hej igen
Ja jeg synes jo nok at det er meget stort, især når jeg har tænkt tilbage på de føl vi har haft efter hopper på 144-146 og hingste der var mellem 155-167cm. Der synes jeg ikke at jeg kan mindes andre end et enkelt føl som har været så stort som ham her (det målte ved fravænning 138 cm, og var efter forældre på 141 og 153 cm, han var som 3 års 164cm høj, har desværre ikke kunnet følge ham siden)
ellers har vores føl lagt omkring 130-140 cm som 1 års plage og haft slut mål mellem 145-163 cm, så er jo nok lidt bekymret for hvad ham her ender ud med.
Heldigvis vokser han ens i for og bag, og dyrlægen mener ikke han vokser for stærkt i forhold itl knogler mm, som jo kunne bekymre mig ellers.
Ulempen her er nok at hoppens afstamning er ukendt hele vejen igennem. og hun virker en del varmblodet i type, så vi kan ikke afskrive at der måske er store heste i hendes afstamning.
Hingsten er på højden med hans far og højere end hans mor, som jeg er orienteret og der skulle ikke være højere heste i hans stamtavle, så det må jo næsten komme fra hoppen...
Mvh
Mie