Når man går ind på hestedata og ser indberettede bedækninger ved dv hingste 2010, så ser det for mig ud som om at mange hingsteholdere slet ikke har indberettet alle ins. hopper - faktisk syner det som om at BH er den eneste af de større stationer der har indberettet...
Er for at kunne 'snyde' med drægtigheds% eller bare sjusk fra hingsteholder/inseminør ???
Det kommer an på hvordan hingsteholder indberetter, hvis de indberetter via "blokken", så skal kontoret først have tid til at taste og det kan tage lang tid.
Jeg indberetter fx via HesteData og der optræder bedækningen på listen dagen efter jeg har tastet.
Mvh. Charlotte
Til salg:
3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis
3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin
2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus
Jeg bruger selv at indberette med blokken, og syntes da selv at det plejer at gå rimelig hurtigt - det har i hvert fald ikke taget flere mdr uanset årstid.
Jeg ved bare at jeg ofte har bemærket at det har taget længe med vores hopper, og så vidt jeg har kunnet se, så har de altid været indberettet rettidigt.
Jeg kunne også forestille mig, at når du sender én seddel, så bliver den tastet med det samme. Hvorimod de store hingstestationer sender måske 20-30 sedler sammen, de bliver nok bare stemplet og lagt til side til senere tastning.
Mvh. Charlotte
Til salg:
3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis
3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin
2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus
en god forklaring.. for jeg kan da ikke se at der er inberettet nogen som helst bedækning ved Bon balou.. og jeg tror ikke på at han ikke har bedækket.. for det ved jeg han har.. skal snart ha tjekket min for 70. dagen og jeg håber og krydser fingre for hendes sidste føl stadig ligger derinde..