Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppe i brunst men øv..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 10:37

Jeg har haft min hoppe til hingst, men var godt klar over, at den muligvis ikke var kommet i fol, da jeg var usikker på hvornår den var i brunst. I dag har jeg haft dyrlægen ude for at scanne, og hun er i fin brunst lige nu, så hun ville anbefale at køre den til hingsten i dag. Jeg har kontaktet hingsteholder, der desværre ikke kan tage hoppen ind nu.

Nu er jeg i syv sind, og lidt ærgelig.

Jeg har betalt for bedækning ved denne hingst inkl. ombedækning, så synes det er lidt træls at skulle ud og bruge penge på en anden hingst.

Samtidig synes jeg det bliver lidt sent på året, hvis jeg venter til næste brunst.

Øv jeg ved ikke helt, hvad jeg skal gøre. Gad vide om jeg kan få mine penge tilbage ved hingsteholder.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.

0
0
Svar på denne tråd

Say what????
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 10:44

Han "kan ikke tage hoppen ind"?

Hvad er det nu for noget pjat?!!

Hvis du har betalt, så har han enten at levere varen eller give dig dine penge retur omgående, så du kan nå at køre til en anden hingst med det samme!

Formidler 2010 sæd efter:

FB Gangster
"Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 10:49

Birgit(F):

Tak for dit hurtige svar.

Ja, det var også min tanke, men vidste ikke helt, om jeg kunne forlange det.

Jeg har lige fået besked fra hingsteholder, om at hendes næste brunst muligvis ramler sammen med en anden ombedækning.

What to do?

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

Ombedækning.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 10:57

Så må hun da bedække 2 gange om dagen...!1 om morgenen og 1 om aftenen,det gør vi andre hvis flere ramler sammen.

Og ellers er jeg enig m. Birgit.Levere varen eller pengene retur

Venligst Marianne.

www.staldnyberg.dk

Bedækning tilbydes...

Chopins Comet,welsh af cob type,danskkåret og m. engelsk licens.

0
0
Svar på denne tråd

I stod...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 11:00

Hopperne går i stod med hingsten. Jeg har lige kontaktet hingsteholder, og jeg kan ikke får mine penge retur.

Jeg mister helt lysten til at tage derud igen.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

Du skal ikke æde den!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 11:20

Hvis jeg var dig ville jeg med det samme lige få kontaktet en advokat - bare på telefonen og høre..

Det skal du simpelthen ikke finde dig i!

Og sikke noget sludder at hingsten kun kan gå i stod med én hoppe - og i øvrigt en dum og usikker måde at lade den bedække.

Har du fået udleveret hingsteholders bedækningsbetingelser på skrift (mail eller lign.) - eller står de på hjemmesiden..??

Eller er du blevet fristet til noget "uorganiseret", så du i virkeligheden har svært ved at opretholde krav på noget som helst?

FB Gangster
"Eine Portion, d.h. 8 Pailetten, haben einen Inhalt von 800 Millionen vorwärtsbewegliche Samenzellen", Hengststation Meyer
0
0
Svar på denne tråd

Uacceptabelt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 11:29

Det er da uacceptabelt. Nu bedækker vi ved hånd, men de 2 hopper vi har haft til Janus udover vores egne, var i brunst samtidig.

Og jeg kan slet ikke se problemet når hingsten bedækker i stod. Jeg kan se mange andre problemer, men de har ikke noget med det her at gøre.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

uorganiseret
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 12:50

Med fare for at blive lynchét, så er det en ukåret hingst.

Som jeg står nu, kan jeg godt se, det måske var dumt.

Jeg har både mails, sms´er, beskeder på HN, samt en skriftlig aftale med hingsteholder.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

Penge tabt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 12:56

Så må du vel se i øjnene at pengen er tabt, og så finde en godkendt hingst. Der er oftest en del mere styr på tingene.

Mvh.
Charlotte

Til salg:

3-års DV-hoppe, 164 cm, e. Itsabrahma xx - Heslegårds Louis

3-års DV-hoppe, 160 cm, e. Wolkentanz II - Heslegårds Rubin

2-års WM-hoppe, 121 cm, e. H-S Janus - Ovington Remus

0
0
Svar på denne tråd

Samme svar
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 13:09

SELVOM du har brugt en ukåret hingst er hingsteholder forpligtet til at overholde den aftale han har indgået.

Så - som jeg ser det - må du stadig beslutte dig om du vil forære ham pengene og selv hive nogle flere op af lommen til en anden hingst (og jeg håber at du et øjeblik overvejer om du fremover vil lave AVL eller bare fortsat formering).

Eller alternativt, så finder du dig ikke i det og skaffer dig en advokat.

FB Gangster
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 21:03

Man kan mene hvad man vil om piratavl, men den diskussion har for så vidt ikke noget at gøre med det problem, der rejses her i tråden. Den hingsteholder du har betalt for bedækning hos kan ikke overholde sin aftale og da du tilsyneladende har aftalen på skrift vil du helt sikkert få medhold hos en advokat i at hingsteholder skal tilbagebetale pengene eller overholde aftalen. Hvis det var mig ville jeg forhøre mig hos en advokat, og i øvrigt gøre hingsteholder det klart at enten bliver pengene tilbagebetalt / aftalen overholdt eller også kommer sagen til at køre via en advokat / retten. Det er muligt det ikke drejer sig om formuer, men vedkommende kan i princippet lave samme nummer overfor andre og desuden synes jeg ikke man skal affinde sig med at blive snydt.

0
0
Svar på denne tråd

hm.......
Forfatter: 
Dato:  12-07-2010 22:21

..... vi er ved at finde ud af en aftale, omkring næste brunst. Hingsteholde er på ferie, og kunne derfor ikke tage hoppen ind i dag.

Jeg håber da, det ender med jeg får mit palominoføl til næste sommer.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider