Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Højde på 1´er ponyplage fra 09
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 11:24

Hej alle sammen

Synes det er noget tid siden vi har haft en tråd med vores forventede store kategori 1 plage fra 2009.

Jeg synes selv min hun er meget høj allerede nu og vil gerne hør hvor høje jeres andres er blevet over det sidste lidt over et år.

I må meget gerne skrive forældres højde, aftstamning og hvilken højde i forventer jeres plag bliver når den er færdig-udvokset. Samt selvfølgelig fødselsdato på plagene.

Saga er født 27/5-09, højden er ca. 136,5 cm i stang (målt på folden)forventede stang 148 cm.

Mor: Chess, araberblanding 150 cm i stang.

Far: Saxo Højgård PIH 82, pinto 146 cm i stang.

Venlig hilsen

Kathrine

med de to skønne røde tøser Chess og Saga

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

Højde.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:15

Hej,

Min DSPer fra maj09 er 133 høj. Han er efter Charming Boy. Tror man som hovedregl kan sige at de vokser ca 10% mere - når de er 12 mdr.

Men de vokser jo meget forskelligt, nogle er mere eller mindre færdige som 2 års - andre vokser når de er 5.

Der er ikke andet at gøre end at vente og se...

Mvh Lene

0
0
Svar på denne tråd

højde..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 15:40

Vores hingsteplag er fra 28.juni 09. Han er målt til 135 cm. Vi forventer at han bliver 146-147 cm

Hans mor er 138 cm og far 148 cm.

Vi ejer også hans ½ søster. Hun var også som 1 årige 135 cm. Hun blev til kåring som 3 års målt til 146 cm og er meget færdig at se på.

Hendes far er også 148 og moderen er 138 cm

Hilsen

Mona

0
0
Svar på denne tråd

min vallak
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 16:01

fra 2009 han var for en månede siden 134 i stang, og jeg forventer også han rammer den høje ende af 1ér.

Billede

Billede

Nu med 5 skønne heste:)

0
0
Svar på denne tråd

ponyplage
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 18:04

Tak for det gode tip Lene. Hvis det passer med de 10 %, så skulle hun ramme sin fars højde på de 146 cm ;)

Jeg synes nu det er meget rart at høre at jeres ligger der lige omkring de 130-135 i stang, det er jo altid en satsning at prøve at lave en kategori 1 på en hoppe af ukendt afstamning.

Virkelig dejlig harmonisk plag du har der Janni. Han ligner faktisk ret meget min lille dame :D

Venlig hilsen

Kathrine

En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd

tak tak tak
Forfatter: 
Dato:  16-07-2010 18:11

for det Kathrine.

Nu har jeg ikke set din (endnu) men Cantus her er efter Pour Amore.

Det er lidt sjovt for i vinters lignede han jeg ved ikke hvad, man kan vel sige han nu er blevet til en smuk svane

Billede

billedet er taget i januar månede i år:)

Billede

dette billede er fra først i juli, han er virkelig gået igennem en forvandling.

Nu med 5 skønne heste:)

0
0
Svar på denne tråd

Skal lige have målt min også...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 15:22

Rigtig god idé, da jeg også har tænkt over hvor stor min 1-års plag går hen og bliver. Hans far er Samba King og morfar Malibu II. Satser på at han holder ponymål, men det gør nu ikke så meget, da jeg selv er over ponyalderen...men glæder mig til at tide pony igen.

Cantus ser rigtig fin ud. Her i stalden er også to Pour Amour afkom, (2 års) den ene er halvsøster til min. De er begge meget højtstillede og ædle, rigtig godt sat sammen, og især den m. Malibu II som morfar ser ud til at blive meget stor.

mvh. Camilla

Camilla Grenaa Clausen

- med to smukke røde i stalden: Flora og San Diego

- prøver at lære western ridningens svære kunst, og nyder en daglig dosis heste-hygge...

0
0
Svar på denne tråd

Pony...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2010 18:02

Ej Kathrine - Saga er blevet stor.

Jeg synes også selv Filou er blevet en rigtig flot og stor hingst
Han måler nu 132 ca. og han er vokset rigtig godt her på det sidste.

Filou er fra den 8. Maj 2009

Mor: Jasmin 147 cm

Far: Saxo Højgård 146 cm

Camilla Gravers Johansen ©

Ejer af de smukke ponyer Jasmin og hendes føl Bel Filou e. Saxo Højgård

©

Bel Filou - Vinder af dagens bedste pinto ponyføl 2009 sjælland

Jasmin R.I.P - Jeg savner dig <3

0
0
Svar på denne tråd

De søde små
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 20:29

Janni: Ja sikke en forvandling. Men min så også herrens ud i vinters ;)

CG: Jeg synes også det var lidt sjovt at høre hvor høje de andre jævnaldrende store ponyeplage var blevet. Det er lidt hyggeligt at følge med :)

Camilla: Saga er blevet rigtig stor og heldigvis er hun rimelig harmonisk at se på. Smider lige et billed ind ;)

Dette blev taget for et par dage siden.

Og så lige et fra i vinters.

Venlig hilsen

Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

1-års plage
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 22:56

Min hoppe Lykkebo Roxette måler nu 139cm, hun målte d.11.03. ,som er hendes 1-års dag 136 cm.Det gjorde min 4-års hoppe også som 1-års, så håber hun holder sig til de 148 cm.Min 4-års blev målt til 146 cm til kåringen sidste år. Fin højde.

Min 1-års er efter CE Roberto på 148 cm og A/G's Jet'aime OX SDS 457 på 145 cm.

Conni Sønderstrup Lynge

Stald Lykkebo

www.123hjemmeside.dk/Lykkebo1

0
0
Svar på denne tråd

min er for lille
Forfatter: 
Dato:  20-07-2010 23:14

Jeg målet min 1 års den anden dag til 132 hun er fra 3/4 2009.

Hendes mor 148 og far er 144.

MVH

Heidi Haabendal, Stald Tai

Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.

0
0
Svar på denne tråd

Højde...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2010 21:17

Min plag, også efter Saxo Højgård; er lige i dag målt til 140 cm, så jeg tvivler på han holder ponymålet.

Han er født d. 29/4 2009.

Lidt fold billeder fra i dag, fangede lige et par billeder da hestene var oppe og drikke vand.

Mvh Rikke

www.rideklub-vestsjaelland.dk

Klubben uden grænser

Ingen bønder = ingen mad.

0
0
Svar på denne tråd

hingsteplag
Forfatter: 
Dato:  30-07-2010 18:22

jeg har en hingste plag som jeg købte på eliteskuet sidste år og han er omkring 1.32 så er nået spændt på om han holder pony målet. har dog spurt avlerne om højden og de siger at de har erfaring med at deres ikke vokser som 2års så håber at det passer.

www.kasper-petersen.dk

Faglærtlandmand med speciale i kvæg og heste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider