Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

holsteneravl
Forfatter: 
Dato:  14-07-2010 18:57

Min holstenerhoppe efter Carano/Contago er løbet ud af folden med folden mellem benene og blevet skadet på et ben og da jeg ikke helt ved hvilke konsekvenser der er for hende (røntgen næste uge) kunne jeg godt tænke mig at vide lidt mere om holsteneravl, førend jeg træffer en afgørende beslutning for hendes fremtid...Har hele baduljen af forsikringer men vil selvfølgelig ikke aflive hvis hun kan komme sig over et par år eller der er en reel fremtid i avl

Hun er nu 6 år, stor lidt tung tysk holstener og har et vidunderligt temperament og har ikke været ifolet da købte hende som 4 års, så jeg kunne godt tænke mig lidt input fra nogle af jer avlere...

- hvad ser I og hvad skal jeg se på...

heste.dyregalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=152078&xl=

Videoen er fra sidste år hvor tilridning startede løst frem og uden de store krav om bæring eller balance.

HUSK!!!

HESTE ER LEVENDE DYR

- IKKE ROBOTTER!

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det er hingste...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2010 21:48

.... du spørger om, så ville jeg kigge på fuldblodshingste - hvad er der mere i hoppen? Hoppestammerne?

Men det er nok lidt for sent til at ifole i år:0) Men om ikke andet ville jeg kigge på Migthy Magic her landgestuetcelle.de/cms/ front_content.php?idca...t=1&atoz=M

eller måske Escapology T, som er efter Esteban.

Mvh

jette

0
0
Svar på denne tråd

jette n
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 10:25

ja fuldblod ville nok være passende til vores hoppe, hoppestammerne er så vidt jeg kan se, kun holstenere så langt tilbage jeg kan se på allbreed, der er lidt fuldblod indover på hingstesiden og så corde selvfølgelig- nu er min overvejelse så om det skal være fuldblod eller skal jeg holde mig til c-linien?- både mor og far er fra c-linien. -ved godt at det er lidt sent nu men en eller anden plan b skal jeg jo have...

HUSK!!!

HESTE ER LEVENDE DYR

- IKKE ROBOTTER!

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2010 18:49

Jep, det optimale er fuldblod for hver 4 led. Hvis du tager en tung holstenertype, kan du med stor chance få en "gammeldags" tung hest.

Hvis det var mig ville jeg ikke holde mig til C-linien, da det ikke er linieavl (indavl) du vil lave (går jeg ud fra - he he), men istedet for er det en rigtig god kombination med L-linien (Landgraf) og Escapology har Linaro til morfar (e. Landgraf) og den linie er super ridelig og i den kobination får du både den store L-linie og fuldblod af bedste skuffe! Muligheden for at få en dobbelbegavet hest ud af dette er også tilstede, da Carano, Esteban og Linaro avler utrolig god bevægelse (også trav) udover springegenskaber i top!

Forslag til en god L-linie www.team-nijhof.nl/en/ home.php?taal=en

Men jeg ved godt det er udenlandsk hingst og det er lidt mere besværligt, især når du går i gang så sent.

En anden fuldblodshingst du kan kigge på er Secret Destination DVH 958, jeg kan ikke huske om den er i DK eller om den stadig lever, men søg lidt på den, jeg mener jeg så ham i Herning i 2009!

Mvh

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider