tjah jeg har en ponyvallak på 21 som jeg p.t. har lånt ud til 2 små piger (han er lånt ud sammen med en shetlandspony, som han har stået med de sidste 12 år). det går rigtig fint, jeg tager på uanmeldt besøg engang imellem (hvilket er helt i orden med dem). det går rigtig fint, og jeg er glad for at se, at de tager hensyn til hans lidt specielle behov (han er tidligere forfangen, mener beslagsmeden sagde kronisk forfangen) - han er holdt fint slank selvom de går på græs, hvilket jeg synes er ganske imponerende. de er begge passet med beslagsmed (som låner står for), og jeg har p.t. ikke været utilfreds med noget ved dette udlån (hvis jeg havde været det, var han blevet hentet hjem med det samme)!! 
I september sidst år købte min mor ligeledes to haflingere, en på 12 og en på 20 år (21 denne sommer).
Den på 12 (uden stamtavle) er både krybbebider og vindsluger, ligeledes har hun tidligere haft mange traumer - hun var skrækslagen for dækkener, regntøj og alt hvad der sagde lignende raslelyde. ligeledes var hun stort set umulig at komme op på, da hun slet ikke ville stå stille. hun havde også flere gange løbet løbsk med en del af de tidligere ejere, kunne ikke klappes/nusses på halsen mens man sad på hende (kunne heller ikke rette pandelok el. lignende), hun var også vant til at hun kunne trække af med folk når man trak hende fra jorden, var ikke vant til at komme ud alene, og kan ikke noget videre dressur, springer dog nemt 120 med rytter og er 110% trafiksikker. pg.a. alt dette har hun været solgt rigtig mange gange, da folk simpelthen mistede modet på at ride hende. vi fik hende ret billigt, mod at vi lovede hende et blivende hjem. 
hoppen på 21 (fin, østrigsk stamtavle), havde stort ikke været reddet i 5 år, lidt stivbenet, ret overvægtig og fuldstændig ude af form, blev som ung importeret fra østrig, hvorefter hun kom i løsdriftsstald hvor hun blev tvangsbedækket af de andre heste - heraf kunne efter sigende ikke gå på fold sammen med store heste, og det kunne ikke garanteres at hun kunne rides i nærheden af store heste heller (bange for dem). hun er altid nederst i hierakiet og får deraf en del skrammer, hun er ret øm over sin bagdel og sparker derfor ofte ud efter de andre heste (advare dog altid kraftigt først), dyrlægen kan ikke tage temperatur på hende - og vi beder til at hun aldrig behøver at blive tjekket for kolik! hun kan ikke blive i fol da hun absorbere føllet (er hun også snart for gammel til), hun har tidligere slået noget knogle løs på næseryggen (de fik opereret det på igen) men derfor er det bedst ikke at ride hende med almindeligt hovedtøj.
udover det er hun en utrolig sød hest, som er meget menneskeglad (hun bliver deprimeret hvis man ikke tager hende ud et par gange om ugen). hun er gammel showhest, tager alting meget rolig og er fuldstændig trafiksikker. hun går nemt til biddet, men har ikke ret meget balance, og er svær at træne op (kondition, muskler)
vi fik hende billigt mod at vi lovede enten selv at beholde hende, eller sælge hende tilbage til tidligere ejer (som vi købte hende af), hun blev kun solgt da de ønskede at hun blev brugt lidt og fik mere opmærksomhed end de havde tid til at give (de havde haft hende i 12 år, og var meget glade for hende).
'
den gamle hest bliver kun brugt som turhest, da det p.t. er hvad vi vurdere at hun kan holde til.
Den yngre bliver brugt mere alsidigt, men er indtil videre også kun brugt til tur, pg.a. manglende ridebane (som nu er færdig)
Der er dog ikke skrevet kontrakt på nogle af hestene, ang. det med at beholde og sælge tilbage. men det er helt sikkert noget vi vil overholde! ligeledes er begge de tidligere ejere til hver en tid velkommene til at komme og hilse på deres gamle heste, som vi er meget glade for! 
Så jo, man kan sagtens finde gode hjem til sine 'gamle' heste.. det er dog som altid lidt en chance at tage, da man ikke kan være sikker. Min gamle pony bliver aldrig solgt! han er min første pony og jeg har haft ham i 12 år, så jeg foretrækker at den endelige beslutning forbliver min, så jeg ved han kommer herfra når det er bedst for ham (ligeledes at han ikke bliver brugt over evne, han kan stadig nemt springe 1 meter (han er selv 117), men har begyndende gigt og har ikke været brugt jævnligt de sidste 8-9 år så det kan han slet ikke holde til!) 
jeg mener desuden ikke at hverken 12 eller 15 år er gammelt!
Det blev meget langt, men jeg håber du bærer over med mig