Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Dyrskue eller ej?
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 00:33

Hejsa!!

Er der nogen kloge hoveder, der ved noget om reglerne for at udstille sin hest/pony på dyrskue? (Bare for at være i god tid!)

Nu ser det jo ud til, at man også kan udstille vallakker - troede egentlig i min uvidenhed, at det kun var hopper og hingste. Men synes det kunne være en god træning for min lille plag til næste år.

Men - hans mor er kåret i DSP - ikke new forest, hendes far er Malibu II (så vidt jeg ved, new forest?)

Og hans far - Samba King - er ikke kåret i DSP, men i new forest, tysk eller hollandsk hingst, mener jeg...

Så om det lille pus må udstilles i det hele taget, aner jeg ikke. Han er LU-brændemærket, så er vel egentlig hverken DSP eller new forest?

På forhånd tak!

Camilla Grenaa Clausen

- nu også mor til to skønne små drenge!

- "mor" for Flora og San Diego

- tidl. dressurrytter, nu westernrytter... ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Forskellige regler
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 08:30

Der er forskellige regler for dyrskuerne - det er ikke alle dyrskuer, der giver adgang til vallakker.

Du er nødt til at se på reglerne for det dyrskue, du er interesseret i. Kig på www.lr.dk og søg på "dyrskuer 2010", så kommer der en liste over de forskellige dyrskuer med angivelse af hjemmesider. Der vil du for de fleste dyrskuers vedkommende kunne se reglerne, og ellers er der anført kontaktpersoner som du kan ringe og spørge.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 15:49

- for fyldestgørende svar - prøver at tjekke link.

På Det Fynske Dyrskue var der vallakker med i år, men det er måske ikke ens for alle skuer.

mvh. Camilla

Camilla Grenaa Clausen

- superglad tvillingemor og heste"mor"

- gl. dressurrytter, westernrytter "wanna-be" - og hygge-turrytter...

No hour of life is wasted that is spent in the saddle ... Winston Churchill

0
0
Svar på denne tråd

LU vallak
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:40

Der er nok ikke mange skuer hvor du kan udstille en LU vallak i den ordinære bedømmelse, men hvis det er for at få ham med i byen kan du jo tilmelde ham som "fritidshest" Det kan man efterhånden på flere skuer.

Jeg ved ikke hvor du bor, men der er jo også Store Hestedag hvor ALLE heste kan udstilles...

Det er jo vildt hyggeligt at være på dyrskue, og som du selv nævner er det super god træning for hesten

God fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider