Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Synes i det er for sent?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 13:58

Hej HN

Jeg har denne skønne lille DV hoppe Miss Dior

Hun har nu været afsted til hingst 3 gange, uden det lykkes.

Hun står med en fin brunst nu ifølge dyrlægens scanning. Ville i sende hende afsted igen? Eller synes i det er for sent?

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

kdkdfkdkdk
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:06

Jeg synes godt du kan tage af sted med hende.

men det bliver jo lidt sent i forhold til dyrskue og følskue..

men synes ikke der er nogen problemer i at sende hende af sted igen

Kærlig hilsen

Katrine

Med

Helios Lucianna

Min Hest er mit spejl.

Smuk og Elegant

En rigtigt hest er en Oldenborg

Medlem af Team Lodberg

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:10

Jeg synes ikke det er for sent. Sæsonen løber jo til d. 15/8 og hvorfor skulle den gøre det hvis vi skal stoppe med at forsøge en mdr før?

Min DH hoppe er lige blevet insemineret igår og håber ved scanning imorgen at ægget er gået. Og hvis ikke så forsøger vi igen. Og det er i samråd med meget kompetente folk på Højgård og Stutteri Laser som forestår hele seancen...

Held og lykke med det

Og så er det sagt!

(Med forbehold for ændringer)

0
0
Svar på denne tråd

Bare prøv
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:10

Nu har du brugt penge på det, så synes jeg lige så godt du kan forsøge så længe muligheden er der. For 4 år siden havde vi egentligt opgivet, men vores hoppe blev drægtig ved inseminering 2. august. Året efter ifolede vi med succes i følbrunsten.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 165 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 162 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 14:45

Jeg har læst hvad i har skrevet.

Udover det har hingsteholder og mig fundet ud af en lille rabatordtning hvad angår opstalding.

- Dior køres til Stutteri Volstrup igen her i aften.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg ville
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 15:02

da helt sikkert prøve sæsonen ud nu I er igang. Pøj pøj med det

Gls Lucerne med olie eller betfor 25 kg sælges til 100 kr pr sæk.

Super føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd

hvad med jer
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 15:36

Hvad med jer andre?

Går i sæsonen ud med hopperne hvis de ikke bliver ifol?

Jeg har kun haft hopper afsted 5 gange til hingst. Og de 4 gange er det været i første og andet forsøg det er lykkedes.

- og først på sæsonen.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 17:40

Højgård og Laser forsøger sæsonen ud med min hoppe ihvertfald. Men det var også første forsøg igår idet beslutningen blev taget lige på falderebet.

For mig betyder det mindre at få føllet med til følskue osv. Min idé er at lave en forhåbentlig lækker ridehest til mig selv.

Og kåring bliver kun aktuel såfremt det bliver en pige.

Hvilken hingst har du udset dig?

Og så er det sagt!

(Med forbehold for ændringer)

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 17:45

Linda-N

Dior er de sidste 3 gange forsøgt ifolet med Gørklintgårds Santos. - Og det bliver hun også denne gang. Henning siger at han har en fin sædkvalitet.

- Henning mener ikke jeg bør skifte hingst. Så jeg vil følge hans råd.

Diors mor er insemineret med Churchill og holdte i første forsøg :)

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 18:05

jeg bliver ved til den bitre ende, nu er man alligevel igang med at betale, og så skal der også et føl ud af det :) jeg får scannet mine hopper d.2/8, og er de ikke ifol får de et forsøg mere.

smukke hoppeføl født fra 2010 efter Flyinfact XX og Romanov sælges, Se mere på http://www.stald-egebjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg bliver også
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 19:14

ihærdigt ved. Har jo betalt 1. rate. Hvis det ikke er lykkedes denne gang, prøver jeg en sidste gang inden der bliver lukket ned fra hingstestationen den 15 august.

Træls mht. at føllet ikke bliver klar til følskue, men det vigtigste for mig er at hun kommer ifol.

Hilsen Heidi H.

Dækkenvask tilbydes i østjylland

www.labelhorse.dk

0
0
Svar på denne tråd

anbefaling..
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 20:34

Hejsa..Vil da lige komme med et fif! Jeg har selv brugt tre forsøg (netop scannet drægtig i dag)- hoppen så ellers ren og ok ud, men som en ekstra indsats ved 3. insm. valgte vi at behandle på hoppen, som om den var uren. Vi skyllede hende dagen før første insm. og da hun var insm. sidste gang blev hun behandlet to gange mere.... Ikke fordi der er nogen garanti, men vil da anbefale at prøve det nu sidst på sæsonen...

Held og lykke..

Til salg:

Hoppeføl efter Tailormade Lancelot- Crelido - Limaro

Hoppe 1 år efter Blue Hors Doolittle - Crelido - Limaro

0
0
Svar på denne tråd

forrige år
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 21:18

blev jeg også ved til sæsonen sluttede, og det resulterede i et dejligt føl den 15.07 sidste år. Det var et sent føl, men det gik alligevel og bedre end ingen føl.

Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

dejligt
Forfatter: 
Dato:  22-07-2010 22:28

Dejligt at hører jer andre fortælle Havde måske mistet modet lidt...

Hun står ved Volstrup nu, og så vil Henning prøve hende af imorgen.

Ja 1 rate er jo "brugt" så det er også træls at det ryger. Plus den STORE sum for opstalding efterhånden :(

-Når det er sagt, så har jeg kun oplevet stor service ved Henning. Det skal han ha. Meget rar mand

Det er jo bestemt ikke hans skyld at min hoppe er vanskelig.

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

3. gang lykkens gang?
Forfatter: 
Dato:  25-07-2010 11:10

Tja vi måtte også afsted igen efter at hoppen er blevet scannet tom for 2. gang i onsdags. Vi bliver ved indtil sæsonen er forbi. Nu er der jo betalt, så hellere sent føl end ingen føl. Nu er det så heller ikke planen, at hoppen skal ifoles igen efter dette føl, så vi kommer ikke ud i noget med sen ifoling igen næste år.

www.stutteribarlebo.dk

Meget velholdt Sommer Magnus II dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

En ting mere...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 16:55

Nu er hun kommet hjem igen.Og skal scannes den 11 Aug... - Jeg stopper her. Men kunne i andre finde på at forstætte selvom i ved at det nærmest bliver et vinterføl??

:)

Kryds fingre for Dior

Mvh Charlotte

Besøg os på..

www.staldl.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg krydser
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 23:55

fingre for at hun holder i denne omgang

Til dit spørgsmål: Jeg ville ikke have lyst til at prøve så sent - ville være nervøs for at det blev et føl som kom til at stå for meget inde pga regn og blæst.

MVH Janni

DV hingsteplag fra 09 til salg - se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville prøve så længe hun er i brunst
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 22:54

Jeg var til hingst 4 gange sidste år, men accepterede efterhånden at det ikke skulle lykkeds med den drømmehingst jeg havde fundet. Derfor satte jeg hende ind til naboens gadedreng og efter 2 brunstperioder blev hun drægtig. Hun har termin d. 19. august 2010 og jeg har taget alle forholdsregler for at føllet skal blive sundt og stærkt trods sen folling.

Hoppen går i løsdrift med tilskud af godt hø og halm. Hele sommeren har hun fået drægtighedsfoder og de sidste 2 måneder får hun bio-mos. De første 2 måneder af dieperioden får hoppen også bio-mos og special foder til diegivende hopper, så længe føllet dier. Når føllet fødes, kommer det også på løsdrift med det samme (dog med forbehold for de første 3 nætters vejr og temperatur). Fra 2 ugersalderen eller så snart føllet vil indtage fast føde, vil føllet blive fodret med følfoder + bio-mos de første 2 måneder. Hen over vinteren vil det få følfoder samt vitamin og mineralfoder. Fra foråret når græsset begynder at komme, vil jeg stoppe med at pylre :)

Så har jeg i hvert fald gjort hvad jeg kunne for at få et stærkt føl trods sen foling.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider