Som Kay helt rigtig siger, det er den når køber vil betale det 
Eller også er det de føl og heste, som vi egentlig ikke rigtig ønsker at komme af med. Så er det nogen gange lidt nemmere at sætte det lidt højt, og sige "vi kan ikke få solgt", og så beholde det. På forældre og kærester, kan den her metode godt virke på 
Eller også, et afkom, hvor man har det sådan, at den er ikke til salg, med mindre der kommer et bud man ikke kan sige nej til, men så ville jeg nok ikke sætte det på nettet, men bare på ens hjemmeside f.eks. Sådan en har jeg da helt ærlig på min hjemmeside. En 2 års hoppe, jeg gerne vil beholde, men kommer den rette køber, med det rette bud, jamen så siger jeg nok ikke nej.
Priser er jo altid noget svært noget, og ømtåligt emne. Vi skal jo være helt ærlig, vi vil jo gerne alle samme have så meget for dem som muligt. Samtidig har vi måske også svært ved selv at se fejl og mangler, vi har jo lavet de her føl, med nogen store forhåbninger og forventninger.
Jeg synes altid det er svært at sætte en pris, og jeg skal også være ærlig, at i mine lille verden, der kan prisen også svinge meget, alt efter hvem køber er.
Vi kan alle finde føl og heste, som vi synes er alt for dyre, og også nogen der er for billige. Jeg har da helt sikkert haft føl til salg, hvor andre siger "det er alt for dyrt". Nogen gange har jeg fået prisen, og andre gange har jeg måtte sænke den lidt, hvis jeg vil af med føllet.
Der findes også føl, hvor jeg tænker "hvordan hulen har de fået solgt den, og til de penge, hvad tænker køber dog på". Men man må jo bare sige, at der har været en køber der lige ønskede "det føl", og ikke alle de andre.
For nogen vægter det højt at den er smuk, at den kan spjætte med benene i trav, at den er sød og kælen, at den har nogen gode søskende, at den er ud af en stærk stamme, og det må vi jo som sælger respekterer, lige meget om vi kan forstå det eller ej.
Nu har jeg ikke pengene, men hvis jeg havde, kunne jeg sagtens finde på at give 120.000 kr for et føl, og den vil også komme på fold med de andre
Men det krævede den helt rigtige hoppestamme, og så et føl der ser fornuftig ud. Hvis nu føllet ligner en helt stjerne, men ikke har en stærk hoppestamme bagved sig, så ville jeg ikke købe det til de penge, ja til nogen penge overhoved.
Men jeg synes faktisk lidt i de her år, vi mangler noget realisme vedr. prissætningen af vores føl (der er helt sikkert også nogen der mener jeg mangler det). Det synes jeg den tråd om auktionen i Hammelev, bar præg af.
Annette