Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl mistet sin mor i dag
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 22:27

Jeg har mistet min DV hoppe i dag. Hun fik pludselig tarmslyng og stod desværre ikke til at redde. Hun efterlader sit 3 måneder gamle hingsteføl. Jeg har været i byen og købe fohlengold(fra St hippolyt) til ham, som han skal have sammen med valset havre. Håber bare han klarer sig uden sin mor. Er der nogle der har erfaringer de vil give videre til mig?

Den heldige ejer af:

Dv hoppen Thy`s Cirkeline,Carando, fjordhesten Ea Kjærgaard, Atena,shetlænderen Tøsen, Luna,Bella, Medina og ikke mindst Lizette...

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig trist
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 22:32

Det var da en trist historie.

Føllet klarer sig sagtens på det foder du har anskaffet.

Det der er vigtigt er at du har en eller flere andre heste der vil tage sig af opdragelsen. Det værste du kan gøre er at lade føllet være alene uden andre heste.

Mit føl har klaret sig uden mor fra hun var 9 dage gammel, så dit føl får ikke problemer, når bare du følger en god foderplan.

Hilsner

Anja

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

Med flaskeføl efter Bakkens Marlice og Mister Malthe

Elmholts Diamant er drægtig ved Firfod Jetset

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor lige
Forfatter: 
Dato:  01-10-2010 23:50

havre?? Der står på hippos hjemmeside at det kan tilbydes sammen med fohlengold hvis hurtigere vækst ønskes. Siden hvornår er det ønsket at føl vokser hurtigt???? Spørger bare af nysgerrighed!

Det er meget trist med din hoppe. Men føllet skal nok klare sig. Det har vel andre der kan opdrage på sig. Så bare noget følmad til bassen så skal han nok blive en dejlig hest.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

Don´t ask, if you don´t want to know anyway.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Følmælk
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 08:08

Jeg vile nok købe en sæk følmælk til overgangsperioden. Jeg har med succes brugt den fra Salavana til mit flaskeføl. Og at den er velsmagende har mine andre føl bekræftet, for de kommer altid hen for at smage. I starten kan du blande op med vand og siden kan du bare drysse det ovenpå kraftfoderet. Held og lykke med føllet.

0
0
Svar på denne tråd

Jep....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 09:37

Drop havren og giv Fohlengold og så følmælk som Ann skriver.

Held og lykke med føllet, det er en trist situation.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein

0
0
Svar på denne tråd

trist....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 10:31

øv trist....... men heldigvis er følle gammel nok til at klare sig. Men sørg for at han får en tante onkel til at tage sig af hans hesteopdragelse. og ville heller ikke give havre. Hvad skal han med "hurtig energi".

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

0
0
Svar på denne tråd

glem havren og
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 13:06

giv ham alt det hø eller wrap han kan æde, og så skal han såmænd nokklare sig, jeg har selv en der mistede sin mor som 3 måneders og hun klarer sig fint..

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak..
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 18:04

Takker for jeres hjælp. Dropper hermed havren og giver ham Folhlengold og masser af hø og om dagen går han jo på græs sammen med de andre.

RIP THY`S CIRKELINE DØD D.1.OKT 2010

Den heldige ejer af:

Carando, fjordhesten Ea Kjærgaard, Atena,shetlænderen Tøsen, Luna, Medina og ikke mindst Lizette...

0
0
Svar på denne tråd

jeps - ingen havre
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 22:15

Jeg kan også af erfaring anbefale Salvana - både mælkeerstatningen og helt klart deres følstarter også. Her er der lidt mælkepulver i - måske ekstra godt til din følbasse?

Han skal nok klare sig, når han allerede er 3 mdr. Som andre skriver: husk at han skal have selskab - og skal opdrages af andre heste :-)

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

Miste mor
Forfatter: 
Dato:  02-10-2010 22:17

Hej.

I 2004 mistede mit føl sin mor som 3 måneder gammel.

Hoppen var syg og havde ikke helt haft mælk nok, så hun var allerede godt i gang med følfoder fra Salvana. De gik stadig på græs så hun fik lov til at blive i flokken, men blev taget ud til fodring 2 gange om dagen.

Som 3 års stod hun fløj i sit hold til sadelkåringen og i dag har jeg den dejligste 6 års hest gående herhjemme.

En lille solstrålehistorie til opmundring.

Jeg er da ked af at du har mistet din hoppe, men du har stadig et dejligt føl at følge fremover.

Venligst Tine

Hesteejendom på 9,8 HA i Brande sælges.

Hingsteføl efter Clintord I / Lagano sælges.

0
0
Svar på denne tråd

vi er i
Forfatter: 
Dato:  03-10-2010 15:12

samme situation på tirsdag.

Vi har holdt liv i solen siden folingen - men nu er det slut. Selv følle har opgivet sin mor hos holder sig til sin erstatningsmor. Så vi har i samarbejde med dr. dyr besluttet at tirsdag er en god dag.

Han får følmusli fra TM og al det hø, wrap han kan æde.

Hilsen Schack

1 ledig boks pr. 1. november 2010 - i nyrenoveret stald.

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider