Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Resultater fra hoppekåring Vilhelmsborg
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 08:32

Hej.

Er der nogle der var til DV hoppekåring den 24 aug?

Det kunne være rigtig dejligt med nogle resultater og hvis du/I har haft hest med, vil jeg meget gerne se et billede af vidunderet.

Det er jo rart at kunne sammenligne lidt, jeg skal jo atsted med La Toya næste år.

Sælges:

Ungheste sælges fra 0 til 4 år.

Springhest haves ønskes byttes til RDH avlshoppe med dressurafstamning.

Team Cornett

0
0
Svar på denne tråd

Det er...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 09:08

Det er da først imorgen d. 26. august, jeg skal derud og kigge. Min 3-års skulle have været kåret imorgen, men er ikke klar i sit lille hoved, så vi giver hende mere tid.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 09:20

at der er mindst 2 kåringer på Vilhelmsborg: www.ridehesten.com/Heste-nyheder/ SeNyhed/?ID=8825

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

to kåringer
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 09:31

det er korrekt at der er to kåringer, da den i sdr. hygum blev aflyst pga for få tilmeldinger.. min hoppe skal i ilden imorgen.. jeg er allerede død nervøs..

Super ridelig og ukompliceret 9 års RDS dressurhoppe sælges

Super enghø i minibig sælges pris 300kr pr. stk.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 09:33

Nå for søren, det var da mig der ikke var ordentlig vågen der ;-)

www.stutterikrone.dk

Til salg; hingsteføl efter Blue Hors Rosoff/Donnergraf og 4-års hoppe efter Londonderry/Bernstein

0
0
Svar på denne tråd

jeg var der
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 09:41

Jeg var der, og der var rigtig mange dejlige 3 års hopper...

Dressur fløj og udtaget til eliteskue var en dejlig hotline hoppe, hed noget lignende Torino Melody kat. 413. Ligeledes blev en skøn Schufro hoppe udtaget til eliteskue (kat. 410), og mener også en romanov hoppe gik videre. men den kan jeg ikk li nummeret på..

Det var et helt hæsligt vejr, skiftevis styrtregn og enorm blæst hele dagen, så var meget imponeret over størstedelen af de unge heste derude. Det var godtnok en vild kulisse at sætte sådan nogle unge basser ind i.

En enkelt hest fik lidt skader på benene gr. væltet hegn, og så kom en ung pige frygtelig galt afsted pga en vild hest der sparkede hende... Håber virkelig hun er okay... Det så meget voldsomt ud.

Havde kameraet med i tasken, men det fik lov at blive der gr. det forfærdelige vejr.

"Hvo intet vover - Intet vinder"

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

videre til...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 09:55

Jeg var også på Vilhelmsborg i går og ja - sikke et vejr! De burde ha overvejet at flytte arrangementet ind i hallen...særligt da dressurhegnet opførte sig som mikadopinde i det blæsevejr og faktisk var årsag til at en hoppe blev skadet under afprøvning.

Nå - men videre til eliteskuet - som Anne korrekt skriver - så blev Torino Melody e. BH Hotline (fløj), Darling e. BH Don Schufro (reservefløj) og Herizcha Grønvang e. BH Schufro Hit (nr 3 i oprangering) udtaget i 3 års dressurholdet. Alle sammen nogle virkelig dejlige hopper

Jeg så ikke spring hopperne, så desværre ved jeg ikke hvem der blev indbudt til eliteskuet.

Men held og lykke til jer, der skal afsted i morgen. Der bliver gang i den på Vilhelmsborg med finalerne i springchampionatet og hoppekåring samtidig - så man skal nok komme i god tid for at finde parkering

/Randi

0
0
Svar på denne tråd

Vilhelmsborg
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 10:41

Reni, du kan sagtens tage på Vilhlemsborg i morgen, det er bare springheste du kommer til at se. DSA starter nemlig idag med opvarmningsklasse klokken 17.00 og frem til søndag

Annette

Sælges: Cajus/Campesino/Romano/Marlon xx, St 1463 finale hoppeføl. Clintord I/Linaro/Caletto/Calypso II, St 3030.

Salg af HorseLux, Marstall, Myoplast/myo+, TRM

Opstaldning

www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 11:31

Jeg håber da at det bliver bedre med vejret i morgen, for da skal vi afsted med vores 4 års hoppe. Tilsyneladende er vi de eneste der kommer med føl på siden, så jeg håber vi har fået en af de store bokse bagerst i stalden.

Reni:

Havde ellers glædet mig til at se din, men kan godt forstå at du venter. Vi har netop ventet til i år, fordi vores var ufærdig og ranglet sidste år. Det har vi bestemt ikke fortrudt :-) Der er ikke noget mere træls end en dårlig bedømmelse fordi man ikke lige kunne vente.

Jeg håber vores gør som hun plejer, og tager alt med ophøjet ro. Hun er heldigvis vant til løbende børn, skramlende scootere (altså børnenes), hoppene unger og masser af blæst og regn, da vi kun har udendørs bane. Den sidste uge er hun godt nok redet indendørs, men mon ikke den stadig ved hvad blæst er :-)

Helena

2 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

3. maj 2010 - Hoppeføl efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:39

Øh, nu er jeg da helt forvirret Annette, for der er vel også dressurhopper på programmet imorgen eller hva'? Det er der da ifølge kataloget. Springning er ikke lige min største interesse, så regner da med at skulle se dressurheste imorgen ;-)

Helena; Jeg havde også glædet mig til at se Babette under rytter, men mentalt er hun ikke klar til opgaven. Fysisk er hun helt klar og færdig med at vokse (desværre), men synes det er en stor mundfuld med at skulle gå fra unghest/foldbums til civiliseret ridehest. Hun er sød og nem, men bare noget usikker på sig selv. Så vi venter.

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vilhelmsborg
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 13:45

Jeg ved ikke hvor de holder kåringen, men der er i alle fald også DSA, så der bliver da godt fyldt deroppe :-)

www.danishderby.dk/?DK/ Arrangementer/ DRF%20Championats%20Finaler.aspx

Annette

Sælges: Cajus/Campesino/Romano/Marlon xx, St 1463 finale hoppeføl. Clintord I/Linaro/Caletto/Calypso II, St 3030.

Salg af HorseLux, Marstall, Myoplast/myo+, TRM

Opstaldning

www.stutteri-taldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vilhelmsborg
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 14:02

Der er springning på udendørs-arealet 'i midten' af galopbanen - dvs. der hvor der normalt er hoppekåring, følskue mm.

Gangartsbedømmelsen i hoppekåringen foregår på dressurbanerne i military området - altså ud mod Beder siden af Vilhelmsborg. Der er 'anlagt' en græsbane til oprangering lige ved siden af dressurbanen.

Håber at dette kan opklare forvirringen lidt

God fornøjelse i morgen.

/Randi

0
0
Svar på denne tråd

Tak - super
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 14:17

Super dejligt at vide - Tak Randi

Vidste godt at der skulle være flere arrangementer samtidig, men havde ikke skænket det en tanke at vi ikke skulle være "hvor vi plejer" :-)

Måling og fastbund er det så også et andet sted, eller er det stadig imellem de 2 haller ved stævnestaldene ?

Helena

2 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

3. maj 2010 - Hoppeføl efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

vi var afsted tirsdag
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 16:12

Vi var afsted tirsdag, og sikke da et vejr. Heldigvis tog hesten det nogenlunde, og der kom et par enkelte hop.

Hun gik på holdet for 5 års og ældre.

Hun blev kåret i RDH med bla 8 i type, 8 i helhed samt 8.5 i ridelighed - så det var jo en god dag

0
0
Svar på denne tråd

Springhopperne
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 22:00

Jeg så det ene hold springhopper.

På fløjen gik Minnie the Moocher e. Godsend du Reverdy(årets spinghoppeføl og årets 2-års hoppe sidste år). Som nr. 2 - en Contendro/Cassini fra H.C Toft i Fredericia (den skulle have haft fløjpladsen efter min mening) og som nr. 3 en Heartbeat/Akahn Z fra Carsten carstensen i Rødekro. 4´er i det hold blev Lajgårdens Chicota e. Chico´s Boy/Alcatraz - avler her på Lajgården og ejet af Stutteri Aagaarden i Vejle. Disse 4 hopper blev udtaget til Eliteskue.

Karina Josefsen
Stutteri Lajgården

Enkelte ungheste, gennemavlet springblod, sælges direkte fra avler. Hoppeføl fra 2010 (Heartbeat x Godsend du Reverdy) samt 2-års hoppe (Casir Ask x Prince Mab XX).

0
0
Svar på denne tråd

Kåring den 24. aug.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2010 09:32

Hej alle.

Vi var til kåring den 24. aug. på Vilhelmsborg. Vi havde 2 hopper med - en spring og en dressur. Vi fik en fløjplads i RDS med springhoppen og en RDH.

Den lille RDH - hoppe var hende, der var så uheldig at ryge i "klinch" med dressurhegnet på banen. ØV! Utroligt, at man trods mange kommentarer om, at hegnet skulle tages væk, ikke gjorde det. Men som altid skal der ske en ulykke, før det så blev fjernet.

Hesten er noget øm, men ok. Hun er på fold og tager vare på sig selv. Nu skal hun bare slappe af og hygge.

Ja - det var en forfærdelig oplevelse for pigen, der blev sparket i maven. Alle ønsker om god bedring!

Der var utrolig mange super dejlige heste!

God vind derude i dag ;o)

NB. tag de gode sko på, for der er laaangt at gå frem og tilbage mellem stald og dressurbaner. Specielt, hvis man har flere heste med!

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider