Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Elitehoppe Haflinger
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 13:44

Jeg har købt en Haflinger som er 14 år, hun blev kåret i HAD i 2001 med følgende karakterer: 9887 76 687 8

På Haflingeravlshjemmeside kan jeg se at for en hoppe kan blive elitehoppe skal den min. have fået 8 i type, min hoppe har så fået 9 i type da det vist er den første karakter.

Mit spørgsmål er så om det nogensinde er for sent at få den skrevet/ stillet som elitehoppe? for den kan få det R i hendes nr.og hvordan man så skal bære sig ad hvis det kan lade sig gøre med sådan en lidt ældre hest ? Hun er 14 i dag.

Det er bare for nysgerrigheds skyld at jeg kunne tænke mig at vide lidt mere om det, håber der er nogle der ved det.

på forhånd tak.

0
0
Svar på denne tråd

Når man læser.....
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:14

Når man læser reglerne på HAD § 7.3 , så er det rigtig at hoppen minimum skal have 8 i type - hvilket din jo har med 9 i type.

MEN der står så i samme § at hoppe IKKE må have delkarakterer på 6 eller derunder - og det har din hoppe desværre i baglemmer og skridt.

Jeg er dog ikke avler - så det er bare hvordan jeg kan se deres §'er er beskrevet.

MVH charlotte

0
0
Svar på denne tråd

nå ok,,,,
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 22:14

det er sikkert rigtigt nok, jeg er også bare nysgerrig for at vide hvordan det lige ligger, hun er jo heller ikke just den samme heste som for 9 år siden hihi.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider