Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvornår vænner i fra?
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 21:08

Ja rimelig simple spørgsmål :) Hvornår vænner i jeres føl fra? Hvor gamle er de på det tidspunkt? Og hvorfor der?

På forhånd tak :)

Mvh

Carina

- Med den skønne Omira med lille blyp i maven

Den største fejl, du kan gøre i livet, er at være evig angst for at gøre en

0
0
Svar på denne tråd

normalt
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 21:14

hejsa

normalt gør vi det ved 6 mdrs. alderen, dog er det sket at vi i et enkelt tilfælde har været nød til det da føllet var 4 mdr. da hoppen var alvorlig syg, og vi kunne ikke forsvare at lade hende leve længere.

Hvorfor gør vi det ved 6 mdrs. alderen. jamen det er jo der det anbefales, og samtidig så passer det også fint ind der, for vi får normalt føl i april/maj, og så passer de 6 mdr. med når heste kommer på stald igen efter sommeren. hvilket normalt sker omkring 1. oktober(plus/minus et par uger).

mvh

Mie

med ox araberne Fadligt og Dagirr samt palominohoppen Shakira, og hendes skønne hingsteføl efter Dagirr.

Shakira sælges, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Fravænning
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 21:25

Hvis hoppen er ved godt huld og føllet ikke er solgt, ser jeg en fordel i at fravænne dem senere end 6 måneder. I mange tilfælde får jeg så foræret at hoppen selv vænner fra, især hvis hun er drægtig igen. Hvis hoppen er drægtig og ikke selv fravænner tager jeg føllet fra så hoppen får omkring 3 måneder fri inden næste foling. Alle føl bliver dog taget fra hoppen om natten ved indbindingstid.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg begyndte
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 07:48

at skille dem ad om natten da føllet var 4 mdr. Han spiste godt og skulle have eget mad, ellers åd han for meget af mors. Da han var ca 6 mdr. kom hoppen på rideskolen og det var det. Hun kom hjem 3 uger senere, og der var ingen problemer.

Engang for mange år siden blev et føl vænnet helt fra som 4 mdrs. Han var et utrolig velnæret føl og hoppen var SÅ træt af ham. Der var ingen problemer.

Køb dansk, det hjælper hele nationen.

udstyr til pige str. 128/134 se præs.

Don´t ask, if you don´t want to know anyway.

Nu med video af hoppe og føl.....

0
0
Svar på denne tråd

Medio oktober
Forfatter: 
Dato:  24-08-2010 09:08

Vores føl bliver normalt fravænnet midt i oktober, når det er tid til at hopperne kommer på stald om natten igen. Så ryger føllene i løsdriften.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider