Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så prøver vi sidste gang (ifoling)
Forfatter: 
Dato:  16-08-2010 20:14

Åh hvor har det været træls. Vi besluttede i maj at vi gerne ville have et føl efter Corini (Coronado/Corlando/Goldfinger) da jeg det næste år får rigtigt travlt med studiet og derfor ikke rigtigt har tid at ride stævner og have dem i topform. Hun blev sidste efterår kåret i Oldenburg i hovedstambogen og valget faldt da også på en oldenburgerkåret hingst, Quattro B. Men det skulle ikke lykkes. Vi har prøvet 4 gange uden succes. Idag var hun så oppe til scanning og dyrlægen foreslog at vi kunne prøve sidste gang i år med en anden hingst og så vælge en hingst hvor første rate kunne overføres til næste år. Det skulle jo gå stærkt da mange af stationerne allerede har lukket. Mor og jeg snakkede frem og tilbage om hvilke hingste vi kunne lide, jeg sidder i USA så hun skulle stå for det hele.

Valget er nu faldet på Ci Ci Senjor Ask, som også er kåret i Oldenburg, han fåes på køl og vi kan få lov at overføre første rate såfremt det ikke lykkes. Mor snakkede med Kaj Rosenlund der synes det lød som en spændende kombination og gerne ville lave en portion sæd til os selvom de principielt lukkede pr. 15/8. Så nu håber vi det lykkes. Det bliver godt nok et sent føl, men sådan må det så være.

Nogen der har Ci Ci føl eller har set dem? hans første årgang må jo rende rundt derude nu.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

følger med
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 09:50

giv gerne besked hvordan det gik når hun engang er scannet.

mvh steph

0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre!!!
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 15:25

Håber på det lykkes!!!

Jannie

Grafiker | Hestene
Øgårdens Sammie

Sam-Sam/May Sherif/Ascot xx

lånehoppen Dream Girl har termin 4. marts 2011 med Fürst Romancier

R.I.P. Sisse min... 21.7.1989-24.12.2009

- knap 20 fantastiske år sammen!

0
0
Svar på denne tråd

Ci Ci Senjor Ask
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 15:55

Jeg er personligt meget vild med denne hingst og har en hovedstambogs hoppe drægtig ved ham.

Hans første følårgang har klaret sig supert til championaterne og skuerne.

Ligeledes har der været efterspørgsel fra bla Tyskland.

Billede

Venter juni føl efter Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light .

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

0
0
Svar på denne tråd

tak for de krydsede fingre
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 18:10

Jeg håber også meget, det kunne være virkelig rart at det endelig skulle lykkes. Det bliver jo så ikke drømmeføllet efter quattro b, men jeg synes bestemt godt om Ci Ci Senjor, jeg ville bare gerne have haft en lidt mere gennemprøvet hingst på hende nu det var første gang.

Indavlsprocenten ender på 0% i fire led, men i 7 på 3,90%. jeg kan ikke rigtigt find eud af om jeg synes det er lige til den høje side. Kaj mente ikke det gjorde noget.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Wenn Fliegen hinter fliegen Fliegen, Fliegen fliegen Fliegen nach

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider