|
|
| Hvornår scanner i jeres hopper? |
|
|
Hej
Hvornår får i jeres hoppe scannet? der er noget med at man skal betale bedækningen i 2 rater, for eks.
første rate 3000.- og anden rate efter 70 dage 2000.-
men det betyder da ikke nødvendigvis at den skal scannes omkring de 70 dage vel?
Jeg er helt grøn i dette avlsværk, men satser altså på at vi er heldige med en lille ny om 11 mdr.
Hvordan har i jeres hoppe forsikret altså alt det der med fosterforsikring m.v. og hvilke forsikringsselskab er bedst?
MVH
MJB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi scanner |
|
|
ca. på 17. dagen efter ifoling, er den ikke drægtig bliver den forsøgt ifolet igen, er den derimod drægtig er det jo bare dejligt! Derefter får vi den håndprøvet omkring 90 dage (kun fordi vi indtil nu først har skullet betale 2. rate ved 90 dage) Er den stadig drægtig falder 2. rate.
Altså 1. rate umiddelbart efter den er konstateret drægtig første gang.
Mht forsikring så er vores forsikret ved Tryg, og smider hoppen føllet får vi 20% af hoppens forsikringssum.
 Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| scanning |
|
|
jeg fik min scannet på 22. dagen, for så kunne jeg lige nå og se om hun kom i brunst og så have sæden klar hvis det nu ikke var lykkedes.
Fik derefter håndprøvet omk 90 dage både mht 2. rate og foster forsikring.
har vaccineret mod virusabort 5. 7. og 9. måned (mest pga. hun stod et sted hvor der kom mange fremmede i stalden og så pga af fosterforsikringen.
er forsikret hos alm. brand - koster 800 kr og så får man 10000 hvis føllet dør inden det er 30 dage gammel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet