Åh hvor har det været træls. Vi besluttede i maj at vi gerne ville have et føl efter Corini (Coronado/Corlando/Goldfinger) da jeg det næste år får rigtigt travlt med studiet og derfor ikke rigtigt har tid at ride stævner og have dem i topform. Hun blev sidste efterår kåret i Oldenburg i hovedstambogen og valget faldt da også på en oldenburgerkåret hingst, Quattro B. Men det skulle ikke lykkes. Vi har prøvet 4 gange uden succes. Idag var hun så oppe til scanning og dyrlægen foreslog at vi kunne prøve sidste gang i år med en anden hingst og så vælge en hingst hvor første rate kunne overføres til næste år. Det skulle jo gå stærkt da mange af stationerne allerede har lukket. Mor og jeg snakkede frem og tilbage om hvilke hingste vi kunne lide, jeg sidder i USA så hun skulle stå for det hele.
Valget er nu faldet på Ci Ci Senjor Ask, som også er kåret i Oldenburg, han fåes på køl og vi kan få lov at overføre første rate såfremt det ikke lykkes. Mor snakkede med Kaj Rosenlund der synes det lød som en spændende kombination og gerne ville lave en portion sæd til os selvom de principielt lukkede pr. 15/8. Så nu håber vi det lykkes. Det bliver godt nok et sent føl, men sådan må det så være.
Nogen der har Ci Ci føl eller har set dem? hans første årgang må jo rende rundt derude nu.