæt på perfekte.

Syntes faktisk det er svært når der ikke er nogle fremtrædende fejl der skal rettes...

Reni- den med gangarterne har jeg faktisk ikke tænkt så meget over... Men når du siger alle gangarter forbedres og masser af blod, har du så måske nogle emner i tankerne ?

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

DV hingst ´10 e Itsabrahma x RDH x BH Romancier, ufattelig lækker model med særdeles gode gangarter. Rød med to sokker og blis.

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 21:19

Det er de nyeste der måske kan bruges.

Håber på flere indput...

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

hjælp...
Forfatter: 
Dato:  04-10-2010 20:39

Please, vil i ikke nok komme med nogle indput ;-)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 11:37

Tja, jeg vil nok gå over i den ædle afdeling, noget der giver lidt luft over. Både Michellion og Romancier er jo lidt solide hingste. Nu ved jeg ikke hvordan Michellino blodet er på din hoppe rent temperantmentsmæssig.

Jeg tænkte umiddelbart Blue Hors Rush Hour, også prøve lidt linieavl på R-blodet.

Jeg er selv fan af Bon Nalou, men jeg har en hoppe lidt i type med din og jeg tror ikke jeg tør bruge ham lige der, da jeg er bange for dte bliver for kompakt.

Lisbeth

Slaugårdvarmblod - når farven også er en faktor

www.slaugaardvarmblod.minisite.dk

Sælges

Palomino hingsteføl e. Ravell / Turban Rose

Broget ingsteføl e. Samaii / Mago xx

0
0
Svar på denne tråd

Rush Hour
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 11:52

Ja, Rush Hour kunne måske være et bud, jeg har jo selv brugt Heslegårds Rubin på en hoppe meget i samme type, og med stor succes.

Ellers hvis du er vild med Bon Balou, så synes jeg jo Balou Agg er en meget smartere type.

Og ellers er jeg sikker på at "Den Gamle" vil sætte pris på at få besøg.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 13:12

Temperamentet er super på denne hoppe, så ingen bekymringer der ;-)

Rush Hour, han er en fin hingst, men tiltaler mig slet ikke...

Og er det ikke også hans afkom der har lidt tendens til ben fejl, eller husker jeg forkert ???

Bon Balou er jeg faldet for pga hans temperament og hans aftegn, bestemt ikke afstamningen ;-)

Ja, et smut til 'den gamle' er særdeles fristende.

Mange tak for jeres indput, håber jeg kan lokke flere frem ;-)

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Din hoppe er
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 17:00

jo ud af ren dressur blod, så jeg synes ikke du skal sætte springblod på hende

Selvfølgelig kan man godt gøre det hvis man "avler til sig selv", men ellers er tiden er nok løbet fra det.

Jeg synes det bliver spændende at se Soreldos føl næste år; og glæder mig til at høre hvordan materialprøven går.

Ved ikke om det er en hingst der kunne matche ?

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

Wannabe venter føl efter Sieger Hit - termin 26/4 2011

0
0
Svar på denne tråd

Abanos
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 19:41

Hvordan tror i han vil gøre det på pågældende hoppe.

Janni, Soreldo siger mig ikke rigtig noget, hverken ham selv eller hans afstamning (og så har jeg det med at gå uden om fløjhingste ;-) )

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Sælges:

0
0
Svar på denne tråd

Abanos
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 20:01

Mit indtryk er at Abanos avler lidt spredt, og jeg har set nogle store grove afkom efter ham. Men da også nogle smarte ædle.

Vi overvejede på et tidspunkt at bruge hans far Alabaster, men da vi så et par "gravhunde" efter ham, så droppede vi det.

0
0
Svar på denne tråd

Abanos
Forfatter: 
Dato:  06-10-2010 23:23

har en super ædel og velgående vallak i ridning efter Abanos, men det er en meget speciel og varm hest -ellers billedsmuk.

Super dressuremner sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider