Som Ann siger, så er det jo svært at sige hvad det perfekte hingstevalg er 
Jeg er også enig med hende i, at du har en springhoppe, som ret sikkert er velgående. Både Aljano og Linaro er kendt for at lave heste med gode gangarter, men det er nu engang springgenerne i dem, der i mine øjne er stærkest og ligger bag.
Din hoppe er ud af stamme 1094, hvis jeg ikke husker helt forkert. En fin stamme, som har lavet nogen gode heste. De mest kendte her hjemme er nok Le Champ Ask, og Quick Fire. Jeg slog lige hendes oldemor op, som var den eneste jeg lige kunne finde, og kunne se hun er mormor til en S-hest under Alois Pollmann, og som har fuldblod som far, det leder mig lidt hen i den retning, som jeg allerede havde lidt i tankerne med din hoppe 
Jeg ville avle spring på hende, hvis jeg var dig, og vil du avle dressur, så hold dig til holstener, som kan forstærke gangarterne. Såfremt nu afkommet ikke bliver så velgående som forventet, så er der større chance for den kan bruges som springhest, end hvis du bruger BH Romantic, De Noir, Weltmeyer, Sir Donnerhall. Jeg mener du sætter din stamme overstyr, ved at blande alt det der ind i.
Vedr de føl og ifolinger du har foretaget dig, så er det jo svært at sige så meget endnu. Jeg så dit første føl til Eliteskuet, og han var rigtig fin, men i mine øjne for kraftig og for tung, og manglede noget mere smidighed. Jeg ved godt, det ikke er pænt at sige sådan, men jeg håber og tror på du kan tåle "min sandhed og syn på sagen" (som langt fra er sikkert er rigtig). Det er den måde, jeg bedst mener jeg kan komme med råd på. Skal jeg være helt og hudløs ærlig, så er jeg ikke sikker på, den var kommet til Eliteskuet, hvis f.eks. den havde mødt op i Region 4 eller 7. Der er jo stor forskel, specielt på springføllene, om hvilke regioner man kommer i. Der med ikke sagt, føllet ikke var godt, men jeg ville kigge efter en mere modernet hingst til hende, efter at have set det føl.
Jeg ville også tænke i lidt ædlere baner med din hoppe, også selvom der står i hendes kåringsbeskrivelse at hun var lidt "smal" (kan ikke huske om det var det der stod). Der er jo forskel på hvordan de ser ud som unge, og hvordan de virkelig bliver. Jeg har selv en Linaro hoppe, med ca samme forædlingsgrad som din, og til hende tænker jeg altid i lidt ædle baner. Jeg siger ikke det skal være ædlere end hende, men det må under ingen omstændigheder, bliver tungerer/svære end hende. Jeg vil tillade mig at sammenligne hingstevalg til hende, lidt med din hoppe.
Jeg har i år et Clintord I føl på hende, der har en rigtig fin og passende ædelhedsgrad, hverken for meget eller for lidt. Det er måske ikke den hingst, der videre giver specielt store gangarter, udover lige galop´en, som er særdles god og smidig, ser hende faktisk aldrig i forkert galop, og med rene changementer hver gang, kan vende på en femøre, og med tre tempier i galopen. En hingst jeg tror ville give din hoppe højtstillethed og langeben, men nok ikke gang nok i forhold til det du ønsker.
Jeg har valgt at ligge Cormint på hende i år, også fordi jeg synes han laver fine ædle afkom, som er super springende, og særdeles velgående. Han er faktisk en hingst, jeg ville kigge på til din hoppe. Jeg vil rigtig gerne bruge hans far Calido, men tør ikke, da jeg er bange for det lige kan blive for kraftigt, der gør Cormint dem det mere smarte.
Nu har du jo forsøg Cosmeo, og det kunne have været rigtig spændende at se det føl. Jeg har det lidt "mærkeligt" med ham. Som to og tre års var jeg begejstret for ham, som fire og fem års, slet ikke, synes han var en "pølse" at se på, og virkede træt af at springe, ikke meget hingstet. I år, er han rigtig fin at se på igen, og i torsdags gik han en rigtig fin runde. Glæder mig da til at se ham igen om et par timer.
Jeg venter selv føl efter ham, hundred procent ikke mit første valg, men jeg tror godt hoppen kan bære ham. Hun har nemlig en rigtig høj ædelhedsgrad, og det mener jeg altså de skal have hopperne, for at man kan bruge en hingst som ham. Til min Linaro hoppe, ville jeg aldrig turde bruge ham, og faktisk heller ikke lige umiddelbart til din. Men igen, kan det være jeg tager total fejl.
Jeg ville vælge en hingst, med en stor ædelhedsgrad, gerne en stor andel fuldblod også, hvis jeg var dig. Snakkede faktisk om det med en oppe til DSA i torsdags, at mange springavler mangler lidt modet til at putte det kære fuldblod ind. Det kan give en super hest i første led, og det kan også godt være man første får valuta i andet led. Men banerne bliver fra nu af, kun mere og mere tekniske og hurtigere, ikke større, og det kræver smidige vendbare/justerbare heste. Det kan godt være de ikke er så nemme i de unge år, og slet ikke er stilspringer, men de skal nok komme.
Her kunne Coulthard være en mulighed, jeg tror måske ikke du skal forvente så meget gang, eller evt. Escapology T. Coulthard har udviklet sig rigtig positivt henover sommeren, han gik super i torsdags, og jeg glæder mig til at se ham igen idag, også selvom jeg ikke har været hans største fan.
Puha, sikke en masse, og jeg håber ikke jeg har trådt dig over tæerne. Det er i alle fald ikke ment sådan 
Annette