Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Rød palomino hingste?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 10:26

Jeg har ledt og ledt, det virker som om der bare ikke findes nogle røde hingste uden det er araber eller så er de kun palomino farvet.

Jeg leder efter en rød hingst, netop fordi jeg har en palomino hoppe selv, og jeg ved godt jeg kan bedække hende med en palomino hingst, men jeg vil gerne have en palomino eller rød afkom, ikke en cremello. Jeg har ikke noget imod cremello - skal lige siges.

Nogen der kan hjælpe?(:

Tak på forhånd(:

0
0
Svar på denne tråd

Luksus problem ;)
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 10:55

Du har frit valg på alle hylder. Du finder bare en rød hingst som er kåret i sit eget forbund, fx en varmblodshingst, og så søger du om en engangs bedækningstilladelse til hingsten i det palominoforbund hvor din hoppe er kåret.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 11:02

Der er da masser af røde hingste, der kan bla. nævnes Katrinelunds Weltjunge og Bøgegårdens Boney M. Begge er røde. Stutteri Ask har da også en enkelt, hvis du søger en springhingst.

Og så fremdeles.

Der er masser af røde hingste, som Karen ganske rigtigt skriver, så er der frit valg på alle hylder.

Og du behøver faktisk ikke søge engangsbedækningstilladelse for du kan også vælge hingstens avlsforbund som moderforbund for dit kommende føl ved at fremstille din hoppe i hingstens avlsforbund med sit føl ved siden. Og der er ved brug af hingste, som er avlsgodkendte i EU forbund også den fordel/mulighed at vælge et forbund som anerkender den benyttede hingsts kåring og samtidig også anerkender din hoppes afstamning ved kåring og dit føl dermed får pas derfra efter mærkningen.

Mvh

Tina

www.stutteri-moelleaaen.dk - www.linnerup-skovgaard.dk

DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE

Importeret Cremello varmblodshingst af super afstamning

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider