Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Klynk! Resorberet
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 21:55

Nu kan det snart være nok... Går over til vandrende pinde i stedet for krikker! Det må da give resultater.

Det lader bare ikke til at min drøm om at blive seriøs New Forest avler skal have lov at lykkes.

Jeg var så glad da Strandagers Madonna blev scannet drægtig efter første bedækning i foråret, troede mit held var vendt. Og jeg var sikker på at min ivrigt bedækkende islændervallak nok skulle fortælle mig hvis der var noget jeg skulle vide.

I dag, - 5 dage efter bedækningssæsonen er afsluttet, fik jeg hende håndprøvet, - fordi, tja... det gør jeg jo altid. Var så sikker på at hende her var i fol.

Hvor blev jeg skuffet da dyrlægen sagde at han kun havde dårlige nyheder.

Hoppen er købt med en skade, og kan nu bare stå og glo det næste år. ØV!

Kan slå mig selv for ikke at have fået tjekket ved 70 dage, så jeg kunne nå at få hende med, men har slet ikke set nogen tegn på brunst eller ændret opførsel. Og som sagt plejer vallakken at bedække hvis der er noget, og det har han slet ikke gjort.

Hvor mange gange får I tjekket jeres hopper, og på hvilke tidspunkter? For næste år får jeg da tjekket kort inden sæsonen ophører.

Desuden har mit flaskeføl på en eller anden måde rykket et stykke af hoven under sålen, helt ind til læderhuden. Så nu står den på forbinding, boksro og pencillin.

Har så absolut intet held med det hestehold i år...

Hilsner

Anja

Med flaskeføl efter Bakkens Marlice og Mister Malthe

Elmholts Diamant er drægtig ved Firfod Jetset

0
0
Svar på denne tråd

inden panikken starter
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 06:36

Hej med dig!

Inden du opgiver alt vil jeg lige fortælle dig en historie fra 2008. Da jeg i 2008 skulle have min første hoppe hånsprøve troede jeg at det var ok bare det var efter de 70 dage. Da min gode dyrlæge prøvede hende kunne han ikke finde noget!! sorgen var stor. Så kommer vi til at snakke om hvilken dag vi var på fik vi talt frem til 85 eller 86 stykker og så grinede han lidt. Det viser sig et på det tidspunkt er føllene skredet så langt frem i hoppen af dyrlægerne ikke kan mærke dem også ved de reelt ikke om hoppen er i fol.

Det er i hvert fald den forklaring jeg fik og jeg har da idag den dejligste hoppeplag ude på folden som jeg nyder i højeste grad for hoppen var altså i fol.

Så i år er jeg meget præcis med at håndprøve når der er gået 70 dage.

Bare lige min erfaring omkring emnet.

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 08:33

Desværre er hun håndprøvet på 90 dage præcis...

Nej her udbryder ingen panik. Bare en general undring over at jeg kan være SÅ uheldig i år. Har mistet en følhoppe, flasket føllet op og behandlet hende for tarmbetændelse, og nu altså dette...

Når jo ikke at betale den ene dyrlægeregning før den næste kommer ind ad døren...

Hilsner

Anja

0
0
Svar på denne tråd

trist...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 08:41

Det er da meget trist at det ikke vil lykkes.. Og sikke da uheldig du har været. Nu springer det mig lidt i øjnene at din vallak går og bedækker din hoppe. Jeg tænker jo straks urenheder som kan sætte en absorbering igang. Ikke nødvendigvis sikker at det er det der er sket, men tanken strejfer mig.. Jeg ville nok skille dem ad næste gang du forsøger, også inden drægtigheden.

Men ellers kan vi jo krydse fingre for at dyrlægen kan have taget fejl!!

Held og lykke

Til salg:

Hoppeføl efter Tailormade Lancelot- Crelido - Limaro

Hoppe 1 år efter Blue Hors Doolittle - Crelido - Limaro

0
0
Svar på denne tråd

Tak igen
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 09:20

Vallakken springer, men bedækker ikke fuldt, og kun når de er i kraftig brunst. Han foretrækker åbenbart varmblodshopper frem for hende her. Han har aldrig vist interesse, men jeg regnede jo med at det var fordi hun var i fol.

Eftersom det drejer sig om naturlig bedækning bliver der taget svaberprøve inden næste bedækning.

Spekulerer lidt i at få scannet, for om der kan sidde et gult legme eller andet, der gør at hun ikke har vist brunst. For hun har normalt tydelige brunsttegn.

Godt nok en skam bare at have hende gående tom på folden, men så har jeg også lært noget af det! Næste år scanner / håndprøver jeg før sæsonen slutter.

Hilsner

Anja

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 14:26

Æv, hvor er det træls for dig, Anja.. Har du prøvet at snakke med Elmholt?

Krydser fingre for at dit uheld NU høre op.

Lykkelig ejer af de skønherligste hoppeduller!

-Og store farlige hingstemand; Orion ;-)

www.stald-noir.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Helena
Forfatter: 
Dato:  21-08-2010 15:59

Nej jeg har ikke talt med dem. Hoppen har jo været i fol. Jeg er sikker på at vi kunne finde ud af noget, men jeg vil helst ikke have føl så sent næste år. Så vil jeg hellere vente, og få hende bedækket tidligt igen næste år. Mine går jo i løsdrift, og det er vist for koldt for et føl født sidst i juli til vinteren.

Men måske jeg skulle spørge om de vil tjekke brunst på hende. Bare så jeg ved om hun viser brunst eller ej...

Hilsner

Anja

0
0
Svar på denne tråd

øv øv øv
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 15:34

Øv hvor er det bare træls, men du må bare til den igen tidligt næste år. Men surt med en tom skadet hoppe.

Vi venter en skøn helbror/søster til vores skønne Ceres Royal til næste år, efter soldals Pacific Ocean.

Men håber da også dit skønne flaskeføl snart kommer sig oven på alle sine skader/skavanker, det lille pus.

Og tak for den fin kommentar til Ceres til festivalen.

Bedækning tilbydes med både kåret dartmoor hingst (matrialeprøve vinder 2007) og EU-godkendt Cremello hingst, Garenti for flotte farver.

0
0
Svar på denne tråd

desværre det samme her
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 18:58

Jeg står desværre i samme situation som dig.

Min hoppe var sannet drægtig og jeg var ret sikker på at hun stadig var i fol.... men doktor dyr havde desværre en anden mening.

Må indrømme at jeg ikke synes det er helt vildt sjovt at være avler lige i tiden. To hopper tomme i år og 12000 kr. fattigere + alt den tid og køren frem og tilbage.

Sidste år mistede jeg to føl og en avlshopppe.

MVH Nanna

Stald Teglvang

Sælges:5 års springhoppe eft.Corratus

Medlem af Erfagruppen DALLAS: www.springhesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nanna J
Forfatter: 
Dato:  27-08-2010 19:03

puha du har da godt nok været uheldig :( håber du har en bedre sæson næste år.

bates springsadel close contact 5000 kr

2011 ventes føl efter Stevie wonder og Flyinfact xx :)

0
0
Svar på denne tråd

NannaJ
Forfatter: 
Dato:  28-08-2010 17:16

Nå, troede egentlig at jeg havde svaret på dit indlæg, men det er åbenbart forsvundet ud i cyperspace .

Ja jeg skal da lige love for at du er uheldig. I år har jeg "kun" mistet en hoppe, og så har den her resorberet + flaskeføl med hovskade. Men må indrømme at lige nu kommer dyrlægeregningerne hurtigere end jeg kan nå at betale dem. Det er SÅ surt. Men da ingenting imod dit uheld.

Håber på bedre held for alle til næste år, og håber at den sidste hoppe kniber ballerne sammen, hun bærer da heldigvis (forhåbentlig stadigvæk) på den mest spændende kombination jeg har forsøgt mig med i år...

Hilsner

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider